Narrow your search

Library

KBR (6)

UCLL (4)

Hogeschool Gent (3)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Thomas More Kempen (1)


Resource type

book (5)

periodical (2)


Language

Dutch (7)


Year
From To Submit

2019 (1)

2017 (1)

2009 (1)

2001 (3)

2000 (1)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
De leerwerkplaats handelsgericht werken om competent te blijven : 'Een balans in diagnostiek en begeleiding'
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044124750 9044124757 Year: 2009 Volume: 9 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verslag van drie projecten voor hogere beroepsopleidingen van docenten voor het basis- en voortgezet onderwijs.


Book
Dialogisch begeleiden, werken met de dialoog
Authors: --- ---
ISBN: 9789077024850 9077024859 Year: 2017 Publisher: Utrecht De Graaff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie en praktijkvoorbeelden over dialogisch begeleiden, bestemd voor coaches en begeleiders in hulpverlening, onderwijs en vorming. Bij het begrip dialoog denken we aan goede en waardevolle gesprekken. Het schudt een verlangen wakker. Het gaat om betekenisvolle gesprekken, waarin actief naar elkaar geluisterd wordt, begrip voor elkaar ontstaat, openhartig gesproken wordt, je kwetsbaar kunt zijn, verschillende standpunten schuren en onderzocht worden en waar nieuwe inzichten kunnen ontstaan. De dialoog is een specifieke vorm van communiceren die een belofte inhoudt en steeds opnieuw een opgave is.Dit boek gaat over dialogisch begeleiden vanuit verschillende werkvelden, zoals het moreel beraad, de opleidingspraktijk voor leraren, het organisatieadvieswerk, de filosofische praktijk en de zelfkonfrontatiemethode (ZKM). Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt ingegaan op het werken met en vragen rond de dialoog. Dialogisch begeleiden is in de eerste plaats een praktijkboek. Het is bestemd voor iedereen die in de gezondheidszorg, het onderwijs, de dienstverlening en het bedrijfsleven met de dialoog werkt.

Keywords


Periodical
Fontys OSO-reeks
Authors: --- ---
Year: 2001 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Speciale onderwijszorg in het voortgezet onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044111655 Year: 2001 Volume: 1 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De volkswijsheid 'Kleine kinderen, kleine zorgen -Grote kinderen, grote zorgen' gaat eigenlijk ook op in het onderwijs. Als een kind in het voortgezet onderwijs nog niet op het goede spoor is gebracht, is er met recht sprake van een hardnekkig probleem. Nu scholen voor voortgezet onderwijs niet meer zo herkenbaar voorkomen op de lijst van scholen, is het goed dat de aandacht groeit voor speciale onderwijszorg in het hele voortgezet onderwijs, onder meer op het gebied van leerwerktrajecten, loopbaanoriëntatie en -begeleiding, doorstroomvraagstukken, VMBO/ROC, NT2, structurele vormgeving van leerwegondersteunend onderwijs in het VMBO en specifieke vraagstukken in het studiehuisDit boek behandelt belangrijke thema 's uit de leerlingenzorg die elke dag spelen in het voortgezet onderwijs. Uit de inhoud: C. Terlouw: Orthopedagogisch-didactisch centrum -R. Kleijnen: Meten van effecten van remediaal handelen -J. Jeninga: Planmatig handelen bij gedragsproblemen -L. Ario: Wat moet een leerling weten om zich te kunnen redden in de Nederlandse samenleving -R. Jasperse: KAGAL: Kennis Als Gereedschap, Activerend Leren -N. ten Brink: School Video Interactie Begeleiding -C. Sebregts: Remedial teaching en de Internationale Schakelklassen -A. Smits & P. van der Helm: Dyslexie en software. (Bron: www.maklu.be)


Periodical
Cahiers speciale onderwijszorg
Authors: --- --- ---
ISSN: 25937812 Year: 2001 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Met andere ogen : denken en doen in praktijkgestuurd onderzoek
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463711449 Year: 2019 Publisher: Oud-Turnhout/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkgestuurd onderzoek helpt het werk in de praktijk van jeugdzorg en onderwijs te verbeteren, beter te onderbouwen en beter te verantwoorden. Dit boek geeft hiervoor een denk- en doekader. Via het doorlopen van een praktijkonderzoekscyclus maakt de lezer kennis met de methodologische richtlijnen voor het conceptualiseren, inrichten en uitvoeren van onderzoek. Door bij het toepassen van deze richtlijnen rekening te houden met de eigen wensen en (on)mogelijkheden én die van de praktijkcontext, krijgt de lezer houvast om het eigen onderzoek een passende vorm te geven, die ?goed genoeg? is voor het verkrijgen van wetenschappelijk verantwoorde en praktisch relevante kennis. Deze interactie tussen de onderzoekcyclus, de persoon van de onderzoeker en de praktijkcontext is het centrale thema van het boek en maakt het onderscheidend.Het boek richt zich zowel op in de praktijk werkzame psychologen, pedagogen, leraren, intern begeleiders, sociaal werkers en andere beroepskrachten in het sociale domein, als op degenen die hiervoor in opleiding zijn.Bron: https://gompel-svacina.eu/product/met-andere-ogen/

Listing 1 - 7 of 7
Sort by