Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Zorgt voor efficiëntere tijdsbesteding in de lesWat heeft James Bond met onderwijs te maken?Hoe krijg je een neus voor sterke doelen?Waarom is groeien in leren belangrijker dan presteren?Je werk als leraar is oneindig interessant en vaak oneindig omvangrijk. Enerzijds wil je dat je leerlingen duurzaam leren en zo goed mogelijk je doelen bereiken. Anderzijds wil je de zelfsturende vaardigheden van je leerlingen stimuleren en een goed zicht krijgen op waar ze staan in hun leren. Wat gebeurt er als je die noodzakelijke bouwstenen op unieke wijze vermengt? Dan krijg je De O van onderwijs.De O van onderwijs brengt je via de praktijk tot krachtiger lesgeven en evalueren. Je leert op voorhand na te denken over wat je leerlingen wilt leren en op welke manier je dat zichtbaar maakt en begeleidt. Dit kleurrijke werkboek brengt je dichter bij je leerlingen, leert je kritisch kijken naar feedback- en evaluatievormen en helpt je de doelen effectiever te realiseren.https://www.lannoocampus.be/nl/de-o-van-onderwijs
Lesgeven --- Evalueren --- Evaluatievormen --- Feedback --- 371.39 --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- 371.26 --- Didactic strategies --- Didactics --- Educational sciences --- onderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactiek --- Evaluatie --- Toetsen --- Evalueren. --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Onderwijs --- Formatieve evaluatie --- Leraar --- Professionalisering --- lesgeven --- evalueren --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsbegeleiding
Choose an application
Waarom is het belangrijk om met zelfsturing aan de slag te gaan? Wat betekent het begrip zelfsturing? Hoe kan je als leerkracht in het secundair of in de derde graad lager onderwijs aan de slag met zelfsturing in jouw lessen? Met ons ZeG-verhaal geven we alvast een aantal antwoorden. We benaderen zelfsturing in de ZeG-box vanuit drie strategieën die voortdurend met elkaar in verbinding staan: Cognitieve strategieën: Hoe leert een leerling? Metacognitieve strategieën: Hoe begeleidt een leerling zijn leren? Affectieve strategieën: Waarom leert een leerling? Voor elke strategie worden zes beheersingsniveaus omschreven. Deze beheersingsniveaus hebben naast een inhoudelijke opbouw (van inzicht naar toepassing in de klas), ook een opbouw in implementatie in de school (van individuele leerkracht naar de school). In de ZeG-box vind je 9 boekjes die je stapsgewijs ondersteunen om met zelfsturing aan de slag te gaan in je klas. Aansluitend bij de boekjes is er een toolbox met 40 activiteiten die je dadelijk kan inzetten in je lessen. Op de box zelf vind je een code die je toegang geeft tot materialen voor leerlingen en extra's voor leerkrachten.
Games --- #SBIB:37H0 --- Pedagogie --- Educational psychology --- Didactic strategies --- zelfsturing --- 454.21 --- secundair onderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Didactics of secundary education
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|