Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Deze handleiding is bedoeld voor docenten lerarenopleiding secundair onderwijs om hun studenten op te leiden tot startbekwame leraren op het gebied van seksuele en relationele vorming. Het uiteindelijke doel is dat toekomstige leraren zodanig worden toegerust dat zij in staat zijn hun leerlingen seksuele en relationele competenties aan te leren waardoor deze: met respect omgaan met hun eigen en andermans lichaam en identiteit; in staat zijn om intieme relaties aan te gaan, te onderhouden en te beëindigen; verantwoordelijk leren omgaan met seksualiteit en hierin gezonde keuzes leren maken. Voor het kunnen lesgeven over seksualiteit en relaties zijn zes lerarencompetenties vereist. Deze competenties zijn voorzien van meetbare indicatoren. De handleiding geeft lessuggesties per competentie. Beoordeling van de studenten vindt plaats op de volgende onderdelen: portfolio, verslag van de eindopdracht, deelname aan de plenaire (na)besprekingen.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|