Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Adolescence -- Psychologie --- Adolescence -- Psychology --- Adolescent psychology --- Adolescenten -- Psychologie --- Adolescentie -- Psychologie --- Adolescents -- Psychologie --- Behavior [Child ] --- Child behavior --- Child psychology --- Children--Psychology --- Communication orale --- Enfants--Psychologie --- Gesproken taal --- Kinderen--Psychologie --- Kinderpsychologie --- Langue parlée --- Mondelinge communicatie --- Oral communication --- Psychologie [Kinder] --- Psychologie dans l'adolescence --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie in adolescentie --- Psychologie infantile --- Psychology [Child ] --- Spreektaal --- Taal [Gesproken ] --- Teenagers -- Psychologie --- Teenagers -- Psychology --- 323 --- LSCI (life space intervention) --- agressiviteit --- communicatie --- conflicten --- crisisinterventie --- crisissituaties --- gesprekstherapie --- jeugdigen --- jeugdzorg --- kinderen --- probleemgedrag bij jeugdigen --- probleemgedrag bij kinderen --- sociale wetenschappen --- stress --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Crisis intervention --- Mental health services
Choose an application
Choose an application
Life Space Crisis Intervention is een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor kinderen en jongeren in crisis. Via het systematisch doorlopen van de verschillende LSCI-fasen worden de conflicten pedagogisch positief benut.In het eerste deel worden de verschillende aspecten van een "conflictcyclus" uitvoerig besproken. Vooreerst komen de elementen aan bod die een crisis kunnen veroorzaken, gevolgd door een mogelijke procedure om de gevoelens en angsten te achterhalen die bij de jongeren vaak aan de basis liggen van hun problematisch gedrag. In deel twee wordt dieper ingegaan op de zes fasen binnen LSCI. Voor elke fase komt het concrete doel, de inhoud en de overgang naar de volgende fase aan bod. Er worden drie diagnostische fasen onderscheiden namelijk het ontladen van emotie, het opbouwen van de tijdslijn en het selecteren van de centrale, onderliggende therapeutische vraag. Daarna komen de drie opbouwfasen aan bod: het zoeken naar oplossingen, het kiezen voor een succesvol plan en de reïntegratie in de groep. Deel drie illustreert hoe het proces concreet kan worden aangewend bij zes specifieke vormen van zelfdestructief gedrag.
Crisisinterventie --- Jeugd. --- emotionele problemen --- Age group sociology --- crisisinterventies --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- kinderen --- Social welfare methods --- gedragstherapie --- gesprekstherapie --- Crisisinterventie ; jeugd --- 663 Jeugd --- #KVHB:Crisisinterventie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Orthopedagogie --- 323 --- LSCI (life space intervention) --- agressiviteit --- communicatie --- conflicten --- crisisinterventie --- crisissituaties --- jeugdigen --- jeugdzorg --- probleemgedrag bij jeugdigen --- probleemgedrag bij kinderen --- sociale wetenschappen --- stress --- Crisisinterventie (acute psychiatrie, opvangcentrum) --- 606.4 --- conflicthantering (gez) --- crisisinterventie (gez) --- geweld (gez) --- jeugdigen (gez) --- kinderen (gez) --- stress (gez) --- 364.264 --- Conflicten --- Emoties --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Methodiek --- Sociale vaardigheden --- Stress --- communicatie in de hulpverlening --- moeilijk opvoedbare jongeren --- welzijnswerk, methoden --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 361.2 --- 376 --- 361.1 --- Kinderen --- Crisismanagement --- Life Space Crisis Intervention --- Jeugd --- Communicatie --- Jeugdhulpverlening --- Gedragsproblemen --- Kind --- Conflict --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emotie --- Gedragsprobleem --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- jongeren --- Jongere
Choose an application
Dit boek biedt een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor jongeren in crisis, d.w.z. bij incidenten tussen een jongere en anderen (leerkrachten, opvoeders, sociaalwerkers, jeugdrechters...) die leiden tot conflicten en naderhand escaleren tot een crisissituatie. Het levert een procedure om te vechten tegen ontwrichtend en destructief gedrag en heeft als uiteindelijke doelstelling de jongere een zelfregulerend gedrag bij te brengen. In het eerste deel worden de verschillende aspecten van een 'conflictcyclus' uitvoerig besproken. In deel twee wordt dieper ingegaan op de 6 fasen binnen LSCI, met de nodige vaardigheden en potentiële valkuilen bij het gebruik. Deel drie, ten slotte, illustreert hoe het proces kan worden aangewend bij 6 specifieke vormen van zelfdestructief gedrag. (Bron: www.lannoo.be)
Crisisinterventie --- Jeugd. --- 323 --- crisissituaties --- life space intervention --- Sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- conflicthantering --- crisisinterventie --- Hulpverlening : communicatie --- Jongeren : communicatie --- Kinderen : communicatie --- Hulpverlening : methodiek --- 364.04 --- 455 --- 110027.jpg --- Crisisinterventie ; jeugd --- emotionele problemen --- Age group sociology --- crisisinterventies --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- kinderen --- Social welfare methods --- gedragstherapie --- gesprekstherapie --- 663 Jeugd --- jeugd --- Crisis --- Gevoelens --- Stress --- sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- departement Gezondheidszorg 09 --- gedragsproblemen --- kinderpsychologie --- pedagogiek --- PXL-Social Work 2015 --- sociale problemen --- klasmanagement
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Wat is Life Space Crisis Intervention (LSCI)?Hoe bouw je een authentieke band op met jongeren in probleemsituaties?Wat zijn de kernstrategieën en valkuilen als hulpverlener?Werken met kinderen en jongeren die gedragsproblemen vertonen, is een moeilijke opdracht. Grenzen worden overtreden, intense emoties worden geuit, conflicten ontstaan. Als volwassene weet je niet altijd hoe de situatie te hanteren. LSCI, een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor kinderen en jongeren in crisis, levert een methodiek om gericht met die emotie om te gaan, de relatie op te bouwen en het zelfdestructief gedrag te doen stoppen.Deze volledig vernieuwde editie van het standaardwerk rond LSCIbehandelt onder meer:de basisbeginselen van LSCILSCI toepassen op patronen van zelfdestructief gedragzes vormen van interventiesde stap naar succesvolle interventiesLSCI bij kleine kinderen, kinderen en adolescentenook als ouder omgaan met moeilijk gedragDit boek is onder meer geschikt voor studenten en professionals in (ortho)pedagogiek, hulpverlening, welzijnswerk, sociaal-agogisch werk en psychologie.https://www.standaardboekhandel.be/p/praten-met-kinderen-en-jongeren-in-crisissituaties-9789401486521
Jeugdhulpverlening --- Crisisinterventie --- Kind --- Gedragsprobleem --- Methodiek --- Jeugd --- Jongere --- jeugd --- agressiviteit --- communicatie --- crisisinterventie --- Gesprekstechnieken ; agogische beroepen --- Crisisinterventie. --- Jeugd. --- Jongeren. --- Kinderen. --- Age group sociology --- Social welfare methods --- Psychiatry --- emotionele problemen --- kinderen --- gedragsstoornissen --- gedragstherapie --- gesprekstherapie --- crisisinterventies
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|