Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (1)

KU Leuven (1)

VIVES (1)


Resource type

dissertation (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2015 (1)

2006 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Integratie van het kind De opzet en uitwerking van themaweken voor kinderen van 6 tot 15 jaar in het kortopvanghuis Oranje.
Authors: --- --- ---
Year: 2006 Publisher: Gent : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling: Vzw Oranje zet zich in voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking. Binnen Oranje heb je het kortopvanghuis waar ik stage heb gelopen. Het kortopvanghuis wil terug gezinsondersteunend gaan werken en beantwoorden aan de vragen van de client. Voornamelijk was de populatie van het kortopvanghuis volwassenen, maar meer en meer kwamen vragen voor opname van kinderen. Deze vragen stuurden ze vroeger door naar het MPI De zonnebloem, maar dit bleek niet langer mogelijk. De kortopvang wilde terug meer gezinsondersteunend gaan werken en de populatie van de kortopvang verbreden. Men wilde het kind integreren in de werking van het kortopvanghuis Conclusies: Deze integratie van het kind wilde men bereiken aan de hand van het inlassen van themaweken in de schoolvakanties. Binnen deze weken werden de volwassenen in het kortopvanghuis geweerd en gingen ze op verplaatsing. Er konden maximum 8 kinderen verblijven tijdens de themaweken. Tijdens mijn stage heb ik mee geholpen aan de opzet en de uitwerking van de eerste themaweek. Er werden drie subgroepen opgericht waar ik actief aan deelnam. Er was vooral praktische uitwerking zoals de kamerinrichting, het opstellen van activiteiten, het maken van dagschema's en het opstellen van regels. Er rezen toch wat vragen op tijdens de uitwerking van het project. Zoals wat de toekomst zou brengen. Bestaat de mogelijkheid om kinderen en volwassenen te combineren of blijven de themaweken bestaan? Dit zijn vragen waar het kortopvanghuis en mezelf nog niet kunnen op antwoorden.

Keywords


Dissertation
'What You Have to Become': Trauma as a Source of Psychic and Aesthetic Transformation in Lisa Moore's February
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Leuven : KU Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze masterproef onderzoekt de wijze waarop trauma en trauma theorie auteurs aanzet om hun literaire stijl aan te passen en 'nieuwe manieren' te verkennen 'om te verwijzen naar de realiteit' teneinde 'de effecten van trauma te weerspiegelen op het formele niveau van hun roman' (Whitehead 2004: 83-84). Bovendien zal een literaire analyse uitwijzen of de roman van Lisa Moore, February, net zoals trauma fictie 'zweeft tussen zijn poging om zowel de letterlijkheid van de specifieke gebeurtenis als de figuurlijke opwekking van de symptomatische reactie op trauma door middel van formele en stilistische vernieuwingen weer te geven' (Whitehead 2004: 162). Ten derde tracht de tekstuele analyse aan het licht te brengen of trauma inderdaad een bron van psychische en stilistische transformaties is in February. Uit het onderzoek zal blijken dat zowel de personages als Moores gebruik van narratieve en discursieve strategieën veranderen doorheen de roman om de hybride, complexe en moeilijk grijpbare realiteit van een traumatische ervaring zo adequaat mogelijk weer te geven.

Keywords


Dissertation
Hoe kan kunsteducatie bijdragen tot het ontdekken van de talenten van de kleuters van de derde kleuterklas van VBS Belgiek?
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Tielt : Katholieke Hogeschool VIVES: Tielt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

“Hoe kan kunsteducatie bijdragen tot het ontdekken van de talenten van de kleuters van de derde kleuterklas van VBS Belgiek?” Dit is de vraag die centraal staat doorheen deze bachelorproef. Concreet hebben een methode ontwikkeld waarin we aan de hand van cultuureducatie, specifiek kunsteducatie de talenten van kleuters proberen ontdekken. Uit onze literatuurstudie is gebleken dat om talenten te ontdekken de kleuters goed moeten scoren op gebied van welbevinden en betrokkenheid en dat ze een activiteit moeten aangeven als gelukt, leuk en gemakkelijk. Met dit in het achterhoofd hebben we een gebruiksvriendelijke methodiek ontwikkeld.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by