Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Doel van het spel is jongeren (en bij uitbreiding volwassenen) bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau als in kleine of grotere groepen gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de begeleider. Dit spel kenmerkt zich door een combinatie van foto en tekening. Geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams
sociale relaties --- secundair onderwijs 2de graad --- Social psychology --- sociale opvoeding --- relationele vorming --- Primary groups --- Didactics of social education --- karakterkunde --- Social welfare methods --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+108.41 --- 417.1 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- Jeugdpsychologie --- didactische set --- 417.0 --- persoonlijkheidsontwikkeling --- talenten --- Persoonlijkheidskenmerken --- Feedback --- Teamvorming --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- 417 --- feedback --- Spel --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Zelfbeeld --- Zelfmanagement --- Kwaliteiten --- Jeugd --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Zelfzorg --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Jongere
Choose an application
Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel
Karakter --- #PBIB:+108.31 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- kwaliteiten --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale vaardigheden --- 417.1 --- sociaal-emotionele opvoeding --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- 417 --- Feedback --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Zelfkennis --- 159.923 --- Karakterkunde --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Communicatievaardigheden --- Sociale vaardigheden --- communicatie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 478.8 --- Persoonlijkheidsvorming --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- typologieën --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- zelfbeeld --- kwaliteit --- eigenwaarde --- kinderen --- Psychology --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- karakterkunde --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- psychologie --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pedagogisch klimaat --- Coaching --- Positief denken --- Zorgverbreding --- Talenten --- Onderwijs --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit spel onderscheidt zich van het Kinderkwaliteitenspel door een (deels) andere lijst kwaliteiten en een geheel andere illustratiestijl, namelijk een combinatie van foto en tekening. Hierdoor is Ken je kwaliteiten! geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams. Doel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruiktworden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.
Choose an application
Doel van dit spel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit: 69 kaartjes; elk kaartje bevat een illustratie en een woord (bijv. dromerig, slim, eerlijk) en een uitgebreide handleiding; hierin staan de diverse werkvormen concreet beschreven. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Zij kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kinderkwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor kinderen vanaf groep 4.
Choose an application
In dit boek, onder redactie van Luc Stevens, staat het verslag van vijf basisscholen en negen scholen voor voortgezet onderwijs die vier jaar lang geïnvesteerd hebben in pedagogisch klimaat, oftewel schoolklimaat. Elk school heeft op haar eigen wijze gewerkt aan leerlinggericht onderwijs. Zowel leraren als leerlingen komen aan het woord. Naast de praktijkverhalen op deze scholen wordt ingegaan op diverse modellen voor schoolontwikkeling. Ook wordt kritisch gekeken naar de huidige onderwijspraktijk. (Bron: www.cps.nl)
Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- Initial didactic situation --- leraren-leerling relatie --- pedagogisch klimaat --- schoolprofiel --- schoolleven --- 450.8 --- Basisonderwijs --- Ethiek --- Korczak, Janusz --- Leraren --- Meier, Derborah --- Relatie leraar - leerling --- Schoolklimaat --- Schoolontwikkeling --- Secundair onderwijs --- Wild, Rebeca --- 08223.jpg --- Pedagogie --- Methodiek van het studeren --- Lager onderwijs --- Schoolleven --- Meier, Deborah --- Schoolmanagement --- Didactiek
Choose an application
Doel van de werkmap is: het stimuleren van het gesprek tussen leraren over hun waarden en hun visie op onderwijs en leren enerzijds en de verbinding met hun dagelijkse (klasse)praktijk anderzijds. In de werkmap staan twaalf essenties van onderwijs en leren centraal. Deze essenties verwoorden waarden die van belang zijn in school. Ze bieden aan leerkrachten de mogelijkheid om te reflecteren op hun eigen onderwijspraktijk.Tevens kunnen ze dienen als richtingaanwijzers voor het uitwerken van een pedagogische visie voor de school. Met de essenties kan op verschillende niveaus gewerkt worden.
Teaching --- motivatie --- leren --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Betrokkenheid --- 450.8 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Conflicten --- Leermethodes --- Leerprocessen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Portfolio's --- Relatie leraar - leerling --- Spieken --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Ruzie) --- Didactische werkvorm
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|