Listing 1 - 10 of 108 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een goede arbeidsmarkt is belangrijk voor de ontwikkeling van de economie en de instandhouding van onze welvaartstaat. De meerwaarde voor werknemer, werkzoekende en werkgever valt niet te ontkennen. Het is dan ook zorgwekkend dat de resultaten van onze arbeidsmarkt internationaal ronduit slecht zijn. De arbeidskosten zijn hoog, er werken te weinig mensen, de zwarte economie bloeit als nooit tevoren en het aanbod is niet op de vraag afgestemd. Even zorgwekkend is dat onze arbeidsmarkt helemaal niet voorbereid is op de vele uitdagingen zoals de globalisering, de vergrijzing en de snelle technologische ontwikkelingen. Daar bovenop komt dan nog de economische crisis die de arbeidsmarkt ondermijnt. Een deel van de verklaring voor dit slecht presteren ligt in onze middeleeuwse opvattingen over de arbeidsmarkt. We gaan uit van een statische en gesloten visie waarbij loopbanen zich bij voorkeur ontwikkelen binnen één bedrijf. Daardoor benutten veel werknemers onvoldoende de kansen die zich voordoen. Het boek schetst niet alleen de problemen maar reikt ook oplossingen aan voor beleid, bedrijven en werknemers. Het is bedoeld voor iedereen die zich interesseert voor de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in het bijzonder voor zij die op een bewuste manier bezig zijn met hun beroeps- en levensloopbaan. Het kan hen helpen meer doordachte keuzes te maken. 'Free to work' is een warm pleidooi voor een positieve benadering van onze arbeidsmarkt, ingegeven door zijn liefde voor de welvaart in onze samenleving
arbeidsmarkt --- Labour market --- Sociology of work --- Sociologie van de arbeid --- Arbeidsmarkt --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- BPB1003 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Economische toestand 338.1 --- Loopbaan 658.312 --- Marché du travail --- Belgique --- 331.6 --- 331.124 --- 339.11 --- AA / International- internationaal --- 332.0 --- 331.5 arbeidsmarkt --- 331 arbeid --- (493) België --- #SBIB:316.334.2A320 --- 331.5 --- arbeidspsychologie --- beroepsloopbaan --- 331.5 Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen) --- België --- arbeidsmarkt - arbeidsmarktvraagstukken - arbeidsmarktstudie - arbeidsmarkt, analyse van de - arbeidsplaatsen --- loopbaanplanning --- welvaart - welvaartstaat - welzijn - rijkdom - verzorgingsstaat --- Arbeid en arbeiders. Algemeenheden. Algemene werken en handboeken --- Arbeidssociologie: morfologie van de arbeidsmarkt --- PXL-Business 2014 --- economische crisis --- trends --- Internationalisering --- Vergrijzing --- Technologie --- Economie --- Loopbaanbeleid --- Economische crisis --- #gsdb5 --- Belgium --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- arbetsmarknad --- arbejdsmarked --- suq tax-xogħol --- tržište rada --- пазар на работна сила --- Arbeitsmarkt --- labour market --- αγορά της εργασίας --- pracovný trh --- тржиште рада --- mercato del lavoro --- trg dela --- пазар на труд --- margadh an tsaothair --- darba tirgus --- trh práce --- rynek pracy --- treg i punës --- piața muncii --- mercado do trabalho --- työmarkkinat --- mercado laboral --- munkaerőpiac --- tööturg --- darbo rinka --- työllisyystaso --- situação do emprego --- margadh saothair --- užimtumo padėtis --- επίπεδο απασχόλησης --- nivel punësimi --- mercado de trabajo --- úroveň zaměstnanosti --- työllisyystilanne --- employment level --- Beschäftigungsniveau --- tööhõive tase --- úroveň zamestnanosti --- situácia v zamestnanosti --- niveau d'emploi --- situation de l'emploi --- employment situation --- nivel de ocupare a forței de muncă --- situatë punësimi --- munkaerő-piaci helyzet --- beskæftigelsesmarked --- tööhõive olukord --- nodarbinātības līmenis --- werkgelegenheidsniveau --- Arbeitsmarktsituation --- стапка на вработеност --- nivel de empleo --- mercato dell'occupazione --- livello occupazionale --- κατάσταση της απασχόλησης --- Beschäftigungslage --- užimtumo lygis --- situación del empleo --- werkgelegenheidssituatie --- anställningsnivå --- foglalkoztatási szint --- beskæftigelsessituation --- situace v zaměstnanosti --- nível de emprego --- marché de l'emploi --- nodarbinātības stāvoklis --- situazione occupazionale --- anställningssituation --- beskæftigelsesniveau --- Arbeid --- Maatschappij --- Marché du travail
Choose an application
Een uniek overzicht van 10 jaar onderzoek naar de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers in België, onder andere Janssen Pharmaceutica, GlaxoSmithKline, Pfizer, Jan De Nul, Bayer, ... Wat is 'employer branding'? Waarom wordt het steeds belangrijker? En wat zijn de bouwstenen van een sterke 'employer brand'? Wat maakt bepaalde sectoren (on)aantrekkelijk? En hoe aantrekkelijk zijn de Belgische bedrijven? Welke evoluties heeft 'employer branding' de afgelopen 10 jaar doorgemaakt? En wat brengt de toekomst? (Bron: www.lannoo.be)
Product strategy --- Belgium --- 331.3 --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:316.334.2A553 --- 316.653 imago --- 331 arbeid --- 658.3 personeelsbeleid --- 658.8 branding --- 658.8 marketing --- 331-057.3 --- 331.127 --- 331.626 --- 65.012.4 --- 658.626 --- marketing --- werkgelegenheid --- merkenbeleid --- E110016.jpg --- Human resource management --- Secundaire arbeidsvoorwaarden --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- bedienden --- vastheid van betrekking - werkzekerheid - bestaanszekerheid --- tewerkstelling - werkgelegenheid - tewerkstellingsvraagstukken - tewerkstelling en werkgelegenheid, evolutie --- management - leidinggeven --- merkproducten --- 331.3 Secundaire arbeidsvoorwaarden --- Productstrategie --- België
