Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

RoSa (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

1996 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
The gender question in education : theory, pedagogy, and politics
Author:
ISBN: 0813325633 Year: 1996 Publisher: Boulder Westview Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is door de auteurs bedoeld als een introductie tot het onderwerp sekse binnen opvoeding en onderwijs. Ze gaan ervan uit dat het wel degelijk een verschil maakt binnen het onderwijs of je van het vrouwelijke of mannelijke geslacht bent. In dit boek onderzoeken ze de relatie tussen sekse en onderwijs zowel op theoretisch als op praktisch vlak. Het boek valt in drie delen uiteen. In het eerste deel krijgen we een theoretische basis. De auteurs proberen antwoorden te formuleren op onder meer volgende vragen: wat bedoelen we met seksisme? Hoe herkennen we een seksistische opvoeding? In het tweede gedeelte wordt een nieuw gendergevoelig model geformuleerd voor het onderwijs, vertrekkend vanuit de principes van de zorgethiek. De voor- en tegenstanders van deze benadering komen aan bod.

The Gender Question In Education
Authors: --- --- ---
ISBN: 042997616X 0367318490 0429496532 0429965087 9780429965081 9780429496530 9780813325620 9780813325637 Year: 2018 Publisher: New York, NY

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this innovative book, four prominent philosophers of education introduce readers to the central debates about the role of gender in educational practice, policymaking, and theory. More a record of a continuing conversation than a statement of a fixed point of view, The Gender Question in Education enables students and practicing teachers to think through to their own conclusions and to add their own voices to the conversation.Throughout, the authors emphasize the value of a gender-sensitive perspective on educational issues and the relevance of an ethics of care for educational practice. Among the topics discussed are feminist pedagogy, gender freedom in public education, androgyny, sex education, multiculturalism, the inclusive curriculum, and the educational significance of an ethics of care.The multiauthor, dialogic structure of this book provides unusual breadth and cohesiveness as well as a forum for the exchange of ideas, making it both an ideal introduction to gender analysis in education and a model for more advanced students of gender issues.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by