Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Niet-begeleide minderjarige vreemdelingen zijn jongeren diealleenop de vlucht zijn voor oorlog ofvervolging.Vaak krijgen ze tijdens hun vlucht te maken met geweld, opsluiting en mensenhandel. Proberen overleven is wat deze jongeren helemaal alleen hebben moeten doen. Vaak hebben ze familieleden voor hun ogen zien sterven of hebben ze deze moeten achterlaten in hun land van herkomst.Het time-out-project van Fedasil Sint-Truideniseen begeleidingstraject van zes dagen op verplaatsing voor deze kwetsbare jongeren diein België zijn aangekomen enmoeilijkheden ervaren.Dit kan zijn omdat de relatie tussen de begeleider en de jongere niet meer optimaal is, of omdat er gedrags-en emotionele problemen zijn.Dit traject is echter niet eenvoudig om aan te bieden bij een groep die groter is dan vijf jongeren, wantkwaliteit en effectiviteit kunnendan afnemen. Daarom wordt in deze bachelorproef gezocht waar preventief opingezet kan worden om een time-out te vermijden. Aan de hand van een literatuurstudie, een online enquête en een expertinterview wordt er gezocht naar pijnpunten die een time-out veroorzaken. Op basis daarvan formuleer ikaanbevelingen voor alle domeinen met als doel een time-out vermijden. Kernwoorden:Niet-begeleide minderjarige vreemdelingen, time-out, pijnpunten, preventief, Fedasil Sint-Truiden
Choose an application
Frans --- Beroepssecundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs
Choose an application
Frans --- Beroepssecundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs
Choose an application
Probleemstelling: Probleemstelling: “Ik wil het leerproces bij Indiase kinderen met en zonder een beperking activeren door middel van muzische tussendoortjes.” Onderzoeksvragen: 1.Wat wordt er verstaan onder muzische tussendoortjes vanuit didactisch standpunt?2.Hoe pas ik de muzische tussendoortjes aan, aan de noden van de kinderen met een beperking?3.Hoe pas ik die tussendoortjes aan in kader van inclusie?4.Welke handvatten heb ik nodig om de leerkracht te coachen? Conclusies: De kinderen onthouden beter wat ze tijdens het tussendoortje kregen aan leerstof. Ook de lessen die na het tussendoortje plaats vonden, bleven beter bij de kinderen hangen door de grotere aandacht die ze hadden. Voor de kinderen was dit eens iets helemaal anders doordat er een meer ontspannende sfeer hing tijdens een tussendoortje. Van het aspect wederzijdse communicatie is er bijna sprake in de Indische klas.
Choose an application
Didactics of French --- Didactics of secundary education --- Frans --- secundair onderwijs 1ste graad
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|