Choose an application
Sociology of work --- Flanders --- Arbeid en arbeiders --- Emploi --- Travail et travailleurs --- Werkgelegenheid --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A343 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:HIVA --- Vrouwenproblematiek 396 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: positie van jongeren en ouderen op de arbeidsmarkt --- Onderwijs en economie --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- Sociologie van de arbeid --- Vlaanderen
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- Flanders --- Beroepsopleidingen --- Formations professionnelles --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O244 --- #SBIB:316.334.1O243 --- #SBIB:HIVA --- #A9604A --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Bedrijfsleven 658:338 --- RVA / VDAB / FOREM / BGDA 331.531 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- 331.86 --- Onderwijsorganisatie: sociale promotie --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- vakopleiding - beroepsopleiding - beroepsvorming (zie ook 37, etc.) --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Personeelsbeleid --- Vlaanderen
Choose an application
Na een halve eeuw uitzendarbeid in België verschijnt nu voor het eerst een overzichtswerk dat inzoomt op de diverse aspecten van uitzendarbeid. In dit boek wordt uitzendarbeid bekeken door een vijftiental deskundigen uit heel diverse hoeken (arbeidssociologen, -psychologen, -juristen, ambtenaren, kabinetsmedewerkers, vakbondsafgevaardigden, medewerkers uit de beroepsorganisatie en uit de sector zelf). Centraal staan daarbij de relaties met de verschillende stakeholders: de bedrijven, de uitzendkrachten zelf, de vakbonden en de overheid (enerzijds als regulator, regisseur anderzijds als aanbieder van publieke arbeidsbemiddeling). Daarnaast wordt ook een historisch overzicht van de uitzendarbeid in België gegeven en wordt het hele uitzendproces nader ontleed. Ten slotte wordt in een drietal bijdragen de uitzendarbeid nog vanuit een meer macro perspectief benaderd. Het boek is bedoeld voor al wie bij de arbeidsmarktproblematiek betrokken is: overheden, vakbonden, beroepsorganisaties, arbeidsbemiddelaars, bedrijfsleiders, studenten, ...
Labour market --- Sociology of work --- Belgium --- Uitzendarbeid --- geschiedenis --- S2006512.JPG --- uitzendarbeid --- België --- economische geschiedenis --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Uitzendarbeid --- BPB0601 --- #SBIB:316.334.2A370 --- #SBIB:949.3H2 --- Arbeidsduur 331.31 --- 351.83 <493> --- 331.53 --- 351.83*2 <493> --- 658.3-052.422 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 332.600 --- 331.6 --- 493 --- 33 --- Arbeidssociologie: uitzendbureau, onderaanneming, uitbesteding --- Economische en sociale geschiedenis van België --- Arbeidsrecht. Arbeidswetgeving--België --- Arbeidsbemiddeling. Arbeidsbureaus --- Deeltijdse arbeid. Deeltijdsleren. Sociale promotie. Uitzendarbeid. Loopbaanonderbreking. Kredieturen. Vrijwilligerswerk. Arbeidsflexibiliteit--België --- Uitzendkrachten. Uitzendbureaus --- Mobiliteit van de werknemers (algemeenheden). Tijdelijke arbeid. --- 351.83*2 <493> Deeltijdse arbeid. Deeltijdsleren. Sociale promotie. Uitzendarbeid. Loopbaanonderbreking. Kredieturen. Vrijwilligerswerk. Arbeidsflexibiliteit--België --- 331.53 Arbeidsbemiddeling. Arbeidsbureaus --- 351.83 <493> Arbeidsrecht. Arbeidswetgeving--België --- Uitzendarbeid. --- geschiedenis. --- Geschiedenis. --- Academic collection --- Mobiliteit van de werknemers (algemeenheden). Tijdelijke arbeid --- Sociologie van de arbeid --- Arbeidsmarkt --- 331.811.41 --- P493 --- tijdelijke arbeid - interimarbeid
Choose an application
Comment le secteur de l'intérim a-t-il évolué au cours des cinquante dernières années ? Comment les intérimaires et les clients appréhendent-ils le travail intérimaire ? Quelles seront les tendances au cours des prochaines années ? En un demi-siècle, le secteur de l'intérim belge a connu une évolution spectaculaire : passant du statut de segment de marché un peu obscur à celui de pan incontournable du marché du travail. L'expert Jan Denys dresse à présent le bilan de ce développement. Dans Travail intérimaire, l'auteur se penche sur l'histoire du secteur, mais également sur le rôle que les intérimaires jouent aujourd'hui. L'avenir du travail intérimaire en Belgique y est également largement abordé. L'ouvrage examine ainsi les défis et les possibilités qui se présentent sur un marché du travail en perpétuelle évolution. Ce livre pose un regard unique sur la pratique et donne la parole tant à des professionnels chevronnés du secteur qu'à des représentants des milieux académiques, des partenaires sociaux et des experts juridiques. Leurs contributions brossent un tableau complet d'un secteur dynamique, en constante évolution. Avec des contributions d'entre autres Fons Leroy (VDAB), Eddy Annys (Randstad), Laurent Taskin et Maxime Desmarets (Université catholique de Louvain) et l'avocate Claudia Allatta.
