Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
An understanding of building physics is fundamental for the design and construction of safe, functional, energy efficient buildings. Without it, occupants' health and comfort is compromised, energy bills become unmanageable, or the building fabric itself can fail. But it's not just about providing a heating source or stopping the cold coming in; at the heart of building physics is a fine balancing act: how much ventilation will be required for the occupants and how can that be provided without compromising the thermal performance?
Structural engineering --- Architectural design --- Buildings --- Environmental engineering
Choose an application
Excavations (Archaeology) --- -Slavs --- -Archaeology, Medieval --- -Antiquities, Medieval --- Medieval antiquities --- Medieval archaeology --- Slavic race --- Ethnology --- Indo-Europeans --- Archaeological digs --- Archaeological excavations --- Digs (Archaeology) --- Excavation sites (Archaeology) --- Ruins --- Sites, Excavation (Archaeology) --- Archaeology --- Croatia --- Antiquities, Slavic. --- History --- Slavs --- -Croatia --- -Excavations (Archaeology) --- Archaeology, Medieval --- Antiquities, Medieval --- Narodna Republika Hrvatska --- Socijalistička Republika Hrvatska --- SRH --- Hrvatska --- S.R.H. --- Kroatien --- SR Hrvatska --- SR Croatia --- People's Republic of Croatia --- Croazia --- Socialist Republic of Croatia --- NR Hrvatska --- Khorvatii︠a︡ --- קרואטיה --- Ḳroʼeṭyah --- Horvátország --- Repubblica di Croazia --- クロアチア --- Kuroachia --- クロアチア独立国 --- Kuroachia Dokuritsukoku --- Croatia (Republic : 1941-1945)
Choose an application
Choose an application
This book accompanies the exhibition 'In-finitum' at the Palazzo Fortuny in Venice from 6 June until 15 November, 2009. With 'In-finitum', the trilogy which started with 'Artempo: Where Time Becomes Art' (Venice, 2007) and continued with 'Academia: Qui es-tu?' (Paris, 2008) has come full circle. The trilogy as conceived by Axel Vervoordt establishes a perfect balance through the natural time-flow between its three chapters. 'Artempo: Where Time Becomes Art' dealt with the beauty of passing time touching the world, with the mysteriousness of patina and the magical osmosis which exists where cosmos and 'matière' interact. In 'Academia: Qui es-tu?', the transmission of knowledge and wisdom held center stage, a fixed focal point gently rocked however by the continuous perpetuum mobile of questions and answers. The finale, 'In-finitum', will traverse into the other realm as it reaches into the universe of the unfinished and the infinite.
Art --- 7.039 --- 7.074 --- België --- eenentwintigste eeuw --- iconografie --- kunst --- kunstcollecties --- kunstverzamelingen --- oneindigheid --- 700.5 --- Vervoordt, Axel --- tijdsbeleving --- verzamelingen --- beeldende kunst, kunstverzamelen - kunsthandel - kunstvervalsing --- Exhibitions --- Infinite in art --- Space and time in art --- Unfinished works of art --- Art, Incomplete --- Art, Unfinished --- Arts, Incomplete --- Arts, Unfinished --- Incomplete works of art --- Arts --- art [fine art] --- Fontana, Lucio --- Rothko, Mark --- Bruyckere, De, Berlinde --- Stroobant, Dominique --- François, Michel --- Klein, Yves --- Manzoni, Piero --- Noguchi, Isamu --- Wouters, Rik --- Mack, Heinz --- Beeck, Op de, Hans --- Judd, Donald --- Turrell, James --- Kapoor, Anish --- Thater, Diana --- Nevelson, Louise --- Giacometti, Alberto --- Calder, Alexander --- art [discipline]
Choose an application
Het avontuur van de avant-gardegroep Superstudio gaat van start in 1966. De groep zet zijn leden ertoe aan te speculeren over manieren om onze “ronde en draaiende” aarde te bewonen. Superstudio Migrazioni biedt een nieuwe blik op het oeuvre van de groep, die door Germano Celant werd omschreven als ‘radicaal’. Meer dan een tentoonstellingscatalogus stelt Superstudio Migrazioni drie parallelle maar complementaire verkenningen voor - via tekst, beeld en archief - van deze collectieve reis die de grenzen van de architectuur aftastte. Aanvankelijk was Superstudio’s architectuur 'super' en fundamenteel realistisch, en maakte ze op een ironische en kritische manier gebruik van heersende consumptie- en productiemechanismen. Later evolueerde die architectuur in de richting van 'de dingen, het lichaam en de aarde' en liet ze uiteindelijk alle materialiteit achter zich. Wat overbleef was een louter symbolische dimensie en eenwording met het leven. De rijke selectie aan beelden, werken en documenten in Superstudio Migrazioni draagt de mogelijkheid van meerdere lezingen en interpretaties in zich van de intellectuele, architecturale en poëtische migraties van de groep. Het eerste boek is een bundeling van kritische essays en interviews met drie vooraanstaande figuren uit de architectuur die de afgelopen 50 jaar in nauw contact stonden met Superstudio; door hun persoonlijke en theoretische loopbaan onder de loep te nemen, tonen deze verschillende stemmen de grote invloed van de kleine groep, en brengen ze deze 'reis naar de hogere regionen van de rede' tot leven. Het tweede boek stelt een thematische reis door het werk voor: het toont de rijke iconografie aan de hand van een reeks begrippen uit het vocabulaire van Superstudio. Ze onthullen de rijkdom van de projecten en de beelden die in de loop van de actieve jaren van de groep zijn geproduceerd, en die verder gaan dan het verhaal dat in enkele quasi-iconische fotocollages vervat zit. Het laatste boek presenteert eerder onuitgegeven brieven uit het archief van Adolfo Natalini. De uitwisselingen tussen de leden van Superstudio en de brieven aan vooraanstaande architecten uit de tweede helft van de twintigste eeuw vormen een collectieve autobiografie waarin de architectuur en het leven steeds meer samenvallen.
