Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het belang van communicatievaardigheden voor beroepen in de gezondheidszorg is groot. In dit boek wordt beschreven hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten boekt. Op basis van onderzoek worden bewijzen geleverd die het belang van deze vaardigheden en de voordelen voor zowel de hulpverlener als de patiënt aantonen.In Vaardig communiceren in de gezondheidszorg staat een observatielijst centraal; die de stappen in de gespreksvoering volgt.De structuur van het gesprek en de benodigde vaardigheden komen hierin systematisch aan de orde. Er wordt een degelijk stelsel van basale communicatievaardigheden aangeboden die als uitgangspunt dient voor de omgang met alle communicatieproblemen.
Communicatievaardigheden --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- communicatie --- gezondheidszorg --- 601.3 --- Communicatievaardigheden. --- Communicatie. --- Gezondheidszorg. --- patiënt-verpleegkundige relatie --- evidence-based nursing --- sociale vaardigheden --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Mass communications --- Communicatie ; gezondheidszorg --- communicatievaardigheden --- communicatieproblemen --- Psychologie --- Man --- Volwassene --- Sociology of minorities
Choose an application
Sociology of health --- Didactics of medicine --- Communicatie: gezondheidszorg --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Gezondheidszorg
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sinds een aantal jaren is er in het hoger gezondheidszorgonderwijs een toenemende belangstelling voor kritisch denken en evidence-based handelen. Dit houdt in dat elke gezondheidsclaim onderbouwd dient te worden met gegevens. Deze gegevens moeten gestoeld zijn op wetenschappelijke onderzoeksresultaten en relevant zijn voor de claim. In de praktijk blijkt helaas vaak dat evidence-based protocollen wel voorhanden zijn, maar dat de implementatie van deze nieuwe inzichten op weerstand stuit bij de uitvoerders van deze protocollen of bij de patiënten. Wijzigingen ten opzichte van de vorige druk: geheel geactualiseerd aan de hand van opmerkingen en vragen van studenten, collega’s en recensenten waarbij de nadruk is komen te liggen op kritisch redeneren; actuele voorbeelden; aandacht voor verschillende argumentatieschema’s en evaluatie daarvan, richtlijnen voor beoordeling van verschillende claims, Bradford Hill-criteria, wetenschappelijke richtlijnen en nauwkeurig taalgebruik middels precisering en specificering.
evidence-based nursing --- Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- communicatie --- evidence-based methodiek --- Psychologie --- Gezondheidszorg --- Man --- Volwassene
Choose an application
patiënt-verpleegkundige relatie
---
evidence-based nursing
---
sociale vaardigheden
---
gezondheidszorg
---
communicatie
---
Hygiene. Public health. Protection
---
Sociology of health
---
Mass communications
---
Hulpverlening : communicatie
---
316.772
---
499.4
---
gesprekstechnieken
---
316.772 Communicatievormen--
Choose an application
Sociology of health --- Didactics of medicine --- Hygiene. Public health. Protection --- Mass communications --- Physician and patient --- Interpersonal communication --- Study and teaching --- Physician and patient - Study and teaching --- Interpersonal communication - Study and teaching --- Relations médecin-patient. --- Communication interpersonnelle.
Choose an application
In dit boek wordt beschreven hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten boekt. Een observatielijst staat in dit boek centraal; deze lijst volgt de stappen in de gespreksvoering. De structuur van het gespreken de benodigde vaardigheden komen hierin systematiisch aan deorde. Vertaling uit het Engels
316.772
---
communicatie
---
gezondheidszorg
---
evidence-based
---
800.95
---
Communicatie
---
Gesprekstechnieken
---
616.083 )* VERPLEEGKUNDE
---
communicatietechnieken
---
communicatievaardigheden
---
observatie
---
observatielijsten
---
verpleegkundige diagnose
---
316.772 Communicatievormen--
Choose an application
?Vaardig communiceren in de gezondheidszorg? toont aan hoe belangr?k goede communicatieve vaardigheden z?n voor professionals in de gezondheidszorg én hun patiënten. Het doel van het boek is het stimuleren en verbeteren van de communicatievaardigheden van zorgprofessionals.B?zonder aan dit boek is dat het gebaseerd is op (internationaal) wetenschappel?k onderzoek over effectieve communicatie.In ?Vaardig communiceren in de gezondheidszorg? staat het Calgary-Cambridge gespreksmodel centraal dat de inhoud en het proces van communicatie met elkaar verbindt. Dit model wordt ondersteund door een observatiel?st die de noodzakel?ke klinische taken in de gespreksvoering volgt. De structuur van het hulpverleningsgesprek en de daarvoor benodigde basale communicatieve vaardigheden worden hierdoor systematisch behandeld.In deze derde, herziene druk is aandacht voor de toepassing van communicatie in specifieke contexten: communicatie b? seksuele problemen en b? beperkte gezondheidsvaardigheden, e-health en onlinecommunicatie. Daarnaast komt aan de orde hoe het ervaringsgericht leren van communicatie kan worden gestimuleerd met behulp van ondersteunende tools: een format voor een ervaringsgerichte leersessie, een reflectieverslag van een consultobservatie en een update van de scoringsl?dt voor communicatievaardigheden, de MAAS 2.0. De online leeromgeving b? het boek bevat oefenvragen per hoofdstuk, het online boek en video?s.https://www.standaardboekhandel.be/p/vaardig-communiceren-in-de-gezondheidszorg-9789024446674
Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- Mass communications --- communicatie --- gezondheidszorg --- communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- Professional-Patient Relations --- Physician-Patient Relations
Choose an application
Il apparaît qu'un très fort pourcentage de plaintes de patients implique des problèmes de communication. Ainsi, de l'étudiant au soignant expérimenté, chacun trouvera dans cet ouvrage des outils permettant de structurer efficacement ta consultation en privilégiant une relation de confiance et de partenariat. Livre de référence international pour l'enseignement de la communication en soins de ta santé, cet ouvrage s'adresse à tout soignant menant des entretiens avec un patient ou impliqué dans l'enseignement de la relation soignant-patient. Depuis sa première édition en langue anglaise, ce livre et le manuel qui l'accompagne, Teaching and learning communication skills in medicine sont les premiers ouvrages entièrement fondés sur les preuves dans le domaine de la communication en soins de la santé.
Medical personnel and patient --- Physician and patient --- Interpersonal communication --- Communication in medicine --- Relations personnel médical-patient --- Relations médecin-patient --- Communication interpersonnelle --- Communication en médecine --- Physician-Patient Relations --- Communication --- Relations personnel médical-patient --- Relations médecin-patient --- Communication en médecine
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|