Choose an application
Choose an application
Wat is employer branding ? En waarom speelt een sterk werkgeversmerk een steeds belangrijkere rol ?Waarom is employer branding een hot topic in bestuurskamers ?Zijn de meest aantrekkelijke werkgevers ook de beste ? Of ligt het imago van werkgevers ver van hun ware identiteit ?Werken aan merken biedt de meest volledige gids in de manier waarop bedrijven met hun identiteit en hun imago kunnen omgaan. Jan Denys baseert zich op zestien jaar onderzoek en leert je onder meer waar kandidaten op letten als ze voor een werkgever solliciteren, welke bedrijven scoren op de arbeidsmarkt en of mannen voor andere bedrijven kiezen dan vrouwen.Dit boek bevat heldere analyses en tips, en sloopt waar nodig de heilige huisjes. Een praktische handleiding en cruciale inzichten geven aan hoe je zelf een sterk werkgeversmerk uitbouwt en behoudt, los van de waan van de dag. Zo vormt Werken aan merken het eerste standaardwerk over employer branding in ons taalgebied.Bron : http://www.lannoocampus.be
Bedrijfsimago --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Solliciteren --- Merken --- PXL-Business 2017 --- organisatiekunde --- organisatiestructuur --- marketingstrategie --- arbeidsmarkt --- personeelsmanagement --- Employer branding --- Werving --- Profiel en imago --- Arbeidsmarkt --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Personeelsbeleid --- Medewerkerstevredenheid --- Interne marketing --- management --- marketing --- 098 Bedrijfskunde --- Merk --- Profiel --- Imago
Choose an application
La 4e de couverture indique : "En quoi consiste l'employer branding ? Comment expliquer le rôle croissant des marques d'employeur fortes ? Pourquoi l'employer branding déchaîne-t-il les passions lors des conseils d'administration ? Les employeurs les plus attractifs sont-ils pour autant les meilleurs ? L'image des employeurs est-elle très éloignée de leur véritable identité ? Travailler sa marque offre aux entreprises le guide le plus complet en matière de gestion d'identité et d'image. S'appuyant sur 16 années de recherches, Jan Denys vous livre ici de précieux enseignements : à quels aspects les candidats sont-ils attentifs lorsqu'ils postulent auprès d'un employeur ? Quelles entreprises font mouche sur le marché du travail ? Les hommes optent-ils pour d'autres entreprises que les femmes ? Cet ouvrage vous propose des analyses et conseils éclairés, quitte à bousculer certaines idées reçues. Manuel pratique doublé de réflexions essentielles, il vous explique comment développer et conserver une marque d'employeur forte, détachée des tendances du moment. Travailler sa marque constitue à ce titre un premier ouvrage de référence."
Industrial psychology --- Advertising. Public relations --- Stratégie de marque --- Entreprises - Image --- Personnel - Motivation
Choose an application
De Belgische uitzendsector voor het eerst gebundeld. Hoe is de uitzendsector de voorbije vijftig jaar geëvolueerd? Hoe kijken uitzendkrachten en klanten vandaag naar uitzendwerk? Op welke trends kan de sector de komende jaren inspelen? De voorbije halve eeuw groeide de uitzendsector van een soms obscure dienstverlening uit tot een onmisbaar deel van de Belgische arbeidsmarkt. Van die evolutie maakt expert Jan Denys nu de balans op. In Uitzendwerk gaat de auteur in op de geschiedenis van de sector, maar ook op de rol die uitzendkrachten vandaag spelen. Bovendien onderzoekt het boek welke uitdagingen en kansen de veranderende arbeidsmarkt kan bieden, zowel voor werkgever als uitzendkracht. Dit boek werpt een unieke blik op de praktijk en laat daarbij zowel topmedewerkers uit de uitzendwereld als academici, sociale partners en juridische experts aan het woord. Hun bijdragen zorgen voor een compleet overzicht van een dynamische en constant evoluerende sector.
Listing 1 - 10 of 108 | << page >> |
Sort by
|