Listing 1 - 10 of 1026 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Music --- Music trade. --- Musique --- Philosophy and aesthetics. --- Interpretation (Phrasing, dynamics, etc.) --- Economic aspects --- Social aspects. --- Philosophie et esthétique --- Interprétation --- Aspect économique --- Aspect social --- Industrie --- Sociologie de la musique --- Musique ancienne --- Industrie et commerce --- Philosophie et esthétique --- Interprétation --- Aspect économique --- Sociologie de la musique.
Choose an application
Institutional economics --- Branding (Marketing) --- Selling --- Marketing research --- Sales management --- Economics --- Institutionnalisme --- Stratégie de marque --- Vente --- Marketing --- Ventes --- Economie politique --- Research --- Social aspects --- Sociological aspects --- Recherche --- Gestion --- Aspect social --- Aspect sociologique --- Stratégie de marque --- Sociologie économique --- Institutions sociales --- Aspect économique
Choose an application
Les marchés, un objet sociologique ? Ce qui naguère aurait paru empiéter sur la " chasse gardée " des économistes est devenu une évidence et un enjeu majeur. Une évidence tant les réalités marchandes encadrent désormais toute réalité humaine. Un enjeu majeur tant la juste compréhension de ce qu'est un marché conditionne toute action politique et sociale. Les marchés assurent-ils la libre coopération de chacun, ou sont-ils fatalement instruments de domination et d'exploitation ? Les pratiques qui les portent relèvent-elles de calculs désincarnés, ou engagent-elles conventions et valeurs ? Qu'en est-il de l'omniprésence des marques, normes et labels divers ? De la violence des dynamiques concurrentielles ? Synthèse des travaux sur le sujet, ce livre propose une lecture originale des phénomènes marchands et retiendra l'attention de tous ceux pour qui les sciences sociales ont pour mission d'aider à décrypter le monde et à construire l'avenir.
Academic collection --- Marché financier --- Économie de marché --- Sociologie économique. --- Sociologie. --- Markets --- Economics --- Sociological aspects --- Markets - Sociological aspects --- Economics - Sociological aspects
Choose an application
The relationship of myth to literature has largely been overshadowed in contemporary theory by perspectives of a linguistic or sociological orientation and by relativist, sometimes negatory, stances on all searches for meaning. This book attempts to show that myth criticism and critical theories of more recent provenance are not irreconcilable. While taking into consideration some of the more influential tenets of structuralist, post-structuralist, Marxist and feminist theory, it applies a post-Jungian ('archetypal') approach to illustrating the perennial nature of a particular myth (the Fall of Man) in two main traditions (Mesopotamian and Christian) and in the contemporary novel in English. The discussions of five major novels by William Golding, Patrick White, Martin Amis, Salman Rushdie, and Wilson Harris not only serve to expand the mythological insights achieved in the first part of the book; they also suggest the incommensurability of imaginal, novelistic life with mythology's age-old intuitions about the human condition. Myth criticism emerges from this book as an irreplaceable vantage-point from which man's lapsarian predicament can be scrutinized synchronically as archaic wisdom, contemporary anxiety, and post-colonial commitment to the building of a new human city.
English fiction --- Fall of man in literature --- History and criticism
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 1026 | << page >> |
Sort by
|