Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Waarden als ruggegraat 25 GO! waarden uitgelichtAan de slag met het GO! waardenboek op school
waardenonderwijs --- Research on teaching --- Teaching --- Educational psychology --- School management --- pedagogische denkgroepen --- Flanders --- Onderwijs --- België --- gemeenschapsonderwijs --- Scholen --- Vlaamse overheid --- Gemeenschapsonderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Waarden --- Pedagogisch project --- School (instelling) --- Waarde (ethiek)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In dit boek heeft men verschillende medespelers op de schoolscène - leerlingen, ouders, directeurs, leerkrachten en CLB-medewerkers - gevraagd hoe zij aankijken tegen een bepaald aspect van diversiteit: religieuze en filosofische opvattingen, sociaaleconomische verschillen, gender, verschillen in seksuele voorkeur, verschillen in gezondheid en lichamelijke of geestelijke begaafdheid. Bij elk aspect vindt de lezer naast de interviews ook een aantal voorbeelden van goede praktijk.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
GO4ty is een lijst van 40 woorden die de basis vormt waarop anderstalige instappende peuters en kleuters verder kunnen bouwen met meer woordenschat. De beheersing van die 40 relevante woorden vraagt expliciete, gerichte en intensieve aandacht van de leerkracht wanneer anderstalige peuters en kleuters instappen. De woorden kunnen in een drietal weken begrepen worden, mits de begrippen op een functionele manier in de dagelijkse klaspraktijk gebruikt worden.
Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Dit is de visietekst van het GO! op talenbeleid. Het GO! kiest voor een integraal taalbeleid, dat zich niet beperkt tot het vak Nederlands en het vreemdetalenonderwijs. Het moet deel uitmaken van een ruime onderwijskundige beleidsvisie van de school. Dat uit zich zowel in het taalbeleid als in het taalvakkenbeleid.
Choose an application
Op elke kaart van deze set staat een van de 23 waarden die kenmerkend zijn voor het onderwijs van het GO!. Zes kaarten omschrijven de kernwaarden: respect, gelijkwaardigheid, oprechtheid/eerlijkheid, openheid, betrokkenheid, engagement. De andere waarden zijn: ambitie, creatief, democratisch, innovatief, leergierig, leerplezier, mondig, ondernemend, onderzoekend, positief kritisch, samenwerken, sociaal, verantwoordelijk, verdraagzaam, wereldburger, zelfstandig, zelfvertrouwen. De kaartenset is een middel om praktisch aan de slag te gaan met het GO! waardenboek. Iedereen die bij het schoolgebeuren betrokken is, kan in groep (leerkracht en leerlingen in de klas, leraren samen, personeelsleden samen, ouders samen enz.) bepalen welke waarden zij zelf belangrijk vinden en wat die waarden voor hen betekenen. Toepassingen en werkvormen voor gebruik in verschillende groepen vind je op de website.
Choose an application
Deze toolkit voor taaltrainers bestaat uit ervaringsgerichte en creatieve informele leerhulpmiddelen. Zes bouwstenen: teambuilding/empowerment, kunst en cultuur, media, bewegen en ervaren, op stap/expert, storytelling. Zes thema's: communicatie, eten, mijn familie en ik, tijd, vervoer, werk en geld. De oefeningen zijn vooral bedoeld om het leerplezier te vergroten en te stimuleren en om zelfvertrouwen en communicatievaardigheden te verbeteren. Dit schept ideale voorwaarden voor verder leren. De doelgroep zijn volwassenen die een nieuwe taal willen en/of moeten leren, maar moeite hebben met het leren van die taal met behulp van formele leermiddelen. Maar de informele tools in deze toolkit zijn erg leuk en geschikt voor iedereen die een taal wil leren. Veel van de oefeningen in deze toolkit blijken goed bruikbaar om online in te zetten!
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|