Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe vrouwen voorgesteld worden in de media is sinds lang een aandachtspunt van de vrouwenbeweging. Meer en meer vrouwen kiezen voor een loopbaan in de media, dus zou jemogen verwachten dat de beeldvorming van vrouwen zich hieraan aanpast. Buiten een individuele vrouw hier en daar die haar spoor kan nalaten, vindt de auteur dat er aan de fundamenten van de media niet geraakt wordt. De macht om te beslissen wat er gezegd wordt en hoe het in beeld gebracht wordt, ligt nog altijd in mannenhanden. Er is wel een grotere diversiteit aan vrouwbeelden in de media, maar uit onderzoek blijkt dat er naast onconventionele vrouwbeelden een nieuwe stereotiepe beeldvorming in opmars is. Het hier gepresenteerde onderzoek (uitgevoerd in het kader van het Global Media Monitoring Project) beperkt zich niet tot onze westerse media alleen.
Community organization --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- Gender --- Media --- Participation --- Politicians --- Racism --- Publicity --- Sexism --- Images of women --- Book --- Gender identity
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Birth control --- Civil rights --- Family life surveys --- Human rights --- Developing countries --- Population policy
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|