Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Humanities --- Social sciences --- Learning and scholarship --- Sciences humaines --- Sciences sociales --- Savoir et érudition
Choose an application
Choose an application
Qu’on ne s’y trompe pas, ce livre sur le Japon est aussi un livre sur nous. Un des partis pris de cet ouvrage est de rompre avec une vision globalisante et souvent mythique de l’« éducation japonaise », voire de l’« éducation à la japonaise », pour cerner au plus près la réalité et l’évolution d’un enseignement bien précis : celui de la lecture à l’école élémentaire. Pour chaque période considérée (de 1872 à nos jours), sont analysés les directives officielles, les manuels et les méthodes de même que les grandes lignes de la réflexion pédagogique, elle même replacée dans le contexte politique, culturel et idéologique du moment. Ce livre, qui oblige à revenir sur des idées fausses largement répandues, ouvre aussi sur l’avenir car il conduit à s’interroger sur le rapport entre des prescriptions multiples et changeantes concernant la pédagogie et le contexte politique qui les commande. Une question bien impertinente pour les pouvoirs en place, mais les questions politiquement incorrectes pourraient bien se révéler être des questions scientifiquement pertinentes. Toutes choses qui ne sont pas sans enseignement pour notre pays.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Language and culture --- Language and languages --- Second language acquisition --- Linguistics --- English language --- Study and teaching --- Japan --- Languages.
Choose an application
Choose an application
A political, anthropological and societal analysis of the 2015-2016 spontaneous Japanese youth movement SEALDs, the Student Emergency Action for Liberal Democracy.
Youth protest movements --- Students --- Political participation --- History --- Political activity --- Japan --- Politics and government
Choose an application
L'ouvrage traite d'un mouvement d'opposition aux réformes néolibérales conduit par des jeunes étudiants Japonais qui acquiert les connaissances sur la démocratie à travers leurs pratiques de mobilisation.
Students --- Political activity --- History --- SEALDs. --- Japan --- Politics and government
Choose an application
This book bridges the gap between historical research on Japan and the field of childhood history by writing children and childhood into the general historical record of the Meiji period.To explore the widely varying circumstances of childhood during the Japanese transition to modernity, the volume presents survey studies and "snapshots" of historical moments by authors from Europe, Japan, and North America. These histories of children and childhood address various thematic aspects, from birth and child-rearing to the representation of childhood in literary works, and these are approached from differing angles, in terms of theoretical perspectives and methodology. The contributions display a particular awareness for the problem of sources in writing the history of childhood and youth. In doing so, they provide precious insights into children's living circumstances and notions of childhood, also beyond the urban centres of evolving modern Japan.Exploring a wealth of sources including autobiographies, educational essays, government documents, children's literature, youth journals and medical manuals, this will be a valuable resource to students and scholars of Japanese history, children's studies, the history of education, and social policy more broadly.
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|