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"This book, which has been painstakingly researched and beautifully photographed over many years, takes a close look at 20 of the finest examples of Beaux-Arts architecture in New York City. While showing public exteriors, its focus is on the lavish interiors that are associated with the opulence of the Gilded Age--often providing a glimpse inside buildings not otherwise viewable to the public. While some of the buildings and monuments featured are world-renowned landmarks recognisable and accessible to all, others are obscure buildings that history has forgotten. Set amid the magnificent achievements of an American Renaissance, this book recounts not only the fascinating stories of some of New York's most famous and significant Beaux-Arts landmarks, it also recalls the lives of those who commissioned, designed, and built them. These are some of the most acclaimed architects, artists, and artisans of the day--Daniel Chester French, Cass Gilbert, Charles McKim, Augustus Saint-Gaudens, Louis Comfort Tiffany, and Stanford White--and some of the most prominent millionaires in American history--Henry Clay Frick, Jay Gould, Otto Kahn, J.P. Morgan, John D. Rockefeller, and the ubiquitous Astor and Vanderbilt families. Names that--as Julian Fellowes (the acclaimed director of Downton Abbey) notes in the Foreword--"still reek of money""--
Architecture, American --- Eclecticism in architecture --- History
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Painting --- portraits --- servants --- Household employees --- Painting, British --- Portraits, British --- Employés de maison dans l'art --- Peinture britannique --- Portraits britanniques --- Employés de maison --- Exhibitions --- Exhibitions. --- Social conditions --- Expositions --- Conditions sociales --- Employés de maison dans l'art --- Employés de maison --- CDL --- 75.041 --- Household employees in art --- British portraits --- Domestics in art --- Domestic employees --- Domestics --- Household staff --- Household workers --- Servants --- Domestic service employees --- Domestic service workers --- Service employees, Domestic --- Service workers, Domestic --- Employees
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Rebecca Sharp est une jeune fille mal née qui vit dans un quartier pauvre de Londres. Dans une société britannique du XIXème siècle où l’étiquette prime sur tout, Becky ne rêve que d’ascension sociale… Après la servante et la princesse de Kama-sutra ou la jeune promise du Mariage des moussons, Becky Sharp rejoint le rang des héroïnes sentimentales du cinéma de Mira Nair. Mais dans Vanity Fair, la fleur se rêve moins bleue, plus acide et caustique, à l’image du pavé original de William Makepeace Thackeray. Julian Fellowes, préposé à la plume, est un spécialiste en la matière: c’est lui qui a décoché les flèches les plus affûtées du Gosford Park de Robert Altman, via la reine mère Maggie Smith en infect trublion. Il y a pourtant bien peu de piquant dans cette sage foire aux vanités, malgré cette scène où Rebecca est contrainte d’avaler un piment, qui à ses beaux yeux dérobe une larme discrète - comme une greffe qui prend mal entre le classicisme costumé et les rêves indiens de la réalisatrice (les cartes postales exotiques, la scène de danse en cheveu doré sur la soupe). Sans passion ni venin, Vanity Fair s’appuie sur l’œil de sa réalisatrice et la qualité d’une direction artistique qui maintiennent le standing esthétique de ce très long métrage (on y distribue quelques plans de toute beauté), tandis que la rayonnante Reese Witherspoon, que l’on a vue en plus belle arriviste sur d’autres bobines, attendra d’avoir davantage à se mettre sous la dent, même si, vanitas vanitatum, le défilé de mode vaut le détour. Tout ceci ferait effectivement un chouette bal masqué.
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