Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Strategisch management kon een gerichte en geïntegreerde aanpak brengen. Een aanpak die niet de nadruk legt op het perfecte plan schrijven, maar het evenwicht vindt tussen plannen en uitvoeren. Dit met het besef dat we tijdens de uitvoering voortdurend zullen moeten bijsturen.Deze publicatie beschrijft strategisch management als invulling van de beleids- en beheerscyclus. Deze strategische cyclus helpt de kans op de realisatie van het bestuursakkoord te maximaliseren. Het gebruik ervan zorgt ervoor dat groepsbreed dezelfde taal wordt gesproken en dezelfde aanpak wordt gebruikt, wat een doelgerichte samenwerking stimuleert. Eerst wordt eerst dieper ingegaan op de opvolging en bijsturing van de BBC. Vervolgens bekijken de auteurs de doelstellingen van het bestuursakkoord vanuit een aantal verschillende perspectieven. Aan de hand van het interactief Operationeel Plan (iOP) kunnen besturen doelstellingen op eenvoudige wijze analyseren en opvolgen
Public administration --- Business management --- Gemeentebeleid --- Beheers- en beleidscyclus --- Vlaanderen --- Beleid- en beheerscyclus --- Emigratie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dienstverlening --- Openbare diensten --- Dienstverlening. --- Openbare diensten.
Choose an application
Externe experts inschakelen om uw middenkader te vormen is wellicht zeer efficiënt en effectief, maar in tijden van besparing vaak ook een onoverkomelijke kost. Toch is het belangrijk dat het volledige middenkader goed op de hoogte is van het reilen en zeilen van het bestuur of de organisatie en daaraan constructief meewerkt en mee evolueert met de organisatie zelf. Uw strategische doelstellingen helder communiceren, en de neuzen voortdurend in dezelfde richting houden is beslist geen sinecure. Stad Antwerpen koos ervoor het topmanagement in te schakelen om het middenkader te vormen en de hele werking van de stad uiteen te zetten in een aantal vernieuwende en interactieve workshops. Wat als een experiment begon, werd een werkwijze die voortdurend haar vruchten blijft afwerpen. Dit inspiratieboek is daar een van. Naast een aantal vernieuwende ideeën over strategisch management en het personeelsmanagement dat daaruit volgt, zit het ook tjokvol praktische voorbeelden. Sommige van de workshops die erin beschreven zijn, zal u zo kunnen overnemen, andere kunnen als inspiratie dienen voor uw eigen beleid.Bron : http://www.politeia.be
Public administration --- Business management --- Management --- Kaderfuncties --- Leidinggeven --- Strategisch management --- Personeelsmanagement --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Kaderfunctie --- Leiderschap --- Kostenbeheersing
Choose an application
Dit boek vertrekt van de strategische vraag waarom het blockchainverhaal in het buitenland, en in het bijzonder in Nederland, op meer bijval kan rekenen bij de overheden terwijl de Belgische overheden schijnbaar minder warm lopen voor het onderwerp. Het blikt terug om vervolgens vooruit te gaan. Dit boek is meer dan een inspirerende zoektocht naar een antwoord op die cruciale vraag. De auteurs pleiten vanuit hun eigen domein en directe ervaring voor een zinvolle hernieuwing van de blockchainambities opdat de Belgische overheden ten volle de opportuniteit aangrijpen van een duurzaam digitaal verhaal waarbij ze zelf mee aan het stuur zitten. Ondertussen haken buitenlandse overheden en private ondernemingen hun wagentje vast aan het blockchainverhaal, overtuigd als ze zijn dat dit het traject voor de toekomst is. De kracht en de uitdagingen van blockchain en gelijkaardige technologieën heeft een dermate potentieel dat het meteen ook een bedreiging kan vormen voor bestaande processen. Dit boek wil een oriëntatieinstrument zijn voor wie op zoek is naar een kompas in deze bijzonder omvattende digitale (r)evolutie.
Choose an application
Het Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de beleids- en beheerscyclus van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn werd op 25-6-2010 door de Vlaamse Regering goedgekeurd. Het bevat een reeks regels voor het meerjarenplan, het budget, de boekhouding en de jaarrekening van de lokale besturen en provincies. Het is dan ook erg ingrijpend voor de wijze waarop gemeenten, OCMW's en provincies hun beleid voorbereiden, budgetteren, uitvoeren, opvolgen en evalueren. Belangrijk is dat het besluit niet alleen regels bevat voor de financiële aspecten van de beleidsvoering, maar evenzeer voor de inhoudelijke planning (beleidsdoelstellingen, actieplannen, acties, ...), de uitvoering en de evaluatie. Het gaat dus om veel meer dan een nieuwe boekhouding of een nieuw financieel instrumentarium
Overheidsmanagement. --- Public administration --- Business management --- Openbaar bestuur --- Bedrijfskunde --- Gemeentebeleid --- Beheers- en beleidscyclus --- Geldwezen --- Vlaanderen --- 423.4 Gemeenten. Bestuur --- 352 <493-17> --- 352 <493-17> Gemeenterecht. Plaatselijk bestuur. Lokaal bestuur--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Gemeenterecht. Plaatselijk bestuur. Lokaal bestuur--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Beleid- en beheerscyclus --- Emigratie
Choose an application
Choose an application
Deze content bekijkt het lokale management door een financiële bril. Niet omdat financiën een doel op zich zijn, wel omdat ook lokale besturen permanent geconfronteerd worden met de beperktheid van de beschikbare financiële middelen. Een beter financieel management zal ertoe leiden dat een bestuur meer zal kunnen doen met de schaarse geldmiddelen waarover het beschikt.
Choose an application
Hoe zal het lokaal vrijetijdsbeleid er in de toekomst uitzien? Welke trends en maatschappelijke evoluties komen er op ons af? En vooral: hoe kunnen we er (constructief en pro-actief) op inspelen via het meerjarenplan en de beleids- en beheerscyclus? Deze pocket wil een inspiratiegids en instrument zijn voor lokale politici en gemeentelijke vrijetijdsprofessionals ter ondersteuning van het lokaal cultuur-, (cultureel) erfgoed-, jeugd- en sportbeleid en in het bijzonder van hun engagement daarin. De VVSG bundelde voor deze publicatie de krachten met de respectieve steunpunten en ledenverenigingen/kenniscentra : LOCUS (cultuur), FARO (cultureel erfgoed), VVJ (jeugd) en ISB (sport).
Public administration --- Age group sociology --- Sociology of cultural policy --- Sociology of leisure --- Flanders --- cultuurbeleid --- Vrijetijdsbeleid --- gemeentebeleid --- gemeenten --- beleid --- gemeentelijk beleid --- 008.1 --- 35 --- Lokale besturen --- Lokaal cultuurbeleid --- vrije tijd --- Lokaal cultuurbeleid. --- vrije tijd. --- Vrije tijd. --- lokaal beleid --- vrijetijdsbesteding
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|