Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (1)

UGent (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (2)

dissertation (1)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

1996 (1)

1994 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
Op weg naar zelfstandig leren, effecten van nascholing. Effecten van het schoolverbeteringsproject "Alle leerlingen bij de les!" met een perspectief op de nascholing van docenten ten behoeve van de ontwikkeling van het zelfstandig leren van leerlingen
Author:
ISBN: 9001277705 Year: 1994 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gedragingen van docenten voor de klas, opvattingen van docenten over nascholing, voorwaarden voor nascholing en de lesbeleving van de leerlingen. Praktijktheorie die beschrijft wat docenten zouden moeten doen om zelfstandig leren een meer centrale plaats in hun lessen te geven.


Book
Effectief leren in de les : basisvaardigheden voor docenten
Authors: --- ---
ISBN: 9001307515 Year: 1996 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Effectief leren in de les is een basisboek dat de theorie over algemene onderwijsmodellen relateert aan de praktijk van alledag. Het voorziet in de behoefte van docenten om te leren van elkaars praktijkervaringen en bevat een rijkdom aan snel toepasbare adviezen. Een bron van inspiratie voor alle leraren die met een frisse blik naar hun lessen willen kijken. De praktijkgerichte aanpak onderscheidt Effectief leren in de les van soortgelijke boeken die de nadruk leggen op de theorie. Bovendien kent het basisboek een andere werkvolgorde: eerst de praktijk, vervolgens de theorie. De wetenschappelijke overwegingen, onderzoeksgegevens en argumenten geven de docent de nodige ruimte voor eigen meningsvorming en invullingen. (Bron: uitgeverscatalogus)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by