Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Je komt op je werk en na één blik op je altijd chagrijnige collega zakt de moed je alweer in de schoenen. Je manager schrijft op vrijdagavond: 'Ik heb je mail gelezen, kunnen we het hier maandagochtend meteen over hebben?' en vervolgens zit je het hele weekend in spanning: vindt hij dat je goed bezig bent of is er een probleem? Of je bent leidinggevende en je vraagt je af: kan ik mijn onzekerheid delen met mijn medewerkers of verliezen ze dan hun vertrouwen in mij? Onze gevoelens horen niet thuis op ons werk, denken we, maar tegelijkertijd hebben ze onmiskenbaar een grote invloed op ons functioneren. In dit boek laten Liz Fosslien en Mollie West Duffy zien dat emoties helemaal niet onwenselijk zijn op de werkvloer. Sterker nog: als je ze onderkent en op de juiste manier inzet, komt dat je werkgeluk en productiviteit alleen maar ten goede. Je moet alleen wel weten welke emoties functioneel zijn en welke je beter kunt negeren. Op basis van de meest recente wetenschappelijke inzichten en met veel verhelderende en grappige illustraties analyseren de auteurs de rol van emoties op zeven gebieden: gezondheid, motivatie, besluitvorming, teamwork, communicatie, cultuur en leiderschap. Per gebied formuleren ze praktische en heldere richtlijnen waarmee iedereen, van invalkracht tot ceo, van zijn emoties een kracht kan maken in plaats van een zwakte. Bron : http://www.businesscontact.nl
Emoties --- Arbeidsomstandigheden --- Gezondheid --- Motivatie --- Besluitvorming --- Teamwerk --- Communicatie --- Leidinggeven --- Cultuur --- Bedrijfspsychologie --- Emotie --- Leiderschap --- Toerisme --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Emoties in de werkomgeving.
Choose an application
"A visual exploration of how to embrace emotion at work and become more authentic and fulfilled while staying professional. When it comes to emotions at work, there's rarely a happy medium. In some offices, your boss might send snaps of her weekend getaway in Vegas, or your coworker might send twenty texts about how Susan ate his clearly labeled lunch...again. Other offices are buttoned-up emotional deserts, where crying is only allowed in the bathroom and you suspect your coworkers might be robots. Either extreme hurts employee health and productivity. Liz Fosslien and Mollie West Duffy take a charming and deeply researched look at how emotions affect our professional lives and how we can navigate emotions at work. The modern workplace can be an emotional minefield (Do I shake my boss's hand or give her a hug? Did I forget to mute my phone on the conference call?) filled with unwritten rules. As our jobs become more collaborative, complex, and stressful, effectively embracing emotion is more important than ever"--
Employees --- Interpersonal relations --- Psychology, Industrial --- Work --- Attitudes --- Psychological aspects
Choose an application
Economics --- Emotions --- Organizational behavior --- Work --- Psychological aspects --- Psychological aspects
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|