Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Op een goede manier feedback geven is een van de lastigste aspecten in de communicatie. De een durft het niet en houdt liever zijn mond, de ander flapt er van alles uit zonder überhaupt na te denken. Geen van deze twee manieren functioneert natuurlijk. En dat is jammer want alleen door commentaar te krijgen, kun je iets veranderen aan je gedrag. Open communicatie is essentieel Vooral in de zorg, waar veel medewerkers in teams werken en dus erg afhankelijk zijn van elkaar, is open communicatie essentieel voor (top)prestaties. Dit boek gaat over commentaar geven en krijgen en over de angst en de emoties die daarmee gepaard kunnen gaan. Je leert hoe je commentaar kunt geven zonder anderen te kwetsen of af te kraken. Of het nu om collega¿s, cliënten of je leidinggevende gaat, met 'Feedback geven en ontvangen' verbeter je je eigen communicatie en die van de mensen om je heen.
leidinggeven --- Business policy --- feedback
Choose an application
Piekeren over problemen, ergernissen, gevoelens van onmacht en onrecht. Veel mensen hebben dagelijks te maken met deze bronnen van spanning en onrust. Dat maakt werken vermoeiend of zelfs uitputtend in plaats van prettig. Vaak leggen zij de oorzaak ervan bij de situatie zelf. ‘Het ligt niet aan mij’, denken ze. Een groot deel van die narigheid veroorzaken we echter zelf. Onze manier van denken en fantaseren bepaalt uiteindelijk hoe we ons voelen en hoe we ons opstellen en gedragen. Dit is het uitgangspunt van de Rationele Effectiviteits Training (RET) Met dit boek leer je beter omgaan met allerlei situaties in het werk die aanleiding kunnen zijn voor ergernissen, stress, niet-productief gedrag en slechte sociale contacten. De vele voorbeelden in het boek maken de boodschap duidelijk: een manager van emoties heeft zichzelf beter in de hand.
Choose an application
Choose an application
Management --- Sociale welzijnszorg --- Leidinggeven --- 65.012.4 --- 613.3 --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde --- leidinggeven --- verzorgende beroepen --- gezondheidszorg --- Leiding --- Management leidinggeven leiderschap coachen cultuur gedrag samenwerken --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Business management, administration. Commercial organization --- Leiderschap
Choose an application
Piekeren over problemen, ergernissen, gevoelens van onmacht en onrecht. Veel mensen hebben dagelijks te maken met deze bronnen van spanning en onrust. Vaak leggen zij de oorzaak ervan bij de situatie zelf. `Het ligt niet aan ons, denken ze. Dat maakt werken uitputtend in plaats van prettig. Beter presteren met RET Een groot deel van de narigheid veroorzaken we echter zelf. Onze manier van denken en fantaseren bepaalt uiteindelijk hoe we ons voelen en hoe we ons opstellen en gedragen. Dit is het uitgangspunt van de Rationele Effectiviteits Training (RET) Met dit boek leer je beter omgaan met allerlei situaties in het werk die aanleiding kunnen zijn voor ergernissen, stress, niet-productief gedrag en slechte sociale contacten. De vele voorbeelden in het boek maken de boodschap duidelijk: een manager van emoties heeft zichzelf beter in de hand.
65.012.4 --- management --- communicatie --- emoties --- Emoties --- organisaties --- Bedrijfspsychologie --- Vaardigheden talenten emotie ret methode --- Business management, administration. Commercial organization --- communication --- emotions --- 607.3 --- stress --- arbeidspsychologie --- psychotherapie --- individuele psychotherapie, psychodynamische therapie, Rogeriaanse therapie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het lijkt wel of de manager van nu een alleskunner moet zijn. Delegeren, samenwerken, motiveren, plannen en ook nog eens zelf op de hoogte blijven en bijleren; dat is wat er van een leidinggevende van deze tijd wordt verwacht. Maar wie kan dat allemaal tegelijk? Van den Dungen en Dirkx laten zien over welke vaardigheden je als manager moet beschikken, hoe je je die eigen kunt maken en hoe je ze in de praktijk kunt brengen zonder dol te draaien. Aan de hand van modellen, adviezen, en praktijkvoorbeelden komen de belangrijkste managementvaardigheden aan de orde. Ook is er ruimte voor theoretische achtergronden, maar die worden gepresenteerd in bondige kaders; de praktijk van de manager staat immers voorop. De auteurs zijn beiden al jaren werkzaam in de wereld van managementopleidingen en weten waar het in de praktijk om draait. Met Als managen je vak is hebben ze een boek geschreven dat inmiddels een standaardwerk is op het gebied van praktische managementvaardigheden. (flaptekst)
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|