Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
J&B zijn straatjutters. Zij verzamelen stickers, posters, slogans, geschreeuw en gemompel uit de openbare ruimte. Die verwerken ze in kunstwerken die de straat en daarmee het leven weerspiegelen, met alle rauwe eerlijkheid, ongelijkheid, ongerijmdheid en soms ingebakken hypocrisie die erbij hoort. J&B maakt installaties en sculpturen, maar opereert ook in zelf ontwikkelde media als het vuilniszakschilderij en de slijptoltekening. Special Treats, Street Special toont een dwarsdoorsnede van hun oeuvre op passende wijze: met lak aan de regels en het vuil van de straat onder de nagels. Dit is geen boek voor óp de koffietafel, maar eentje die er dwars doorheen gaat.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/p/jb--special-treats-street-special-9789462624146
J & B --- Street art --- Collage --- Protest --- Documentaire (genre) --- Fotografie --- Staatlozen --- Nationaliteit --- Portretfotografie --- Mensenrechten
Choose an application
Choose an application
Toeristische reisgidsen zijn er genoeg, maar als de kosmopoliet op reis gaat wil hij écht weten wat zich afspeelt in een stad. Daarvoor biedt dit boek uitkomst. Hij is immers niet zozeer in pittoreske vergezichten geïnteresseerd, maar in techniek, creativiteit en innovatie. Gelukkig zijn er veel Europese steden die ambitieuze projecten ontwikkelen en fors investeren om op deze gebieden aandacht te trekken. Ze zijn zelfs verwikkeld in een felle onderlinge concurrentiestrijd: ze dingen naar de gunst van bewoners, bedrijven en bezoekers, want wonen en werken in de stad waar je toevallig ooit geboren bent is er allang niet meer bij. Tegenwoordig moeten de steden het hebben van intelligente citymarketing, waarmee ze hun imago proberen op te poetsen of te transformeren. Wereldberoemde urbanisten als Richard Florida, Jane Jacobs, Charles Landry en Simon Anholt specialiseerden zich in citybranding en ontwikkelden theorieën over de stad als brandpunt van creativiteit, de stad als anker in het post-industriële tijdperk en de stad als product. In Slimme steden gaan de auteurs met deze theorie als basis op zoek naar de praktijk. Ze bezoeken vijftig Europese steden en ontdekken onder andere een baanbrekend ict-bolwerk, een groen paradijs, een modehoofdstad en een vastgoedwalhalla. Uiteraard laten ze - voor de lezers die hen willen volgen - hun verslagen vergezeld gaan van talloze tips over urbane hotspots in Europa. Steden die aan bod komen zijn: Antwerpen - Athene - Aveiro - Basel - Belgrado - Billund - Boedapest - Boekarest - Bologna - Bratislave - Bregenz - Cagliari - Cork - Dublin - Essen - Glasgow - Helsinki - Kopenhagen - Krakow - Lepzig - Leuven - Lille - Liverpool - Ljubljana - Lodz - Manchester - Munchen - Marseille - Milaan - Newcastle - Nice - Reykjavik - Riga - Sevilla - Sofia - Stavanger - Stockholm - Stuttgart - Tallinn - Tirana - Torshavn - Triëst - Valencia - Växjö - Vilnius - Wenen - Wroclaw - Zagreb - Zürich
City marketing --- City marketing. --- Cities and towns --- Europe --- Guidebooks --- Description and travel
Choose an application
Choose an application
Art --- Photography --- photographs --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- artists' books [books] --- Sleeuwits, Marleen
Choose an application
Choose an application
Uit de ervaring van de auteurs blijkt dat kinderen en jongerendoorgaans graag 'filosoferen'. Vele leerkrachten en begeleiders zijn ook gemotiveerd om zelf 'iets met filosofie' te doen. Of ze filosoferen al op hun manier in lessen godsdienst, Nederlands, geschiedenis of tijdens bezinningsdagen of vormingsmomenten,... Maar een reflectie op deze praktijk dringt zich op. En die reflectie begint al met de vraag : wat is filosoferen? filosoferen met jongeren? De vier auteurs hebben hun sporen verdiend in het filosoferen met kinderen en jongeren. En voor het eerst schreven zij over filosoferen met jongeren in het secundair onderwijs, van ASO tot BSO. Inhoud: 1. Verantwoording; 2. Achtergrond en beknopte historiek; 3. Een socratisch gesprek met jo,ngeren uit het ASO; 4. Filosoferen met jongeren uit het deeltijds beroepssecundaironderwijs; 5. Een kleine cursus filosofie; 6. Documentatie
Grafische vormgeving --- Vormgever --- Nederland --- Didactics of philosophy --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie ; secundair onderwijs
Choose an application
Marres' projects focus on the senses, the vocabularies of the body, and have an emphasis on experience. The publication 'Sensing Art, Training the Body' highlights this exhibition and training program. This book brings together a collection of 12 of the popular cahiers that Marres publishes for each exhibition between 2017 and 2021. Each presents a variation on the traditional visitors' catalogue: some cahiers contain explanatory texts and images, others are picture pamphlets, and yet others take the form of a fold out art poster. It includes The Painted Bird (2017), Dreaming Awake (2018) and Museum Motus Mori (2019) and many others. In addition to the cahiers, this publication also offers a broad selection of exhibition images and two new essays. Publicist Edo Dijksterhuis writes about Marres' full-environment art installations and anthropologist and medical doctor Anna Harris writes about the Training the Senses program. Sensing Art, Training the Body forms a compendium to The Collection that compiled all the 11 cahiers between 2013 and 2017. Sensing Art, Training the Body is available with five different cover images from five different exhibitions: Dreaming Awake (1), Museum Motus Mori (2), Marijn van Kreij: Nude in the Studio (3), The Floor is Lava (4) and Marres Movements (5) .
Choose an application
Choose an application
This volume reflects on design in 2020 while looking to the future. Focusing on both graduation projects from Dutch design schools and award-winning work by established designers, it offers a candid take on what designers are thinking and making now.v
Grafische vormgeving --- Vormgever --- Nederland
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|