Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Elke manager droomt van een 'killer app', een dodelijke vondst: een product dat een markt op de kop zet, de regels herschrijft en de concurrentie het nakijken laat. Voorbeelden van zo'n vondst zijn de PC en het eerste tekstverwerkingsprogramma. Hoewel een dodelijke vondst grote rijkdom kan brengen, bergt ze ook grote gevaren in zich. Veel bedrijven zijn eraan te gronde gegaan. Hoe benut je de digitale technologie om zo'n vondst te doen en hoe voorkom je dat het uit de hand loopt? Larry Downes en Chunka Mui zijn van mening dat managers daartoe hun langetermijnstrategieën radicaal moeten veranderen. Beheersing en consistentie moeten plaatsmaken voor chaos en creativiteit. In 'Killer app' bieden de auteurs twaalf basisprincipes waarmee een bedrijf het juiste klimaat schept voor een dodelijke vondst. Gelardeerd meer aansprekende voorbeelden van leidende starters biedt dit boek de instrumenten en de technieken om de killer app, die latent aanwezig is in elke organisatie, te kunnen opwekken en ontwikkelen.(Bron: covertekst)
Marketing --- Concurrentiestrategieën --- Informatietechnologie --- Automatisering --- Cybermarketing --- Informatiemaatschappij --- Concurrentie --- Concurrentievoordelen --- Larry Downes en Chunka Mui --- markeitng --- nieuwe media --- technologie --- Killer App --- Killer Application --- verkoopsstrategIeën --- management --- reclamevormgeving --- digitale strategie --- computers --- 766.01 --- IT --- Concurrentievoordeel --- Onlinemarketing
Choose an application
Digital communications --- Information technology --- Organizational change --- Management. --- 658.8.134 --- Communications, Digital --- Digital transmission --- Pulse communication --- Digital electronics --- Pulse techniques (Electronics) --- Telecommunication --- Digital media --- Signal processing --- Electronic marketing. E-commerce --- Digital techniques --- Digital communications. --- Information technology. --- Communications digitales --- Technologie de l'information --- Changement organisationnel --- Management --- Gestion
Choose an application
"Free navigation apps on smartphones wreaked havoc for the makers of standalone GPS devices. Airbnb and other resource sharing services are undermining hotels. Uber, SideCar and Lyft are reinventing the heavily regulated taxi and limousine industry. These are just a few of hundreds of examples of Big Bang Disruptions-new products and services that enter the market better and cheaper than established products, seemingly overnight. Driven by falling prices for component parts, rapid experimentation with real customers, and the delivery platforms of the Internet and the cloud, they are different in kind from previous generations of innovations. Their frequency is only going to accelerate. Every industry is at risk. Big Bang Disruption presents a radical new framework for this phenomenon. Larry Downes and Paul F. Nunes offer critical insights and strategies companies are using not just to protect themselves but to create and appropriate disruptive innovations for themselves. The authors detail the four stages of big bang innovation and show leaders how to see disruptions headed their way-and take action before it's too late"--
New business enterprises --- Strategic planning --- Technological innovations
Choose an application
Technological innovations --- Product obsolescence --- Economic aspects
Choose an application
Choose an application
Gevestigde bedrijven lopen groot gevaar. Met name bedrijven die een uitgekristalliseerd proces of een specialistisch product hebben, kunnen zomaar ingehaald worden door een nieuwkomer op de markt, die met goedkope technologie of een ander proces dezelfde of zelfs hogere kwaliteit biedt. Dit is het proces van Big Bang Disruption. De bekendste voorbeelden zijn Booking.com, dat reisbureaus overbodig maakte (en nu zelf lijkt te worden ingehaald door Airbnb), en Amazon, dat de traditionele boekhandel en uitgeverij ondermijnt.
Abandon des produits --- Breakthroughs [Technological ] --- Changements technologiques --- Création d'entreprise --- Désuétude calculée --- Développement technologique --- Entreprises -- Création --- Entreprises nouvelles --- Innovaties [Technologische ] --- Innovations [Industrial ] --- Innovations [Technological ] --- Innovations industrielles --- Innovations techniques --- Innovations technologiques --- Jeunes pousses (Entreprises) --- Mutations technologiques --- New business enterprises --- Nieuwigheden [Technological ] --- Nouvelle technologie --- Nouvelles entreprises --- Nouvelles techniques --- Nouvelles technologies --- Obsolescence --- Obsolescence [Product ] --- Obsolescence planifiée --- Obsolescence programmée --- Ondernemingen [Nieuwe ] --- Planification stratégique --- Planned product obsolescence --- Product obsolescence --- Produits commerciaux -- Abandon --- Produits commerciaux -- Désuétude --- Produits commerciaux -- Obsolescence --- Progrès technique --- Start-up --- Starters --- Strategic planning --- Strategische planning --- Technical innovations --- Technological breakthroughs --- Technological change --- Technological innovations --- Technologies nouvelles --- Technologische innovaties --- Technologische nieuwigheden --- Veroudering (product) --- 005.7 --- strategisch management --- Organisational management (OM) --- Economic aspects
Choose an application
A year of HBR's essential thinking on tech-all in one place. From quantum computing to VR training and from 3D printing to brain-computer interface, new technologies are reshaping business on the factory floor and in the C-suite. What should you and your company be doing now to take advantage of the new opportunities these technologies are creating-and to avoid falling victim to disruption? The Year in Tech, 2022: The Insights You Need from Harvard Business Review will help you understand what the latest and most important tech innovations mean for your organization and how you can use them to compete and win in today's turbulent business environment. Business is changing. Will you adapt or be left behind?
Industrial management. --- Success in business. --- Business --- Technological innovations.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|