Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
AFS Southern Africa --- nature reserves --- geology --- orography --- climate --- pedology --- floristics --- vegetation
Choose an application
Organisaties kunnen niet langer doof en blind blijven voor de behoeftes, wensen en verlangens van de maatschappij. Dit geldt zowel voor het openbaar bestuur als voor het bedrijfsleven. Consumenten en burgers spreken organisaties aan op hun verantwoordelijkheden. Zonder morele respectabiliteit wordt een organisatie ernstig belemmerd in het realiseren van haar doelstellingen. Om vertrouwen te verwerven en te behouden is een actieve inspanning nodig. Het EIBE/Instituut voor Verantwoord Ondernemen van Universiteit Nyenrode heeft sinds 1994 veel ervaring opgedaan met het ondersteunen van organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van integriteitsbeleid. De centrale notie hierbij is 'integriteit als professionele verantwoordelijkheid'. Effectief integriteitsbeleid gaat veel verder dan het op schrift stellen van regels en gedragscodes. Het richt zich vooral ook op het versterken van de morele competentie van managers, medewerkers en professionals. Morele competentie in organisaties geeft Antwoord op vragen als: Waarom zou een organisatie aandacht besteden aan ethiek en integriteit? Op welke manier kunnen managers ethiek en integriteit organiseren? Wat wordt bedoeld met integriteit als professionele verantwoordelijkheid? Op welke wijze kan het begrip morele competentie praktisch worden uitgewerkt? Hoe vertaalt zich dit naar leerdoelen? Op welke wijze kunnen deze leerdoelen worden bereikt? Hoe kunnen managers, medewerkers en professionals scherpzinnig en creatief nadenken over integriteitsvraagstukken?Inhoudsopgave 1 Aandacht voor ethiek en integriteit 1.1 De integriteit van het openbaar bestuur 1.2 'Profits and principles - does there have to be a choice?' 2 Ethiek en integriteit organiseren 2.1 Twee managementstrategien: naleven en stimuleren 2.2 Naleven of stimuleren? 2.3 Balans: naleven waar nodig, stimuleren waar mogelijk 2.4 Factoren die integriteit benvloeden 3 Morele competentie 3.1 De zeven elementen van morele competentie 3.2 Dialoogvaardigheden 3.3 Morele intutie 4 Scherpzinnig en creatief nadenken 4.1 Opvattingen en overtuigingen 4.2 Een typologie van vragen 4.3 Relatiegeschenken en omkoping 4.4 Denkgereedschappen 5 Dilemmatrainingen 5.1 Doelstellingen van de dilemmatraining 5.2 De opbouw van de dilemmatraining 5.3 Intermezzo: morele dilemma's 5.4 Primaire reacties van deelnemers 5.5 De institutionele context 5.6 Vervolgtraject
Ethisch ondernemen. --- U100 - Déontologie - Deontologie --- bedrijfsethiek --- Professional ethics. Deontology --- Organization theory
Choose an application
bedrijfsethiek --- Professional ethics. Deontology --- Organization theory --- #SBIB:021.IO --- #SBIB:35H52 --- #SBIB:17H25 --- #GBIB:CBMER --- Ethiek van bestuur en beleid --- Sociale wijsbegeerte: economische orde en arbeid --- Ethiek --- Waarden --- Verantwoord ondernemen --- Management --- Managementethiek --- 098 Bedrijfskunde --- Waarde (ethiek) --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Wie is tegen een integere cultuur? Door de crisis zijn we ons extra bewust geworden van de waarde ervan en daarom werden sinds 2008 veel initiatieven ontplooid op dit terrein, zowel vanuit de wetgever, de toezichthouders als vanuit de financiële sector zelf. De verplichting voor financiële ondernemingen om een integere cultuur te waarborgen is niet nieuw, maar de eisen hiervoor en het toezicht hierop is inmiddels wel aangescherpt. Maar hoe realiseer je een integere cultuur in de praktijk? Oplossingen bedenken is voor praktijkmensen hun core business. Een goede oplossing voor een verkeerd probleem is uiteindelijk een verkeerde oplossing; het boek geeft dus geen antwoorden, maar biedt wel de basis om samen binnen de organisatie tot de juiste oplossing te komen. De auteur plaatst problemen rondom ethiek, integriteit en compliance in perspectief en wijst oplossingsrichtingen aan, al kan hij het niet nalaten toch ook enkele praktische aanwijzigen te geven. Komen aan bod: ethiek, waarden en normen, de spiegeltest, liegen, smoesjes, de zes V's van integriteitsmanagement , moresprudentie, benutten beroepstrots, moreel beraad, morele zwijgzaamheid, moreel leiderschap, managen vanuit vertrouwen en morele moed.Inhoud: 1/ Ethiek en integriteit: de basisbegrippen - 2/ Beleid en instrumenten - 3/ Moreel leiderschap
Professional ethics. Deontology --- Business management --- toegepaste filosofie --- ethiek --- deontologie --- leidinggeven --- Management --- Leidinggeven --- Ethiek --- Integriteit --- Vertrouwen --- Waarden --- Beroepsethiek --- Leiderschap --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Choose an application
Agriculture --- Pastures.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|