Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Procenten --- Rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde
Choose an application
Dit boek beschrijft de kern van het leerstofgebied breuken, procenten, kommagetallen en verhoudingen. Het laat zien hoe de leerstofonderdelen in dit complexe en lastige gebied met elkaar samenhangen en hoe ze in samenhang kunnen worden onderwezen. In het boek wordt ook beschreven dat aanpassingen nodig zijn in het onderwijs, met name dat de nadruk moet verschuiven van "kunnen" naar "begrijpen". Leerlingen moeten vooral de achterliggende concepten gaan doorzien. Dit is te bereiken door minder hoge eisen te stellen aan het beheersingsniveau van formele procedures, waardoor meer tijd kan worden geïnvesteerd in het begrijpen van kernzaken.
Wiskunde --- Rekenen. --- Basisonderwijs. --- breuken (wiskunde) --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Rekenen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Leerlijnen --- Doelen --- Breuken (wiskunde) --- Procenten --- Verhoudingen (wiskunde) --- Decimale getallen --- Didactiek --- Leerlijnen rekenen/wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Breuken --- Leerdoelen --- Verhoudingen (wislunde) --- Leerlijn --- Doelstelling --- Breuk (wiskunde) --- Procent --- Verhouding (wiskunde) --- Decimaal getal
Choose an application
Dit boek is een handreiking voor ouders en verzorgers en geeft inspirerende voorbeelden van de manier waarop je bijzondere dingen kunt doen met gewoon speelgoed. De inhoud van dit boek is voor een groot stuk gebaseerd op het project Talentenkracht uit 2012, dat ouders stimuleerde om op een andere manier naar hun kinderen te kijken: nieuwsgierigheid is de motor van de ontwikkeling van kinderen. Spelen is de beste manier om die nieuwsgierigheid aan te wakkeren. Dat betekent: samen op onderzoek gaan, samen redeneren, samen creatieve oplossingen bedenken, samen doen. Alledaags speelgoed biedt uitstekende kansen om samen spelend te leren. Het boek heeft 15 uitgewerkte activiteiten die in verschillende onderdelen beschreven staan: de kracht van het speelgoed (wat het speelgoed kan doen voor de ontwikkeling), spelen (hoe het spel kan verlopen), stimuleervragen (vragen die een kind aan het denken zetten), de pracht van het kind (uitgewerkte voorbeelden van hoe het gesprek kan verlopen), de taal van het kind (suggesties voor gesprekjes), achtergronden bij het speelgoed (kadert het geheel in de wereld, cultuur, maatschappij).
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
Choose an application
This book describes the field of fractions, percentages, decimals and proportions. It shows the relations between these topics, and how they can be taught in a way that emphasizes these relations. The book also describes the need for change in the way we teach mathematics. The authors argue for a shift in emphasis from “acquired skill” to “understanding”. First and foremost, students should grasp the underlying concepts. Placing less high demands on the skill level of students in the use of formal procedures can set free time that can be invested in in-depth understanding.
Mathematics --- Decimal fractions --- Fractions --- Percentage --- Study and teaching (Elementary)
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
"This book is the fourth – and final – publication in the TAL project series. This TAL project was initiated by the Dutch Ministry of Education, Culture and Science, with the aim to improve the quality of mathematics education by providing a perspective on didactic goals and learning-teaching trajectories, and on the relationship between them. The focus of this book is on measurement and geometry in the upper grades of primary education. Measurement and geometry are important topics which perhaps do not get the emphasis they deserve. They build, in a manner of speaking, a bridge between everyday reality and mathematics. Measurement concerns the quantification of phenomena; consequently, it makes these phenomena accessible for mathematics. Geometry establishes the basis for understanding the spatial aspects of reality. See for extra information related to this book: www.fi.uu.nl/publicaties/subsets/measurementgeometry/".
Choose an application
Jonge kinderen zijn geweldig goede onderzoekers. Hun natuurlijke verwondering en nieuwsgierigheid vormen het uitgangspunt van het boek Speel Goed – op ontdekking met je spelende kind. Het boek is bedoeld voor leerkrachten en pedagogisch medewerkers die aan de hand van spel de taalontwikkeling en technische ontwikkeling van kinderen willen stimuleren én voor die ouders op een actieve manier bij de ontwikkeling van het kind willen betrekken.
Games --- Jeux d'enfants --- Jeux et récréations --- Kinderspelen --- Pastimes --- Recreations --- Spelen --- Spelletjes --- Speelgoed --- 433.6 --- Taalontwikkeling --- Technologische opvoeding --- Techniek --- Onderzoekend leren --- Kind, spel en speelgoed --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|