Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Computers bedienen gebeurt tegenwoordig meestal met een toetsenbord en een muis, maar dit heeft enkele grote nadelen.Het is namelijk belastend voor de gewrichten en het beperkt de bewegingsruimte.Gebarenherkenning lost deze problemen grotendeels op en zorgt bovendien voor een meer intuïtief gebruik.De wijsrichting bepalen is een belangrijk onderdeel van de gebarenherkenning.Deze thesis onderzoekt een real-time oplossing voor het bepalen van de wijsrichting van een persoon.Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een multicameraopstelling met gewone kleurencamera's.De driedimensionale reconstructie wordt verkregen met behulp van de visual hull.De voorgestelde oplossing werkt enkel voor één persoon.Er wordt een onderscheid gemaakt tussen niet wijzen, met één arm wijzen en met beide armen wijzen.Indien de persoon ergens naar wijst worden de posities van de handen gezocht waarmee gewezen wordt.Vanuit de handen worden de armen bepaald met behulp van een voorgesteld groeialgoritme.Wanneer er dus slechts met één arm gewezen wordt, zullen enkel die arm en die hand gedetecteerd worden.De resultaten van deze methode zijn voldoende stabiel om te gebruiken bij een projectiescherm. Computers are most commonly controlled with a keyboard and a mouse, but this has some major disadvantages.It is stressful for the joints and it limits the movement space.Gesture recognition solves most of these problems and makes it more intuitive to control the computer.Determination of the pointing direction is an important part of gesture recognition.This book examines a real-time solution for the detection of the pointing direction of a person.A multi-camera setup with normal visible light cameras is being used to achieve this.The three-dimensional reconstruction is made with the visual hull.The proposed solution is only suitable for one person and makes a distinction between not pointing, pointing with one arm and pointing with both arms.The program will first detect the hands that are used for pointing.Secondly the arms will be detected by a growing algorithm presented in this book.Thus when only one arm is used for pointing, only that arm and that hand will be detected.The results of this method are stable enough to be used on a projection screen.
Choose an application
Computers are most commonly controlled with a keyboard and a mouse, but this has some major disadvantages.It is stressful for the joints and it limits the movement space.Gesture recognition solves most of these problems and makes it more intuitive to control the computer.Determination of the pointing direction is an important part of gesture recognition.This book examines a real-time solution for the detection of the pointing direction of a person.A multi-camera setup with normal visible light cameras is being used to achieve this.The three-dimensional reconstruction is made with the visual hull.The proposed solution is only suitable for one person and makes a distinction between not pointing, pointing with one arm and pointing with both arms.The program will first detect the hands that are used for pointing.Secondly the arms will be detected by a growing algorithm presented in this book.Thus when only one arm is used for pointing, only that arm and that hand will be detected.The results of this method are stable enough to be used on a projection screen. Computers bedienen gebeurt tegenwoordig meestal met een toetsenbord en een muis, maar dit heeft enkele grote nadelen.Het is namelijk belastend voor de gewrichten en het beperkt de bewegingsruimte.Gebarenherkenning lost deze problemen grotendeels op en zorgt bovendien voor een meer intuïtief gebruik.De wijsrichting bepalen is een belangrijk onderdeel van de gebarenherkenning.Deze thesis onderzoekt een real-time oplossing voor het bepalen van de wijsrichting van een persoon.Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een multicameraopstelling met gewone kleurencamera's.De driedimensionale reconstructie wordt verkregen met behulp van de visual hull.De voorgestelde oplossing werkt enkel voor één persoon.Er wordt een onderscheid gemaakt tussen niet wijzen, met één arm wijzen en met beide armen wijzen.Indien de persoon ergens naar wijst worden de posities van de handen gezocht waarmee gewezen wordt.Vanuit de handen worden de armen bepaald met behulp van een voorgesteld groeialgoritme.Wanneer er dus slechts met één arm gewezen wordt, zullen enkel die arm en die hand gedetecteerd worden.De resultaten van deze methode zijn voldoende stabiel om te gebruiken bij een projectiescherm.
3D-reconstructie. --- Computervisie. --- Driedimensionaal. --- Multimedia - multimedia. --- Real-time. --- Terugprojectie. --- Virtuele interface. --- Visual hull. --- Wijsrichting.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|