Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Wie zou er niet slimmer willen worden? Welke ouders willen dat niet voor hun kind? Welke leraar wil dat niet voor diens leerlingen?Voor David Didau leken de antwoorden op deze vragen voor de hand liggend. Maar toen hij onderzoek begon te doen naar het onderwerp intelligentie kwam hij erachter dat de meeste mensen zich ongemakkelijk voelen bij het idee om de intelligentie van kinderen te meten en te verbeteren.Maar dat ongemak is onterecht, betoogt Didau in dit boek, dat leunt op waardevolle inzichten uit de psychologie, sociologie, filosofie en cognitieve wetenschap. Intelligentie is minder aangeboren dan vaak wordt aangenomen, en de omgeving doet ertoe, met name voor kinderen uit kansarme milieus - die niet alleen meer te winnen hebben, maar ook meer kunnen winnen als volwassenen zich inspannen om ze slimmer te maken.In dit boek schetst Didau talrijke inzichten over hoe onderwijsgevenden en schoolleiders de school en het curriculum kennisrijker kunnen inrichten. Zijn hoop is dat de meest prikkelende vraag: 'Kan ik hier kinderen slimmer mee maken'? bij de lezer zal blijven resoneren.David Didau is voormalig docent Engels en woonachtig in het Verenigd Koninkrijk. Hij is auteur van verschillende boeken over onderwijs, en een prominente en provocatieve stem op sociale media. Tegenwoordigis hij fulltime schrijver, spreker en adviseur. Zijn blog, The Learning Spy, is een van de meest invloedrijke blogs. In het Nederlands verscheen eerder zijn boek Psychologie in de klas. https://www.vrijeboeken.com/titel/9789490120535-kinderen-slimmer-maken.html
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- Intelligentie --- Leerprestatie --- Onderwijspsychologie --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Choose an application
"This is a book about teaching, but it is not a manual on how to teach. It is a book about ideas, but not ideological. It is a book about thinking and questioning and challenging, but it also attempts some possible answers. The hope is that you will consider the implications of being wrong and consider what you would do differently if your most cherished beliefs about education turned out not to be true."--Back cover.
Education --- Education --- Teaching --- Learning --- Philosophy --- Aims and objectives
Choose an application
Hoe werkt het menselijk brein? Hoe leren kinderen en wat kunnen leraren doen om hun lessen daar beter op aan te laten sluiten? Wat is er nodig om leerlingen de lesstof beter te laten onthouden? En waardoor raken leerlingen echt gemotiveerd?De psychologie biedt leraren veel bruikbare antwoorden op deze vragen. In dit boek beschrijven de auteurs de belangrijksteinzichten op het gebied van denken en leren, en van motivatie en gedrag. Zij laten zien hoe leraren hun lessen daarmee kunnen verbeteren.(https://phronese.vrijeboeken.com/book/9789490120399-psychologie-in-de-klas.html)
Informatie opvoeding ; onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Onderwijspsychologie --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- psychologie --- leraren-leerling relatie --- Onderwijs --- Psychologie --- Leren --- Denken --- Motivatie --- Gedrag --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene --- Leerpsychologie --- 700 Pedagogie --- onderwijspedagogie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|