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THREE SIMPLE STEPS FOR TRANSFORMING YOUR WORKPLACEEvery office has them: the ever-complaining colleague...the co-worker who is constantly late for meetings...the boss who either blows up at you or blows you off...or the one person who drives everyone else totally crazy.The problem is, the conventional methods -- like repeated warnings, threats, and heartfelt discussions -- for dealing with this negative behavior often don't seem to work. Drawing on a wealth of professional experience as well as forty years of research, Lucy Gill exposes the futility of these common practices and replaces them with a three-step strategy for creating a productive, conflict-free workplace:1. Get to the heart of the matter by focusing on what the real problem is.2. Determine what problem-solving methods to avoid so that you don't perpetuate the conflict.3. Choose a different and even surprising approach that will solve the problem and keep it solved.Whether you're just starting out in your career or you already have an office along the executive corridor, How to Work with Just About Anyone provides the key to success, satisfaction, and sanity in the workplace.
Psychology, Industrial --- Interpersonal Relations --- Psychology
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Trois étapes pour venir rapidement à bout des problèmes relationnels insolubles. Un collègue qui n'arrive jamais à l'heure voulue, qui rend toujours son travail en retard ; un supérieur éternellement insatisfait, désagréable et stressant ; un subordonné qui oublie régulièrement des consignes importantes... Autant de cas et de situations bloquées qu'aucune initiative, aucune action, aucune parole ne semblent parvenir à changer ! Pour débloquer rapidement ces situations difficiles, ce guide pratique propose des méthodes originales, directement issues de l'approche de Palo Alto. II montre en détail comment résoudre ces types de conflits répétitifs : cerner les problèmes sur un plan factuel ; identifier et éviter toute action susceptible de perpétuer le problème ; adopter les meilleures solutions, même les plus surprenantes ou les plus paradoxales. Chaque partie de l'ouvrage donne toutes les clés pour agir dans le bon sens, en illustrant le propos de cas concrets et de témoignages. De nombreux exercices permettent d'adapter la démarche proposée aux problèmes vécus. Un guide pratique, adapté aux relations de travail.
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