Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden en -houdingen. Gespreksvoering in groepen is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze groepsgesprekken.
Mass communications --- motivatie --- feedback --- luisteren --- leidinggeven --- non-verbale communicatie --- presenteren --- groepsgesprek --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit --- Groepswerk ; sociale welzijnszorg --- Gesprekstechnieken --- Groepen --- Mondelinge communicatie --- Welzijnssector --- Zorg --- Groepsgesprekken --- Communicatie --- Diversiteit --- gespreksvaardigheden --- mondelinge communicatie --- 321.3 --- 499.4 --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- 364.62 --- 007.1 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg
Choose an application
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team heeft een andere dynamiek dan een tweegesprek en vraagt om andere gespreksvaardigheden. 'Gespreksvoering in groepen' is geschreven voor deelnemers aan dergelijke gesprekken en helpt hen om bij te dragen aan de kwaliteit van deze gesprekken. Deel 1 van het boek gaat over de verschillende soorten gesprekken en over wat er speelt in groepen. Deel 2 richt zich op kernvaardigheden die nodig zijn om groepsgesprekken te beïnvloeden. Deel 3 laat vanuit de invalshoeken inhoud, vorm en klimaat zien hoe er vanuit het deelnemersperspectief invloed uitgeoefend kan worden op de kwaliteit van gesprekken. Deel 4 bevat verdieping over non-verbale communicatie en culturele diversiteit. Het boek is opgevat als een werkboek met veel reflectieve en activerende opdrachten, concrete adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Mass communications --- motivatie --- feedback --- luisteren --- leidinggeven --- non-verbale communicatie --- presenteren --- groepsgesprek --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|