Listing 1 - 10 of 107 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Instructiepsychologie en -technologie
Authors: ---
ISBN: 9903340313193 Year: 2022 Publisher: Kortrijk KU Leuven Kulak

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reader educatieve technologie
Authors: ---
ISBN: 9903340314763 Year: 2023 Publisher: Kortrijk Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Historisch denken over bronnen : aan de slag in het geschiedenisonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462925748 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het geschiedenisonderwijs dienen bronnen niet alleen om tot kennis van het verleden te komen. Bronnen verduidelijken evenzeer hoe geschiedenis tot stand komt. Dat is het uitgangspunt van dit toegankelijke theorie- en oefenboek. Het is bijzonder geschikt voor de lerarenopleiding geschiedenis in secundair en voortgezet onderwijs en voor leerkrachten geschiedenis, zowel in Vlaanderen als in Nederland. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk. Hoe kunnen (aanstaande) leerkrachten geschiedenis hun leerlingen daarmee vertrouwd maken? En hoe kunnen ze dat inzicht via bronnen aanscherpen? Rond deze vragen bouwden de auteurs een praktisch bruikbaar opleidingspakket. Het bestaat uit een helder geschreven theoretische onderbouwing van bronnenomgang in geschiedenis. Daaraan is een uitgebreid oefengedeelte gekoppeld, met kant-en-klaar materiaal om tot selectie, contextualisering en bevraging van bronnen te komen. Op die manier is dit boek onmiddellijk toepasbaar in de stage van leerkrachten geschiedenis in opleiding of in de lespraktijk. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk.


Book
Handleiding Darwin de onderzoeker : Voor lerarenopleiders
Authors: --- --- ---
Year: 2003 Publisher: K.U. Leuven : Leuven,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Historical thinking in upper secondary education : Examination of teachers' beliefs, effective instructional practices and potential civic effects.
Authors: --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculty of Arts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Pedagogical content knowledge in French : entangling its development
Authors: --- --- ---
Year: 2015 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en pedagogische wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Investigating the effectiveness of adaptive educational games for the development of math and reading
Authors: --- --- ---
Year: 2019 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en pedagogische wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Pedagogical content knowledge of French as a foreign language : unraveling its development
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Enhancing fraction understanding : the role of cognitive and noncognitive factors and the potential of educational games
Authors: --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en pedagogische wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Research skills in behavioral sciences : Targeting cognitive and motivational challenges
Authors: --- --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 107 << page
of 11
>>
Sort by