Narrow your search

Library

KU Leuven (21)

Hogeschool Gent (15)

UGent (14)

VUB (6)

Thomas More Mechelen (5)

Vlaams Parlement (4)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

UCLL (3)

OPZ-Geel (1)

RoSa (1)

More...

Resource type

book (27)

object (1)


Language

Dutch (24)

English (4)


Year
From To Submit

2009 (1)

2007 (1)

2006 (1)

2004 (1)

2003 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Gezin: onderzoek en diagnostiek
Author:
ISBN: 9023230493 Year: 1995 Publisher: Assen Van Gorcum


Book
Opvoedings- en gezinsondersteuning.
Author:
ISBN: 9026513275 Year: 1992 Publisher: Amsterdam Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opvoeding, specifieke groepen en minderheden
Author:
ISBN: 9026513798 Year: 1993 Publisher: Lisse Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Jongerenbegeleiding, jeugdbeleid en gezinsbegeleiding
Author:
ISBN: 9023234324 Year: 1998 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ouderschap en ouderlijk functioneren
Author:
ISBN: 9026512007 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Swets & Zeitlinger


Book
Preventie van binnenuit: veilige leefsituaties, scholen, preventieve jeugdzorg, ondersteuning van ouders en hulpverleners
Author:
ISBN: 9023236416 Year: 2000 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het belang van school, ouders, vrienden en buurt.
Author:
ISBN: 9789023242727 9023242726 Year: 2006 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouders, school, vrienden en buurt zijn alle van belang voor de gedragsontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook probleemgedrag ontstaat onder invloed van de sociale omgeving. Dit gegeven biedt professionals in zowel jeugdzorg als onderzoek aanknopingspunten voor programma's en andere interventies. 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' belicht dit thema van meerdere kanten. Verschillende auteurs laten zien hoe de sociale omgeving de ontwikkeling van gedrag bij kinderen en jeugdigen in gewenste of ongewenste richting kan benvloeden. Ook komt een aantal interventiemogelijkheden aan bod, waaronder het groepsbehandelingsprogramma 'Zelfcontrole', het programma 'Families in Transition' en 'TripleP' (Positief Pedagogisch Programma). Ten slotte komt de vraag aan de orde in hoeverre je op basis van vaak beperkte informatie toch tot zinvolle uitspraken kunt komen over bijvoorbeeld gezinskenmerken of de effecten van specifieke interventies. Voor professionals in beleid en praktijk Maar ook voor onderzoekers biedt 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' stof tot kritisch nadenken over de vele samenhangen tussen de sociale omgeving in al haar facetten en gedragsuitkomsten bij kinderen en jongeren Inhoudsopgave : 1 Hoe beoordelen leerkrachten psycho-sociaal functioneren van leerlingen, en hoe hangt dit samen met leerprestaties? 2 De sociale aspecten van pesten op school 3 Sociale cognitie en zelf-controle bij agressieve kinderen. Diagnostiek en behandeling 4 Opvoeding en delinquent gedrag: Een meta-analyse 5 Romantische relaties van adolescenten en jongvolwassenen 6 Jeugddelinquentie: Wat is de invloed van de buurt? 7 Gezinnen in beweging: Hoe als gezin om te gaan met veranderingen in de puberteit? 8 Gezinsdiagnostiek: Een beschrijving van een gezin als georganiseerd geheel met samenhangende subsystemen 9 Triple P: Positief Pedagogisch Programma 10 Peergroupinterventieprogramma voor delinquente jongeren


Book
Pedagogische ondersteuning van gezinnen en hulpverleners
Author:
ISBN: 9023229223 Year: 1994 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by