Narrow your search

Library

KU Leuven (3)


Resource type

dissertation (2)

book (1)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2018 (1)

2017 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
'Samen scoren' in Heist-op-den-Berg : Onderzoek naar potentiële samenwerkingsverbanden in het lokale voetbal
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789492134455 Year: 2018 Publisher: Leuven KU Leuven - Onderzoeksgroep Sport- & Bewegingsbeleid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe denken leden nu echt over de voetbalclub? Wat zijn mogelijke vormen van samenwerking? Wat is de meerwaarde van het bundelen van krachten? Het antwoord op deze en andere vragen kan u vinden in BMS Studie 52. Lokale sportclubs krijgen het steeds moeilijker om te overleven. Ze ervaren meer concurrentie van de andersgeorganiseerde sport en commerciële sportaanbieders. Bovendien zijn grote budgetten niet altijd beschikbaar. Het resultaat is een daling van het aantal sport- en voetbalclubs de laatste jaren. Toch vinden clubs steeds meer en meer de weg naar elkaar om de krachten te bundelen. De gemeente Heist-op-den-Berg werd ook met deze problematiek geconfronteerd en stapte met een concrete vraag naar de Onderzoeksgroep Sport- & Bewegingsbeleid van de KU Leuven. Op basis van een uitvoerige desk research, interviews met clubbestuurders en een online bevraging bij de aangesloten clubleden, formuleert de Onderzoeksgroep Sport- & Bewegingsbeleid in BMS Studie 52 een aantal aanbevelingen die het gemeentebestuur kan helpen in de toekomst haar werking en die van de voetbalclubs te optimaliseren. BMS Studie 52 belicht samenwerking tussen sportclubs vanuit meerdere invalshoeken. Dit werk biedt dan ook inzichten voor lokale beleidsmakers, clubondersteuners in sportfederaties, verantwoordelijken binnen sportclubs, etc.

Keywords


Dissertation
Design and development of a modular vehicle platform: frame layout, structural and vehicle dynamics performance (in cooperation with Punch Powertrain)
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Ingenieurswetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The electrification of a vehicle's powertrain is a major upcoming trend in the automotive industry which leads to a transition from conventional vehicles to hybrid electric vehicles (HEV) and battery electric vehicles (BEV). This transition has a severe impact on the behaviour and performance of the automobile covering various areas. Consequently, the main objective of this master's thesis is to realise a practical design of a hybrid powered vehicle platform that serves as an instrument to gain a better understanding of these impacts and their causes. This work includes three major aspects: design of the vehicle's structure, ensuring its structural integrity and investigating the car's vertical dynamics performance. In a literature study, the important aspects related to the design of the frame and chassis components of a vehicle with modular powertrain configurations are examined. Based on the results of the literature study, general design choices are made on the battery pack layout, the supporting structure of the vehicle and chassis subsystems. Subsequently, the design of the platform frame is performed by creating a DMU model which is used to convert the packaging requirements into a global frame design and is further on detailed by integrating the different components. In order to ensure the powertrain modularity, subframes are designed, on which the powertrains will be mounted. Based on the application of (quasi-)static load cases and a modal analysis, the structural integrity of the designed frames is investigated by performing numerical simulations of a FEM of the frames. As a final aspect, the vehicle's vertical dynamic performance is assessed. Using a speed bump as test case, the pitch and bounce behaviour and their coupling is investigated using a half car model.

Keywords


Dissertation
Indicatoren, gevaren en kritieke succesfactoren voor samenwerkingsverbanden tussen voetbalclubs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Indicatoren, gevaren en kritieke succesfactoren voor samenwerkingsverbanden tussen voetbalclubs: In voorliggende studie worden de verschillende onderdelen van een samenwerking beschreven, bevraagd, geanalyseerd en besproken. De verzamelde dataset bestaat uit 25 respondenten, 5 uit elke Vlaamse provincie. Er werd specifiek gezocht naar amateurvoetbalclubs met ervaring omtrent samenwerkingsverbanden. De vragenlijst zelf werd ingevuld door verantwoordelijken met een sleutelpositie binnen hun club omtrent partnerships. Uit de resultaten blijkt dat wederkerigheid en het uitwisselen van spelers als reden om een samenwerking op te starten het vaakst voorkomt. Daarnaast wordt het verlies van identiteit als de belangrijkste hindernis gezien om een relatie aan te gaan. De kritieke succesfactoren om de samenwerking te laten slagen zijn een goede motivatie, een nauw persoonlijk contact tussen de betrokken partijen, een transparante & open houding naar andere leden toe en duidelijke regels & afspraken tussen de voetbalclubs. Verder worden er enkele opmerkelijke gelijkenissen en verschillen tussen groepen vastgesteld. Ten eerste duiden de bestuursleden en TVJO’s dezelfde drie kritieke succesfactoren aan om de samenwerking te laten slagen. Daarnaast is het opvallend dat clubs met een hoger niveau van jeugdopleiding minder een tekort aan spelers ondervinden dan de ploegen van een lager niveau. Ten slotte zijn bestuursleden significant minder tevreden over de huidige samenwerkingen van hun club en ze hechten in vergelijking met TVJO’s wel significant meer belang aan de kritieke succesfactoren om een partnership tot een goed einde te brengen.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by