Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Bach, Elvira ; Baselitz, Georg ; Buren, Daniel ; Büttner, Werner ; Daniëls, René ; De Keyser, Raoul ; De Lepeleire, Damien ; Fetting, Rainer ; Förg, Günther ; Kippenberger, Martin ; Koberling, Bernd ; Krebber, Michaël al.
Choose an application
S.M.A.K. bestaat in 2019 twintig jaar. Dat viert Museumcultuur Strombeek/Gent met een tweeluik. Het eerste luik is een hommagetentoonstelling die 21 nooit eerder geziene werken uit de rijke Gentse collectie voor het eerst ontsluit. Het tweede luik vertrekt vanuit een intens kijken naar het verleden en naar de toekomst van musea en (potentiële) collecties in een tijd waarin alles virtueler wordt en ook het “live” gebeuren in musea meer en meer op de voorgrond komt. Beeldend kunstenaar Guy Rombouts tekende voor deze kunstwerken een scenografie. Guy Rombouts behoort tot een van onze weinige kunstenaars die de taal van antwoord gaf via de creatie en de inventieve toepassing van het AZART in inmiddels talloze tentoonstellingen sedert de jaren tachtig.
Museology --- Art --- installations [visual works] --- collections management --- Modern [style or period] --- museumcollectie --- Rombouts, Guy --- S.M.A.K. [Ghent]
Choose an application
Choose an application
Hantaï, Simon --- Buren, Daniel --- Ioannou, Athina --- Koning, de, Krijn --- Villeglé, Jacques --- Parmentier, Michel --- Art --- installations [visual works] --- art [fine art] --- photography [process] --- video art --- site-specific works --- stripes
Choose an application
Stefaan Vermuyten’s unique and idiosyncratic oeuvre is difficult to categorize within the world of contemporary painting. His work is a peculiar patchwork of found images, a catalogue of situations, a collection of suprising representations of banale or incongruous realities and phenomena. Vermuyten succeeds to sublimate our infinite struggle with the complexity of the world, without becoming explanatory or mimetic. The beautiful charm that lays in his images has an illusionistic and absurd undertone reminiscent of the dark and tragi-comic work of Samuel Beckett. In the supposed banality of his visual language lies a raunchy existential reality, not a cheesy attempt to evoke compassion or empathy, but a genuine disrupting anxiousness about the human condition. Through the use of humour, imaginative language and bold courage, Vermuyten continuously finds a way to surprise the spectator, as well as himself. This monography is published on the occasion of Vermuyten’s solo-exhibition in the summer of 2021 at De Markten (Brussels), curated by Luk Lambrecht, in a scenography by Guy Rombouts.
kunst --- België --- tekenkunst --- 75.071 VERMUYTEN --- schilderkunst --- Vermuyten Stefaan --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Exhibitions --- België
Choose an application
Painting --- easel paintings [paintings by form] --- acrylic paint --- Vermuyten, Stefaan
Choose an application
Deze publicatie documenteert de tentoonstelling van beeldend kunstenaar en filmmaker Anouk De Clercq (°1971, BE). De Clercq onderzoekt het potentieel van audiovisuele taal om mogelijke werelden te creëren. Ze is geïnteresseerd in wat achter de realiteit ligt of tussen het zichtbare en het imaginaire. Haar interdisciplinaire en multimediale kunst vervaagt de grenzen tussen droom en werkelijkheid. Ze stelde reeds tentoon in Tate Modern (UK), Centre Pompidou (FR), Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia (SP), MAXXI (IT), Centre d’Art Contemporain Genève (CH) en werd meermaals bekroond, o.m. met de Illy Prize in 2005 en de Prix Ars Electronica in 2014.
De Clercq, Anouk --- Art --- video art --- Clercq, De, Anouk
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|