Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Verslag van drie projecten voor hogere beroepsopleidingen van docenten voor het basis- en voortgezet onderwijs.
Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Education [Higher ] --- Development aspects --- Technical education --- Curricula
Choose an application
Informatie en praktijkvoorbeelden over dialogisch begeleiden, bestemd voor coaches en begeleiders in hulpverlening, onderwijs en vorming. Bij het begrip dialoog denken we aan goede en waardevolle gesprekken. Het schudt een verlangen wakker. Het gaat om betekenisvolle gesprekken, waarin actief naar elkaar geluisterd wordt, begrip voor elkaar ontstaat, openhartig gesproken wordt, je kwetsbaar kunt zijn, verschillende standpunten schuren en onderzocht worden en waar nieuwe inzichten kunnen ontstaan. De dialoog is een specifieke vorm van communiceren die een belofte inhoudt en steeds opnieuw een opgave is.Dit boek gaat over dialogisch begeleiden vanuit verschillende werkvelden, zoals het moreel beraad, de opleidingspraktijk voor leraren, het organisatieadvieswerk, de filosofische praktijk en de zelfkonfrontatiemethode (ZKM). Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt ingegaan op het werken met en vragen rond de dialoog. Dialogisch begeleiden is in de eerste plaats een praktijkboek. Het is bestemd voor iedereen die in de gezondheidszorg, het onderwijs, de dienstverlening en het bedrijfsleven met de dialoog werkt.
Choose an application
Choose an application
De volkswijsheid 'Kleine kinderen, kleine zorgen -Grote kinderen, grote zorgen' gaat eigenlijk ook op in het onderwijs. Als een kind in het voortgezet onderwijs nog niet op het goede spoor is gebracht, is er met recht sprake van een hardnekkig probleem. Nu scholen voor voortgezet onderwijs niet meer zo herkenbaar voorkomen op de lijst van scholen, is het goed dat de aandacht groeit voor speciale onderwijszorg in het hele voortgezet onderwijs, onder meer op het gebied van leerwerktrajecten, loopbaanoriëntatie en -begeleiding, doorstroomvraagstukken, VMBO/ROC, NT2, structurele vormgeving van leerwegondersteunend onderwijs in het VMBO en specifieke vraagstukken in het studiehuisDit boek behandelt belangrijke thema 's uit de leerlingenzorg die elke dag spelen in het voortgezet onderwijs. Uit de inhoud: C. Terlouw: Orthopedagogisch-didactisch centrum -R. Kleijnen: Meten van effecten van remediaal handelen -J. Jeninga: Planmatig handelen bij gedragsproblemen -L. Ario: Wat moet een leerling weten om zich te kunnen redden in de Nederlandse samenleving -R. Jasperse: KAGAL: Kennis Als Gereedschap, Activerend Leren -N. ten Brink: School Video Interactie Begeleiding -C. Sebregts: Remedial teaching en de Internationale Schakelklassen -A. Smits & P. van der Helm: Dyslexie en software. (Bron: www.maklu.be)
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Zorgverbreding --- Buitengewoon onderwijs --- Remediërend onderwijs --- Gedragsproblemen --- Sociale vorming --- Kinderen --- Leraren --- Professionalisering --- Software --- Kennis Als Gereedschap - Activerend Leren (project) --- Kennis --- Zelfsturend leren --- Feuersteinmethode --- Adaptief onderwijs --- Constructivisme --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Secundair onderwijs --- 032299.jpg --- Leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- Speciale onderwijszorg: secundair onderwijs --- Gedragsprobleem --- Sociale vaardigheidstraining --- Kind --- Leraar --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Verpleegkunde --- Informatica --- Literatuur --- Onderwijs voor sociale promotie
Choose an application
62
Educational sciences --- 376 --- Blindheid (slechtziendheid) --- Buitengewoon onderwijs --- Doofheid (slechthorendheid) --- Orthopedagogiek --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- bijzonder onderwijs --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Leermoeilijkheden
Choose an application
Choose an application
Praktijkgestuurd onderzoek helpt het werk in de praktijk van jeugdzorg en onderwijs te verbeteren, beter te onderbouwen en beter te verantwoorden. Dit boek geeft hiervoor een denk- en doekader. Via het doorlopen van een praktijkonderzoekscyclus maakt de lezer kennis met de methodologische richtlijnen voor het conceptualiseren, inrichten en uitvoeren van onderzoek. Door bij het toepassen van deze richtlijnen rekening te houden met de eigen wensen en (on)mogelijkheden én die van de praktijkcontext, krijgt de lezer houvast om het eigen onderzoek een passende vorm te geven, die ?goed genoeg? is voor het verkrijgen van wetenschappelijk verantwoorde en praktisch relevante kennis. Deze interactie tussen de onderzoekcyclus, de persoon van de onderzoeker en de praktijkcontext is het centrale thema van het boek en maakt het onderscheidend.Het boek richt zich zowel op in de praktijk werkzame psychologen, pedagogen, leraren, intern begeleiders, sociaal werkers en andere beroepskrachten in het sociale domein, als op degenen die hiervoor in opleiding zijn.Bron: https://gompel-svacina.eu/product/met-andere-ogen/
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Onderwijs --- Jeugdzorg --- Educational change --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoek
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|