Narrow your search

Library

EhB (2)

Hogeschool Gent (2)

KBC (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

FOD Finances (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (9)


Language

Dutch (9)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2012 (2)

2009 (1)

2000 (1)

More...
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Feedback : commentaar geven en ontvangen
Authors: ---
ISBN: 9070512521 Year: 2000 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op een goede manier feedback geven is een van de lastigste aspecten in de communicatie. De een durft het niet en houdt liever zijn mond, de ander flapt er van alles uit zonder überhaupt na te denken. Geen van deze twee manieren functioneert natuurlijk. En dat is jammer want alleen door commentaar te krijgen, kun je iets veranderen aan je gedrag. Open communicatie is essentieel Vooral in de zorg, waar veel medewerkers in teams werken en dus erg afhankelijk zijn van elkaar, is open communicatie essentieel voor (top)prestaties. Dit boek gaat over commentaar geven en krijgen en over de angst en de emoties die daarmee gepaard kunnen gaan. Je leert hoe je commentaar kunt geven zonder anderen te kwetsen of af te kraken. Of het nu om collega¿s, cliënten of je leidinggevende gaat, met 'Feedback geven en ontvangen' verbeter je je eigen communicatie en die van de mensen om je heen.


Book
Beren op de weg : Spinsels in je hoofd - Omgaan met emoties op het werk: de Rationele Effectiviteits Training
Authors: ---
ISBN: 9789462722637 9789462722798 Year: 2020 Publisher: Zaltbommel Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Piekeren over problemen, ergernissen, gevoelens van onmacht en onrecht. Veel mensen hebben dagelijks te maken met deze bronnen van spanning en onrust. Dat maakt werken vermoeiend of zelfs uitputtend in plaats van prettig. Vaak leggen zij de oorzaak ervan bij de situatie zelf. ‘Het ligt niet aan mij’, denken ze. Een groot deel van die narigheid veroorzaken we echter zelf. Onze manier van denken en fantaseren bepaalt uiteindelijk hoe we ons voelen en hoe we ons opstellen en gedragen. Dit is het uitgangspunt van de Rationele Effectiviteits Training (RET) Met dit boek leer je beter omgaan met allerlei situaties in het werk die aanleiding kunnen zijn voor ergernissen, stress, niet-productief gedrag en slechte sociale contacten. De vele voorbeelden in het boek maken de boodschap duidelijk: een manager van emoties heeft zichzelf beter in de hand.


Book
Luister! en huiver: commentaar geven en ontvangen in werksituaties
Authors: ---
ISBN: 9070512149 Year: 1993 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Business policy


Book
Beren op de weg, spinsels in je hoofd : omgaan met emoties op het werk: de Rationele Effectiviteits Training.
Authors: --- ---
ISBN: 9789058713100 Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Piekeren over problemen, ergernissen, gevoelens van onmacht en onrecht. Veel mensen hebben dagelijks te maken met deze bronnen van spanning en onrust. Vaak leggen zij de oorzaak ervan bij de situatie zelf. `Het ligt niet aan ons, denken ze. Dat maakt werken uitputtend in plaats van prettig. Beter presteren met RET Een groot deel van de narigheid veroorzaken we echter zelf. Onze manier van denken en fantaseren bepaalt uiteindelijk hoe we ons voelen en hoe we ons opstellen en gedragen. Dit is het uitgangspunt van de Rationele Effectiviteits Training (RET) Met dit boek leer je beter omgaan met allerlei situaties in het werk die aanleiding kunnen zijn voor ergernissen, stress, niet-productief gedrag en slechte sociale contacten. De vele voorbeelden in het boek maken de boodschap duidelijk: een manager van emoties heeft zichzelf beter in de hand.


Book
Als managen uw vak is : basisvaardigheden voor leidinggevenden.
Authors: ---
ISBN: 9070512823 Year: 1999 Publisher: Zaltbommel : Thema,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Als managen uw vak is: basisvaardigheden voor leidinggevenden
Authors: ---
Year: 1999 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Als managen je vak is : basisvaardigheden voor leidinggevenden
Authors: ---
ISBN: 9789058718181 9058718182 Year: 2018 Publisher: Zaltbommel Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het lijkt wel of de manager van nu een alleskunner moet zijn. Delegeren, samenwerken, motiveren, plannen en ook nog eens zelf op de hoogte blijven en bijleren; dat is wat er van een leidinggevende van deze tijd wordt verwacht. Maar wie kan dat allemaal tegelijk? Van den Dungen en Dirkx laten zien over welke vaardigheden je als manager moet beschikken, hoe je je die eigen kunt maken en hoe je ze in de praktijk kunt brengen zonder dol te draaien. Aan de hand van modellen, adviezen, en praktijkvoorbeelden komen de belangrijkste managementvaardigheden aan de orde. Ook is er ruimte voor theoretische achtergronden, maar die worden gepresenteerd in bondige kaders; de praktijk van de manager staat immers voorop. De auteurs zijn beiden al jaren werkzaam in de wereld van managementopleidingen en weten waar het in de praktijk om draait. Met Als managen je vak is hebben ze een boek geschreven dat inmiddels een standaardwerk is op het gebied van praktische managementvaardigheden. (flaptekst)

Keywords


Book
Als leidinggeven in het onderwijs je vak is
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 9 of 9
Sort by