Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil de lezer inzicht bieden in de fundamentele betekenis van leren en van leren leren. Het illustreert op afdoende wijze dat de leervaardigheid van leerlingen sterk afhangt van de manier waarop de leerkracht zijn didactische opdracht interpreteert. De inhoud belicht heel wat mogelijkheden tot geïntegreerd onderwijs in plannen en organiseren, informatie opnemen, memoriseren, structureren en schematiseren, tekstvakken leren,zelfevaluatie en probleemoplossend denken. De voorgestelde ideeën en maatregelen leiden ertoe dat de passieve ingesteldheid van de leerling 'het leren overkomt mij' wordt omgebogen naar de actieve instelling 'leren is een activiteit die ik beheers'.
Leerlingbegeleiding. --- Studievaardigheden. --- Nederlands --- leren leren --- studiebegeleiding --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- didactiek --- 371.02 --- handleiding --- leraren --- onderwijs --- 450.8 --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Informatie --- Leerkrachten --- Leren --- Leren leren --- Memoriseren --- Organiseren --- Plannen --- Probleemoplossend denken --- Structureren --- Zelfevaluatie --- Onderwijs --- leren leren (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Studievaardigheden --- studiemethode --- 371.02 Didaktiek --(lager en middelbaar onderwijs) --- Didaktiek --(lager en middelbaar onderwijs) --- Methodiek van het studeren --- Studiemethoden --- Studiemethode --- Methodologie --- Opvoedkunde
Choose an application
Secundair onderwijs --- Leren leren --- Studiemethode --- Leren --- Planning --- Examen --- 1e graad secundair onderwijs
Choose an application
Breintrein 3.0 is een actieve gids door het boeiende land van leren leren. De uitgave biedt antwoorden op allerlei vragen zoals: welke veranderingen spelen zich af in mijn puberbrein en hoe ga ik daarmee om? Hoe maak én volg ik een eigen planning? Hoe leer ik grotere gehelen? Informatie en actieve oefeningen stimuleren de leerlingen om een eigen krachtige leermethode te ontwikkelen. In de geactualiseerde versie is er een sterkere online-ondersteuning met links naar nuttige websites, downloadbaar materiaal, oefeningen en wetenschappelijke updates. De leerlingen ontwikkelen gaandeweg belangrijke vaardigheden, zoals het opstellen en uitvoeren van een goede planning, het schematiseren van een tekst, efficiënt memoriseren ... Zo biedt Breintrein 3.0 een hele reeks aanknopingspunten voor betere leerresultaten. Leren leren in de 2e graad is een belangrijke schakel in het verwerven van meer leerzelfstandigheid op een aantal domeinen. Breintrein 3.0 begeleidt leerlingen bij het actief verwerven van nieuwe leermethodes en specifieke vaardigheden.
Leren leren --- C6 --- pedagogiek --- leerboeken --- secundair onderwijs --- leren leren --- 450.8 --- Schoolbooks - Didactic material --- Studievaardigheden --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- PXL-Education 2015
Choose an application
1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten
Leren. --- Study methods --- leermethoden --- leren leren --- Higher education --- competenties --- C6 --- leerlingen --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 450.8 --- leren --- motivatie --- studiemethode --- werkboek --- Leren leren --- Motivatie --- Studiemethode --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- Leren --- Plannen --- Examens --- 3e graad secundair onderwijs --- evaluatie --- examinering --- leerstoornissen --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Planning --- Examen
Choose an application
handleiding --- secundair onderwijs (x) --- studie --- 450.8 --- leren leren --- studiemethoden --- Leren leren --- Organiseren --- Plannen --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Planning --- leren leren (ler) --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Study methods --- Secondary education
Choose an application
Study methods --- Secondary education --- leermethoden --- leren leren --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- 373.5 --- 450.8 --- secundair onderwijs --- studievaardigheden --- Studiemethoden --- Leren leren --- Intelligentie --- Mindmapping --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Kunst en cultuur --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Mijn masterplan is een handige gids die 16-plussers stap voor stap coacht om sterker te staan op alle domeinen van het leven en zo klaar te zijn om te studeren in het hoger onderwijs. Voor leerkrachten is Mijn masterplan het ideale handboek om leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun leer- en onderzoekscompetenties. De leerling ontwikkelt op vlak van leren en onderzoeken de nodige kennis, vaardigheden en attitudes.
Educational psychology --- Didactic strategies --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Leren leren in de 2e graad SO is een belangrijke schakel in het verwerven van meer leerzelfstandigheid op een aantal domeinen. Breintrein begeleidt leerlingen bij het actief verwerven van nieuwe leermethodes en specifieke vaardigheden. Elk hoofdstuk van Breintrein bevat informatie én opdrachten. Leerlingen verwerven inzicht in het leren in het algemeen en in hun eigen leerstijl. Ze leren zichzelf motiveren om nieuwe leermethodes op te bouwen. Via opdrachten, (invul)oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen ze stap voor stap belangrijke vaardigheden. Breintrein is een praktisch werkinstrument, zowel voor individuele leercoaching als voor klassikaal gebruik. De leerling kan volledig zelfstandig aan de slag met de informatie en opdrachten, wordt aangemoedigd er actief mee om te gaan en het geleerde ook te bespreken met leerkrachten en klasgenoten. Inhoudsopgave : 1. Leren, intelligentie en leerstijlen: hoe gaat/leert het met jou? 2. Plannen en uitvoeren: wat doe jij vanavond? 3. Memoriseren: ik weet het weer! 4. Werken met mindmaps: ben jij links- of rechtshandig? Allebei!
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Study methods --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- leren leren --- secundair onderwijs --- geheugen --- studiemethoden --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Kunst en cultuur --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|