Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met Spelling in de lift adaptief verbeter je snel en doelgericht het spellingsniveau van je leerlingen. Dit methodeonafhankelijke programma biedt je leerlingen remediëringsmateriaal aan. Het is zowel voor regulier als bijzonder onderwijs geschikt en kan ook ingezet worden als remediëring voor anderstalige leerlingen of leerlingen met dyslexie.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen. In de algemene inleiding vindt u ook de instaptoets.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.
Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|