Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een wetenschappelijke manier schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoetkomen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter wetenschappelijk te leren schrijven.Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode en de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod.De handige tips en oefeningen met oplossing maken het boek geschikt als zelfstudiemateriaal of als leerboek in een lessituatie. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, geschiedenis, linguïstiek, bedrijfscommunicatie en culturele studies, biochemie en biotechnologie.
Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Publishing. --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- schrijfvaardigheid --- eindwerken schrijven --- Stilistics --- Scripties --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- # BIBC : Academic collection --- 499.5 --- 844.6 --- Paper --- Abstract --- recensie --- 844.4 --- Rapporteren --- Schrijven --- schrijven --- communicatie --- wetenschappelijk schrijven --- Academic collection --- 800.6 --- 001.818 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Schriftelijke communicatie --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- schriftelijke vaardigheden --- academisch schrijven --- MAD-faculty 15 --- PXL-Handboeken --- Papers --- Wetenschappelijk schrijven --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- Writing --- Literacy --- Scriptie --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- taalvaardigheid --- wetenschappelijke schrijfstijl --- schriftelijke communicatie --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Onderzoek (wetenschap) --- Didactics of higher education
Choose an application
Als je naar het hoger onderwijs gaat, word je geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Er wordt van je verwacht dat je de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is jou als beginnende student sneller vertrouwd te maken met de talige verwachtingen in het hoger onderwijs. Op die manier kan je je tijdens de colleges en studies meer op de inhoud concentreren. Nieuw in deze editie zijn de extra digitale oefenmogelijkheden op het online leerplatform Sofia. De vele digitale oefeningen laten je toe om je taalvaardigheid uitvoerig te oefenen en testen. Je kan in Sofia ook videofragmenten van hoorcolleges bekijken om zo je noteertalent te trainen. Op die manier ben je helemaal klaar voor het echte werk. Ook begrijpend lezen komt aan bod. Op Sofia vind je namelijk verschillende teksten en wetenschappelijke artikels met bijbehorende oefeningen om je leesvaardigheden aan te scherpen.https://acco.be/
Taalvaardigheid ; hoger onderwijs --- 489.59 --- taalvaardigheid --- taalkunde --- Nederlands --- Taalvaardigheid --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- schrijfvaardigheid --- 001.81 --- Science --- Didactics of higher education --- Stilistics --- studievaardigheden --- Hoger onderwijs --- Wetenschappelijke publicatie --- Scriptie
Choose an application
In de snel evoluerende wereld van wetenschappelijk onderzoek heeft kunstmatige intelligentie (AI) een invloed op de manier waarop we denken én schrijven. Dit leerboek is ontworpen om studenten te begeleiden bij hun navigatie door dat veranderende landschap. Het doel blijft om wetenschappelijk te leren schrijven, maar dan wel in een context waarin AI en geavanceerde taalmodellen een rol spelen.Dit leerboek verkent de relatie tussen AI en wetenschappelijk schrijven, en laat zien hoe die combinatie nieuwe mogelijkheden biedt, maar ook uitdagingen met zich meebrengt. De verschillende hoofdstukken in het boek focussen onder meer op de conventies van een wetenschappelijke paper en van een wetenschappelijke structuur en stijl. Daarbij staan de rol van kritisch denken en de overwegingen bij het (al dan niet) gebruiken van AI tijdens het schrijfproces centraal.Wetenschappelijk schrijven in tijden van AI toont in elk hoofdstuk voorbeelden van wetenschappelijke teksten van studenten en laat op een praktische manier zien hoe AI-technologieën kunnen worden ingezet voor, tijdens en na het schrijfproces. Tegelijkertijd laat het ook een aantal valkuilen zien van kritiekloze integratie van AI-output in wetenschappelijke teksten.
Science --- Stilistics --- schrijfvaardigheid --- schrijfopdracht --- schriftelijke communicatie --- schrijfstijl --- AI (artificiële intelligentie) --- Wetenschappelijk schrijven --- Tekstschrijven --- Artificiële intelligentie --- Methodologie --- Taalgebruik --- Scriptie --- Plagiaat --- Refereren --- Prompt (AI) --- AI. --- Wetenschappelijk schrijven. --- Higher education --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|