Narrow your search

Library

DocAtlas (16)

Hogeschool Gent (6)

Thomas More Mechelen (4)

KU Leuven (3)

UCLL (2)

Arteveldehogeschool (1)

Odisee (1)

VIVES (1)


Resource type

book (26)


Language

Dutch (26)


Year
From To Submit

2005 (3)

2004 (5)

2003 (7)

2002 (1)

1999 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Spelling in de lift adaptief
Authors: --- ---
ISBN: 9789006954845 9789006954852 9789006954869 9789006954876 9789006954883 9789006954890 9789006954906 9789006954913 9789006954920 9789006954609 9789006954616 9789006954623 9789006954630 9789006954647 9789006954654 9789006954661 9789006954678 9789006954760 9789006954777 9789006954784 9789006954791 9789006954807 9789006954814 9789006954821 9789006954838 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Spelling in de lift adaptief verbeter je snel en doelgericht het spellingsniveau van je leerlingen. Dit methodeonafhankelijke programma biedt je leerlingen remediëringsmateriaal aan. Het is zowel voor regulier als bijzonder onderwijs geschikt en kan ook ingezet worden als remediëring voor anderstalige leerlingen of leerlingen met dyslexie.


Book
Spelling in de lift - Plus. Algemene inleiding
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 1
Authors: --- ---
Year: 2004 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen. In de algemene inleiding vindt u ook de instaptoets.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 2
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 3
Authors: --- ---
Year: 2005 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 4
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 5
Authors: --- ---
Year: 2005 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 6
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 7
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.


Book
Spelling in de lift - Plus. Handleiding. Niveau 8
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Spelling in de lift PLUS" is een leergang voor kinderen met spellingproblemen. De auteurs gaan ervan uit dat spellingsonderwijs gezien moet worden als een onderdeel van het totale taalonderwijs. Het schriftelijk taalgebruik is immers niet weg te denken uit onze samenleving. In onze maatschappij zijn afwijkingen van de spellingnorm meestal niet toegestaan en wie spellingfouten maakt, wordt niet voor vol aangezien. De auteurs gaan ervan uit dat leertaak, leerling en leerkracht heel goed op elkaar afgestemd moeten zijn, want dat het daar in de praktijk dikwijls fout loopt. De algemene doelstelling van deze methode is tweeledig; in de eerste plaats moeten leerlingen kunnen beschikken over de (geautomatiseerde) schrijfwijze van veelvoorkomende Nederlandse woorden en die kunnen toepassen. In de tweede plaats leren zij een aantal vaardigheden (strategieën), waardoor ze zelf de juiste schrijfwijze van onbekende woorden kunnen vinden. Ook het aanleren van een positieve attitude ten aanzien van juist schrijven zien de auteurs als belangrijke doelstelling van het spellingonderwijs. De methode beperkt zich bewust tot veelvoorkomende woorden. De methode is opgedeeld in 8 niveaus, waarin telkens specifieke spellingscategorieën aan de orde komen.

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by