Narrow your search

Library

RoSa (2)

KU Leuven (1)

UGent (1)


Resource type

book (4)


Language

English (4)


Year
From To Submit

2011 (1)

2010 (1)

2009 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by
Challenging democracy : international perspectives on gender, education and citizenship
Authors: ---
ISBN: 0415203163 Year: 2000 Publisher: London Routledge Falmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De relatie gender, onderwijs en democratie is één van de kernbegrippen waarrond deze publicatie is opgebouwd. Onderzocht wordt hoe het onderwijs bijgedragen heeft tot de huidige man-vrouwrelaties en de daaruit voortvloeiende andere invulling van het burgerschap. Vrouwen hebben een heel andere houding tegenover de democratie en je plichten en rechten als burger. Een belangrijk debat onder feministische politieke theoretici is de vraag of de liberaal-democratische instituties in staat zijn vrouwen een volledig burgerschap te garanderen.


Book
Lost youth in the global city : class, culture and the urban imaginary.
Authors: ---
ISBN: 0415995574 0415995582 9780415995573 9780415995580 Year: 2010 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Troubling gender in education
Authors: --- ---
ISBN: 9780415602211 0415602211 Year: 2011 Publisher: London : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Troubling gender in education
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke onderwerpen en vragen bepalen het debat en het onderzoek over gender en onderwijs? Een staalkaart hiervan wordt besproken in deze collectie essays. Bijdragen uit verschillende landen en culturen vormen de insteek. Verder wordt er ingezoomd op topics die relevant zijn voor onderwijs aan jongens en meisjes. Thema's als burgerschap, racisme, seksualiteit en lichaam, mannelijkheid en vrouwelijkheid komen aan bod.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by