Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat een synthese van de volledige leerstof chemie en fysica van het secundair onderwijs, gebaseerd op de meest recente leerplannen van het secundair onderwijs. Het boek is als volgt ingedeeld : deel 1 : Chemie ; deel 2 : Fysica. Elk deel is opgesplitst in een aantal hoofdstukken en paragrafen, wat de overzichtelijkheid en bruikbaarheid ten goede komt. Onderwerpen die tot het gebied van beide wetenschappen behoren hebben we naar eigen oordeel een plaats gegeven in één van beide delen. Door ook onderwerpen op te nemen die aansluiten bij andere wetenschappen, is dit boek ook geschikt voor gebruik als naslagwerk bij vakken zoals biologie, aardrijkskunde, technische vakken, Wij kozen voor een systematische en chronologische opbouw. Dit wil zeggen dat we getracht hebben om de hoofdstukken van de verschillende delen zo logisch mogelijk op elkaar te laten volgen. Waar nodig hebben we gewezen op de wisselwerking tussen beide delen. Achteraan werden zes bijlagen toegevoegd : bijlage 1: Eenheden, natuurconstanten en voorvoegsels ; bijlage 2 : Grieks alfabet ; bijlage 3 : Benaderingsregels ; bijlage 4 : Vectoren ; bijlage 5 : Databank chemische elementen ; bijlage 6 : Van Kepler tot De Broglie. De eerste vier bijlagen brengen een aantal algemene gegevens samen. Bijlage 6 bevat een korte levensschets van 28 vooraanstaand chemici en fysici, gerangschikt in chronologische volgorde. Hierdoor kunnen enkele belangrijke ontdekkingen historisch gesitueerd worden en krijgt men een beeld van de ontwikkeling van de chemie en fysica door de eeuwen heen. Bij dit boek worden twee losse bijlagen geleverd : een tabel van het periodiek systeem der elementen en een diskette met een uitgebreide chemische databank. Voor meer uitleg i.v.m. deze diskette verwijzen we naar bijlage 5. Om snel wegwijs te raken in dit werk, raden we de lezer aan de inhoudstafel eens goed te bestuderen. Daarnaast biedt het uitgebreid alfabetisch register (met meer dan 500 trefwoorden) een uitstekende hulp om elk begrip onmiddellijk terug te vinden.
53 --- 53 <036> --- 54 <036> --- #BSCH: vak: chemie --- #BSCH: vak: fysica --- #BSCH: vak: wetenschappen --- #KUPV:EC --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- Chemie: synthese --- Fysica: synthese --- chemie --- fysica --- 504 --- 531.1 --- 541 --- biochemie --- chemie (scheikunde) --- chemisch evenwicht --- chemische reacties --- elektriciteit --- elektromagnetische golven --- elektromagnetisme --- exacte wetenschappen --- geometrische optica --- golven --- kernchemie --- mechanica --- secundair onderwijs --- thermodynamica --- trillingen --- 485.41 --- Biochemie --- Chemie (Scheikunde) --- Chemie --- Druk --- Elektriciteit --- Fysica --- Gaswetten --- Golven --- Kernchemie --- Magnetisme --- Materie --- Mechanica --- Naslagwerk --- Optica --- Reactiemodel --- Trillingen --- Uitzetting --- Warmteleer --- Wetenschappelijk-vademecum --- 500 )* NATUURWETENSCHAPPEN (ALGEMEEN) --- 530.540 --- databoek --- eenheden --- kernfysica --- lichtleer --- natuurkunde --- scheikunde --- trillingsleer --- wetenschap --- Chemie : secundair onderwijs --- Fysica : secundair onderwijs --- chemisch element --- natuurkunde (fysica) --- scheikunde (chemie) --- 53 Physics --- Physics --- 54 <036> Chemistry. Mineralogical sciences--Gidsen. Inleidingen --- Chemistry. Mineralogical sciences--Gidsen. Inleidingen --- 53 <036> Physics--Gidsen. Inleidingen --- Physics--Gidsen. Inleidingen --- Natuurkunde --- (zie ook: geleiding) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Secundair onderwijs. --- General biochemistry --- warmteleer --- Didactics of chemistry --- optica --- fysicochemie --- biologie --- Physicochemistry --- Didactics of physics --- Didactiek van de fysica --- Didactiek van de chemie --- Secundair onderwijs --- Fysicochemie --- Algemene biochemie --- Secondary education --- Grafische sector
Choose an application
Het beheer van afval betekent een belangrijke kostenpost voor iedere organisatie. Bovendien is het beheer van afval onderworpen aan allerlei wet- en regelgeving, op Europees, federaal en Vlaams niveau. Kennis van zaken bij het bepalen van de strategie voor afvalbeheer is dan ook een absolute must voor elke milieuprofessional. In de pocket ‘Afvalbeheer voor milieuprofessionals’ krijgt u een duidelijk overzicht van alle relevante regels, uitgelegd in een begrijpbare taal. Zo kunnen de regels voor het beheer die daaruit voortvloeien correct toegepast worden. Naast de wetgeving worden ook de administratieve verplichtingen toegelicht. In dit boek wordt er praktisch te werk gegaan en bekeken hoe het beheer van afval in de organisatie efficiënt kan gebeuren. Met de ladder van Lansink als basis, wordt aan de hand van een gestructureerd stappenplan en bedrijfsechte voorbeelden, een voorstel gedaan hoe het beheer van afval in de organisatie kan gebeuren dat zowel voor het milieu als de portemonnee voordelig is. In deze pocket is ook een bijdrage opgenomen van go4circle vzw, de bedrijfsfederatie van de circulaire economie. Deze bijdrage levert ons een beter inzicht in de werking van de private spelers in een competitieve markt waar van afval nieuwe grondstoffen worden gemaakt. Ook de rol van de lokale besturen in het beheer van huishoudelijk afval wordt besproken in dit werk. Deze bijdrage werd ingevuld door de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten vzw (VVSG).
Choose an application
Choose an application
A Special Purpose Acquisition Company is an investment vehicle with a two-year life span during which it looks for a private company to acquire or merge with. Their origin can be found in the reaction to the traditional IPO method of going public. This expensive and often difficult to achieve method has given companies the incentive to look for alternative methods. This paper conducts an extensive literature study to unravel their structure. In addition, this study also tries to investigate the stock price reaction on the day these companies announce a possible acquisition of a target company using event study methodology. Furthermore, linear regression analysis is used to see which factors have an impact on these returns. Our results show that the announcement day returns are no different from the market returns. Also, none of the variables that were hypothesized to have an effect, turned out to significant.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|