Architecture --- History --- Superstudio (Group) --- 72.07 --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z
Choose an application
Fondé en 1966 par Adolfo Natalini et Cristiano Toraldo di Francia, le collectif d’architecture italien d’avant-garde Superstudio s’est rapidement hissé au premier plan du mouvement architectural radical des années 1960 aux côtés de groupes comme Archigram et Haus-Rucker-Co. Grâce à ses projets architecturaux, ses objets de design, ses photocollages, ses dessins, ses textes, ses installations, ses maquettes, ses films et ses expositions, Superstudio a trouvé des moyens brillants et très inventifs pour habiter un monde transformé par les forces capitalistes et les évolutions technologiques. L’architecture de Superstudio a évolué pour englober les choses, le corps, la Terre, avant de dissoudre toute matérialité, ne conservant qu’une dimension symbolique et se mêlant à la vie elle-même. Ces volumes explorent leur œuvre au travers de la notion de « migration ». Cette dernière sert de clé conceptuelle et poétique pour plonger dans l’architecture du groupe, que ses membres comprenaient comme une activité de production, élaboration et transmission permanente d’idées.
Superstudio (Group) --- Exhibitions. --- Fujii, Hiromi --- Tschumi, Bernard, --- Superstudio --- Tschumi, Bernard, 1944 --- -Superstudio (Group) --- -Fujii, Hiromi --- Tschumi, Bernard, 1944-
Choose an application
Iniziata nel 1966, l’avventura di Superstudio ha portato i suoi membri a riflettere su come vivere in questo mondo “tondo e che rotola”. Superstudio Migrazioni offre una nuova prospettiva sull’opera del gruppo, descritta come “radicale” da Germano Celant. Portandosi oltre il semplice catalogo, Superstudio Migrazioni propone tre esplorazioni parallele ma complementari – attraverso testi, immagini e archivi – di questo viaggio collettivo che spinse l’architettura ai suoi limiti. All’inizio “super” e fondamentalmente realistica, facendo propri i meccanismi del consumo e della produzione in maniera ironica e critica, l’architettura di Superstudio si è evoluta verso “le cose, il corpo, la terra”, fino a dissolvere ogni materialità, mantenendo solo una dimensione simbolica e fondendosi con la vita stessa. Proponendo una ricca selezione d’immagini, opere e documenti, Superstudio Migrazioni consente molteplici incroci e interpretazioni delle migrazioni intellettuali, architetturali e poetiche del gruppo. Il primo libro raccoglie saggi e interviste a tre figure fondamentali dell’architettura degli ultimi cinquant’anni che hanno avuto a che fare con Superstudio; tornando ai loro percorsi personali e teorici, queste diverse voci danno la misura dell’impatto di questo gruppo marginale e danno vita ad altrettanti “viaggi nelle regioni della ragione”. Il secondo libro propone un attraversamento tematico dell’opera, seguendo una serie di nozioni tratte dal vocabolario del Superstudio. Oltre la storia unitaria incarnata da qualche fotomontaggio iconico, si rivela la ricchezza e la pluralità delle immagini e dei progetti prodotti durante il periodo d’attività del Superstudio. L’ultimo libro presenta lettere inedite tratte dall’archivio di Adolfo Natalini. Gli scambi tra i membri del Superstudio e la corrispondenza intrattenuta con i protagonisti dell’architettura della seconda metà del XX secolo delineano un’autobiografia collettiva in cui, procedendo per frammenti, vediamo l’architettura e la vita coincidere con forza sempre maggiore.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|