Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Object
Ken je kwaliteiten!
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085696 Year: 2011 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van het spel is jongeren (en bij uitbreiding volwassenen) bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau als in kleine of grotere groepen gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de begeleider. Dit spel kenmerkt zich door een combinatie van foto en tekening. Geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams


Object
Kinderkwaliteitenspel
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085542 Year: 2007 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel


Object
Ken je kwaliteiten!
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Amersfoort CPS Onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit spel onderscheidt zich van het Kinderkwaliteitenspel door een (deels) andere lijst kwaliteiten en een geheel andere illustratiestijl, namelijk een combinatie van foto en tekening. Hierdoor is Ken je kwaliteiten! geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams. Doel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruiktworden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.


Object
Kinderkwaliteitenspel : elk kind is kleurrijk
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van dit spel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit: 69 kaartjes; elk kaartje bevat een illustratie en een woord (bijv. dromerig, slim, eerlijk) en een uitgebreide handleiding; hierin staan de diverse werkvormen concreet beschreven. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Zij kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kinderkwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor kinderen vanaf groep 4.


Book
Zin in school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9065085297 9789065085290 Year: 2005 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek, onder redactie van Luc Stevens, staat het verslag van vijf basisscholen en negen scholen voor voortgezet onderwijs die vier jaar lang geïnvesteerd hebben in pedagogisch klimaat, oftewel schoolklimaat. Elk school heeft op haar eigen wijze gewerkt aan leerlinggericht onderwijs. Zowel leraren als leerlingen komen aan het woord. Naast de praktijkverhalen op deze scholen wordt ingegaan op diverse modellen voor schoolontwikkeling. Ook wordt kritisch gekeken naar de huidige onderwijspraktijk. (Bron: www.cps.nl)


Book
Zin in leren : praktisch werkmateriaal bij de zoektocht naar uitdagend en betekenisvol onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789065085634 Year: 2006 Publisher: Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van de werkmap is: het stimuleren van het gesprek tussen leraren over hun waarden en hun visie op onderwijs en leren enerzijds en de verbinding met hun dagelijkse (klasse)praktijk anderzijds. In de werkmap staan twaalf essenties van onderwijs en leren centraal. Deze essenties verwoorden waarden die van belang zijn in school. Ze bieden aan leerkrachten de mogelijkheid om te reflecteren op hun eigen onderwijspraktijk.Tevens kunnen ze dienen als richtingaanwijzers voor het uitwerken van een pedagogische visie voor de school. Met de essenties kan op verschillende niveaus gewerkt worden.


Book
Zin in school
Authors: --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Amersfoort CPS. Onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 7 of 7
Sort by