Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek mengt zich in de discussie over de vraag, hoe allochtone kinderen in ons onderwijs te benaderen. In beginsel niet anders dan autochtone kinderen. De auteur kiest consequent voor het kind en zijn ontwikkelingsvragen met het oog op het toekomstige leven van dit kind in de - dominante - Nederlandse en Vlaamse samenleving. Het is dit kind of deze leerling die het moet maken, niet alleen of los van zijn huiselijke achtergrond, maar wel zelf. Centraal in de beschouwing staat de ervaring van het kind verbonden te zijn met zijn school en met de mensen met wie het daar samenleeft en werkt. Vanuit deze verbondenheid kan nu en later verantwoordelijkheid voor jezelf en voor anderen ontstaan. De school heeft in dit opzicht een heel bijzondere verantwoordelijkheid. Met kinderen die zich verbonden voelen is het bovendien goed werken. Het boek gaat overigens geen lastige vragen over onderwijs aan onze allochtone leerlingen uit de weg. (Bron: covertekst)
pedagogiek --- intercultureel onderwijs --- allochtone jongeren --- Sociology of education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- 450.9 --- allochtone kinderen --- migranten --- onderwijs --- 376.7 --- Achterstand --- Allochtone leerlingen --- Migranten --- Onderwijs --- Preventie --- etnisch-culturele minderheden --- school- en onderwijsproblematiek --- 050928.jpg --- Allochtonen: in onderwijs --- Overige onderwerpen onderwijs --- migrantenkinderen --- departement Lerarenopleiding --- Leraren --- Intercultureel onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Allochtone leerling --- Leraar --- Directie --- 81.84 education for minorities. --- Allochtonen. --- Intercultureel onderwijs. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Pupil counseling. Pupil guidance. --- Sociology of education. --- allochtone jongeren. --- intercultureel onderwijs. --- pedagogiek. --- Leerling met een migratieachtergrond
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|