Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Children --- -Family --- -Family services --- -Work and family --- -#SBIB:316.356.2H1300 --- #SBIB:316.356.2H5500 --- Families and work --- Family and work --- Families --- Dual-career families --- Work-life balance --- Human services --- Family --- Family life --- Family relationships --- Family structure --- Relationships, Family --- Structure, Family --- Social institutions --- Birth order --- Domestic relations --- Home --- Households --- Kinship --- Marriage --- Matriarchy --- Parenthood --- Patriarchy --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Life cycle, Human --- Gezin en andere sociale eenheden binnen de samenleving: overheid, school, religie --- Gezinsbeleid: algemeen --- Services for --- Social aspects --- Social conditions --- Family services --- Work and family --- Medische psychologie --- gezondheidspsychologie --- gezondheidspsychologie. --- Gezondheidspsychologie. --- Educational sciences --- Sociology of work --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- #SBIB:316.356.2H1300 --- Labour --- Upbringing --- Division of tasks --- Book
Choose an application
#PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Gezin --- #KVHB:Familiale en seksuele psychologie --- #KVHB:Gezinspsychologie --- Hulpwetenschappen --- Psychodiagnostiek --- sociologie --- klinische psychodiagnostiek --- sociologie. --- klinische psychodiagnostiek. --- Sociologie. --- Klinische psychodiagnostiek.
Choose an application
#PBIB:2005.3 --- #PBIB:gift 2005 --- Family services --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Congresses. --- gezinspedagogiek --- gezinspedagogiek. --- Congresses --- Gezinspedagogiek. --- Families --- Services for --- Human services
Choose an application
Family social work --- Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek --- gezinspedagogiek. --- Gezinspedagogiek. --- Family case work --- Social work with families --- Family services --- Social case work
Choose an application
253:37 --- #PBIB:1999.3 --- #GBIB:IDGP --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid --- jeugdwerk- en beleid. --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Jeugdwerk- en beleid.
Choose an application
Families --- #SBIB:316.356.2H2230 --- #SBIB:316.356.2H3400 --- Family --- Family life --- Family relationships --- Family structure --- Relationships, Family --- Structure, Family --- Social institutions --- Birth order --- Domestic relations --- Home --- Households --- Kinship --- Marriage --- Matriarchy --- Parenthood --- Patriarchy --- Gezinssociologie: socialisatie, gezin als pedagogisch milieu --- Gezinssociologie: echtscheiding: algemeen --- Social aspects --- Social conditions --- Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek --- gezinspedagogiek. --- Gezinspedagogiek.
Choose an application
#SBIB:316.356.2H2222 --- #SBIB:316.356.2H2221 --- #GBIB:IDGP --- 37.018.1 --- Gezinssociologie: man-vrouw relaties --- Gezinssociologie: ouders-kind relaties --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek --- gezinspedagogiek. --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Gezinspedagogiek.
Choose an application
preventie --- schoolmaatschappelijk werk --- moeilijk opvoedbare jongeren --- jeugdzorg --- #A0103A --- 663.1 Jeugdbeleid --- 364.043 --- Jeugdhulpverlening : preventie --- 361.01 --- 371.21 --- 376 --- 362.7 --- 184 Kinderrechten en onderwijs
Choose an application
Ouders, school, vrienden en buurt zijn alle van belang voor de gedragsontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook probleemgedrag ontstaat onder invloed van de sociale omgeving. Dit gegeven biedt professionals in zowel jeugdzorg als onderzoek aanknopingspunten voor programma's en andere interventies. 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' belicht dit thema van meerdere kanten. Verschillende auteurs laten zien hoe de sociale omgeving de ontwikkeling van gedrag bij kinderen en jeugdigen in gewenste of ongewenste richting kan benvloeden. Ook komt een aantal interventiemogelijkheden aan bod, waaronder het groepsbehandelingsprogramma 'Zelfcontrole', het programma 'Families in Transition' en 'TripleP' (Positief Pedagogisch Programma). Ten slotte komt de vraag aan de orde in hoeverre je op basis van vaak beperkte informatie toch tot zinvolle uitspraken kunt komen over bijvoorbeeld gezinskenmerken of de effecten van specifieke interventies. Voor professionals in beleid en praktijk Maar ook voor onderzoekers biedt 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' stof tot kritisch nadenken over de vele samenhangen tussen de sociale omgeving in al haar facetten en gedragsuitkomsten bij kinderen en jongeren Inhoudsopgave : 1 Hoe beoordelen leerkrachten psycho-sociaal functioneren van leerlingen, en hoe hangt dit samen met leerprestaties? 2 De sociale aspecten van pesten op school 3 Sociale cognitie en zelf-controle bij agressieve kinderen. Diagnostiek en behandeling 4 Opvoeding en delinquent gedrag: Een meta-analyse 5 Romantische relaties van adolescenten en jongvolwassenen 6 Jeugddelinquentie: Wat is de invloed van de buurt? 7 Gezinnen in beweging: Hoe als gezin om te gaan met veranderingen in de puberteit? 8 Gezinsdiagnostiek: Een beschrijving van een gezin als georganiseerd geheel met samenhangende subsystemen 9 Triple P: Positief Pedagogisch Programma 10 Peergroupinterventieprogramma voor delinquente jongeren
Gedragsstoornissen. --- Orthopedagogiek. --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- 460.7 --- Agressieve kinderen --- Delinquenten --- Gezinsbegeleiding --- Gezinsopvoeding --- Jeugdcriminaliteit --- Peer education --- Probleemgedrag --- Puberteit --- Sociaal milieu --- Sociale opvoeding --- 070875.jpg --- Gedragsstoornissen ; jeugd --- Hulpverlenende instanties; algemeen
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- #A9507A --- gezinspedagogiek. --- Gezinspedagogiek.
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|