Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Gedragingen van docenten voor de klas, opvattingen van docenten over nascholing, voorwaarden voor nascholing en de lesbeleving van de leerlingen. Praktijktheorie die beschrijft wat docenten zouden moeten doen om zelfstandig leren een meer centrale plaats in hun lessen te geven.
zelfstudie --- Netherlands --- beroepsvervolmaking --- hoger onderwijs --- Theses
Choose an application
Effectief leren in de les is een basisboek dat de theorie over algemene onderwijsmodellen relateert aan de praktijk van alledag. Het voorziet in de behoefte van docenten om te leren van elkaars praktijkervaringen en bevat een rijkdom aan snel toepasbare adviezen. Een bron van inspiratie voor alle leraren die met een frisse blik naar hun lessen willen kijken. De praktijkgerichte aanpak onderscheidt Effectief leren in de les van soortgelijke boeken die de nadruk leggen op de theorie. Bovendien kent het basisboek een andere werkvolgorde: eerst de praktijk, vervolgens de theorie. De wetenschappelijke overwegingen, onderzoeksgegevens en argumenten geven de docent de nodige ruimte voor eigen meningsvorming en invullingen. (Bron: uitgeverscatalogus)
zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Didactic strategies --- lesgeven --- didactiek --- hoger onderwijs --- instructiemethoden --- 454.21 --- didactische werkvormen --- effectief leren --- 489.4 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Directe instructie --- Leren --- Onderwijsleergesprek --- Samenwerkend leren --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- directe instructie --- docenten --- onderwijsleergesprek --- samenwerkend leren --- vaardigheden --- D50812.jpg --- Didaktiek --- Instructie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- (zie ook: interactief leren) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|