Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Jongeren botsen geregeld op situaties die ze als onrechtvaardig beschouwen. Vaak weten ze niet hoe te reageren. Zaken passeren zonder dat er een haan naar kraait. Maar af en toe leidt boosheid tot een reactie. Of tot actie. Al dan niet met hulp van vrienden. Of van jeugdwerkers.Wanneer kinderen of jongeren door het uiten van hun bekommernissen de maatschappij beroeren, noemen we dat 'politisering'.Dit praktijkboek illustreert hoe politisering veel meer kan zijn dan een straatactie opzetten. Hoe je verandering kan 'eisen', maar ook verandering kan 'doen'. Wat de belangrijkste vragen zijn wanneer je als jeugdwerkorganisatie politiserend aan de slag wil gaan. En waar je op kan botsen.https://www.arteveldehogeschool.be/onderzoek/mens-en-samenleving/get-up-stand-up
Jongere --- Politiserend werken --- Jeugdwerk --- Jeugdorganisatie --- Actie --- Praktijkvoorbeeld --- jeugdwerk
Choose an application
Choose an application
Age group sociology --- Politics --- maatschappelijke vorming --- jeugd --- politieke participatie
Choose an application
This book provides an interdisciplinary, international and inter-professional perspective on building intercultural competences within 3 professional ambits: education, social work and health care.Starting from the experience gained during an Intensive Programme, the International Course of Intercultural Competences (ICIC) developed within the EU Lifelong Learning Programmes (LLP) for Education and Training, this book offers a relevant example of action-research in lifelong intercultural learning. It joins two fundamental moments in all research. On the one hand, the book represents the theoretical framework, implying analysis, framing, conceptualization and inference of new knowledge. On the other hand, the book focuses on the practice, implying observation, active intervention in real life situations and evidence of changes according to an integrated and dynamic process. The solid theoretical background of the described actionresearch and the close anchorage between theory and practice, conceived in full harmony with the EU priorities and UNESCO's pillars in education, gave life to an enhanced concept of lifelong learning in the field of intercultural education. As a consequence, the initial idea of a field-book about a learning experience developed into a real hand-book on building intercultural competences in these professions
Competenties. --- Intercultureel onderwijs. --- Permanente vorming --- EU. --- interculturele hulpverlening --- Sociology of culture --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- interculturele verpleegkunde --- Social welfare methods --- diversiteitsbeleid --- intercultureel vormingswerk --- European Union --- Multicultural education --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB: Interculturele communicatie --- #KVHB:Interculturele competenties --- communicatie, extern --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- 305.81 --- inculturaliteit --- competenties --- Competentie (competentiemanagement) --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- multiculturele samenleving --- S20100205.JPG --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- (zie ook: Mondiale vorming) --- 362.9 --- 325 --- PXL-Central Office 2015 --- interculturele compententies --- levenslang leren --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie --- Actieonderzoek --- Competenties --- Onderwijs --- Sociaal werk --- Gezondheidszorg --- Interculturele verhoudingen --- Hoger onderwijs --- Cultuursociologie --- Welzijnszorg --- Interculturele psychologie --- Competentieontwikkeling --- Competentie --- Sociaal werk (beroep) --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zorg- en welzijnssector
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|