Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
174 --- #KVHB:Hersenbeschadiging --- 616.8 --- Coma --- Familiebelasting --- Hersentrauma --- Patiëntenbegeleiding --- Revalidatie --- 606.1 --- beschut wonen (kleinschalig wonen) --- cerebrovasculair accident (CVA, hersenbloeding, hersenischemie, passagère cerebrale ischemie) --- cerebrovasculaire aandoeningen (beroerte) --- coma --- hersentrauma --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- revalidatie --- stress --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- (zie ook: informed consent) --- 174 Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep --- #KVHB:Hersenbeschadiging. --- Beroepsethiek. Beroepsmoraal. Deontologie van het beroep.
Choose an application
Choose an application
Inhoudsopgave1 Ontwikkelingen in de revalidatiepsychologie2 Aanleren en afleren: recente inzichten vanuit een leerpsychologisch perspectief3 Impliciet leren als revalidatiemethode: procedurele vaardigheden, afnemende cues en foutloos leren4 Mental practice in de revalidatie5 Een theorie voor herstel na hersenletsel6 Psychofarmaca bij herstel van cognitieve functies na niet-aangeboren hersenletsel7 Kwaliteit van leven: theoretische en praktische gezichtspunten8 Kwaliteit van leven bij niet-aangeboren hersenletsel9 Kwaliteit van leven van mensen met een dwarslaesie10 Kwaliteit van leven van mensen met chronische pijn11 Implicaties van persoonlijkheidstheorieën voor de revalidatie12 Dynamische persoonlijkheidsdiagnostiek13 Gedragsgeoriënteerde revalidatie bij chronische pijn14 Rationele rehabilitatie bij chronische lichamelijke klachten15 Knelpunten in de revalidatie van allochtonen16 Cultuursensitieve diagnostiek bij somatisatie
Choose an application
Choose an application
Hersenletsel heeft ingrijpende gevolgen voor de getroffenen en hun omgeving. Iedereen die hiermee te maken heeft, als getroffene, familielid of partner of als professional, heeft behoefte aan informatie. Wat is hersenletsel? Kan er nog herstel plaatsvinden? Wat zijn de gevolgen voor de dagelijkse activiteiten? Dit boek geeft antwoord op deze en tal van andere vragen. Tevens gaat het in op de aanpak en bevat dit boek ook veel praktische adviezen over o.a. het verwerkingsproces. Het is geschreven voor een breed publiek. Door het gebruik van verdiepingskaders is het boek ook geschikt voor professionele hulpverleners in sectoren van zorg, wonen en arbeid, docenten en begeleiders bij het (speciaal) onderwijs, docenten en studenten van mbo- en hbo-opleidingen gezondheidszorg en welzijn en deelnemers aan leertrajecten op het gebied van hersenletsel. Deze uitgave is mede totstandgekomen door een financiële bijdrage van de Hersenstichting Nederland. Inhoudsopgave : Deel I Hersenletsel: achtergronden 1 Bouw en werking van de hersenen 2 Hersenletsel 3 Gevolgen van hersenletsel voor het functioneren 4 Hersenletsel en herstel Deel II Hersenletsel: aanpak 5 Omgaan met gedragsveranderingen na hersenletsel 6 Gevolgen voor de directe omgeving 7 Verwerking
616.831 --- Gedragsveranderingen --- Hersenbeschadigingen --- Hersenen --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Personen met een lichamelijke handicap --- Revalidatie --- Verwerking --- hersenletsel --- revalidatie --- Patiënten met hersenbeschadigingen --- Hersenbeschadigingen. --- Patiënten met hersenbeschadigingen.
Choose an application
Youth --- -Developmental psychology --- orthopedagogiek --- residentiële jeugdzorg --- jeugdzorg --- interculturele hulpverlening --- #GSDBP --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Institutional care --- 376 --- 362.74 --- 362.7 --- 362.9 --- Developmental psychology. --- Klinische psychologie --- Institutional care. --- psychologische begeleiding --- psychologische begeleiding. --- Psychologische begeleiding. --- Developmental psychology
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|