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History of France --- anno 1800-1899 --- Decentralization in government --- Elite (Social sciences) --- National characteristics, French. --- Politics and culture --- Regionalism --- History --- 323.17 --- 908 <442.8> --- Autonomie. Regionalisme. Taalstrijd. Separatisme. Streven naar nationale autonomie. Zelfbeschikkingsrecht --- Heemkunde. Area studies--?<442.8> --- 908 <442.8> Heemkunde. Area studies--?<442.8> --- 323.17 Autonomie. Regionalisme. Taalstrijd. Separatisme. Streven naar nationale autonomie. Zelfbeschikkingsrecht --- National characteristics, French --- Human geography --- Nationalism --- Interregionalism --- Culture --- Culture and politics --- French national characteristics --- Centralization in government --- Devolution in government --- Government centralization --- Government decentralization --- Government devolution --- Political science --- Central-local government relations --- Federal government --- Local government --- Public administration --- Political aspects --- France --- Cultural policy.
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"A piercing and luminescent catalogue of a father's grief, parsing the shapes and distances of profound loss into a way forward for a family in crisis"-- "A haunting chronicle of what endures when the world we know is swept away. On a day like any other, on a rafting trip down Utah's Green River, Stephane Gerson's eight-year-old son, Owen, drowned in a spot known as Disaster Falls. That same night, as darkness fell, Stephane huddled in a tent with his wife, Alison, and their older son, Julian, trying to understand what seemed inconceivable. 'It's just the three of us now,' Alison said over the sounds of a light rain and, nearby, the rushing river. 'We cannot do it alone. We have to stick together.' Disaster Fallschronicles the aftermath of that day and their shared determination to stay true to Alison's resolution. At the heart of the book is Stephane's portrait of a marriage critically tested. Husband and wife grieve in radically different ways that threaten to isolate each of them in their post-Owen worlds. ('He feels so far,' Stephane says, when Alison shows him a selfie Owen had taken. 'He feels so close,' she says). With beautiful specificity, Stephane shows how they resist that isolation and reconfigure their marriage from within. As Stephane navigates his grief, the memoir expands to explore how society reacts to the death of a child. He depicts the 'good death' of his father, which enlarges Stephane's perspective on mortality. He excavates the history of the Green River--rife with hazards not mentioned in the rafting company's brochures. He explores how stories can both memorialize and obscure a person's life--and how they can rescue us. Disaster Falls is a powerful account of a life cleaved in two--raw, truthful, and unexpectedly consoling"--
Gerson, Stéphane. --- Gerson, Stéphane --- Gerson, Stéphane --- Family. --- Marriage.
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Depuis longtemps, la pérennisation du pouvoir royal s’était appuyée sur un ensemble de techniques, de dispositifs et de pratiques de gouvernement parmi lesquelles se distinguait l’attribution d’une médaille ou d’une décoration qui permettait de mettre à l’honneur un sujet. Si les révolutionnaires de 1789 ont décrété la suppression de ces ordres royaux, l’Assemblée nationale de 1791 a considéré qu’il y avait toujours lieu d’attribuer des marques d’honneur aux citoyens. Bonaparte reconnaît au Conseil d’État en 1802 qu’une telle technique n’est pas incompatible avec l’idéal républicain : « Je défie qu’on me montre une République ancienne ou moderne dans laquelle il n’y a pas eu de distinctions... » Ainsi, l’honneur devient une affaire de mérite, rationalisable et génératrice d’un nouveau modèle d’élites. Recevoir une décoration, c’est donc être mis à l’honneur publiquement par l’institution qui la décerne. L’individu récompensé incarne un exemple de « vertu » et de « mérite ». L’attribution d’une médaille appartient à une logique de « distinction » et devient progressivement une « technique de gouvernement ». Dès le début du XIXe siècle, un véritable engouement pour les médailles et les décorations s’empare d’ailleurs de la nouvelle société bourgeoise. L’Empire et la République mais également l’Église ont distribué chacun à profusion ces marques de reconnaissance. Cette inflation de récompenses honorifiques qui ne se dément pas jusqu’au milieu du XXe siècle, et dans une large mesure jusqu’à nos jours, appelle une réflexion générale et une analyse socio-historique qui n’a jusqu’alors guère suscité l’intérêt des chercheurs en sciences sociales. Préalablement considéré comme poussiéreux et futile, réservé aux numismates et aux érudits, cet objet d’étude peut être revisité sous une double approche qui envisage la médaille et la décoration comme une technique relevant des « sciences de gouvernement » et un outil de fabrication des nouvelles élites. Pour la première fois,…
History --- médailles --- décoration --- honneur --- mérite --- élite --- histoire de France
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