Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
MW --- Steevliet, Melle
Choose an application
Choose an application
Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levenslang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel werkte de Onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uiteenlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons- en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderwijs in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil. (Bron: covertekst)
didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- slaagkansen --- volwasseneneducatie --- studiemethoden --- Adult education. Lifelong learning --- instroom --- didactiek --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Education des adultes --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Onderwijs voor sociale promotie ; Vlaanderen --- Permanente vorming ; Vlaanderen --- Volwassenenvorming --- Onderwijs voor sociale promotie --- Permanente vorming --- Vlaanderen --- leerpatronen --- leren leren --- onderwijs aan volwassenen --- volwassenonderwijs --- 493.3 --- volwassenenonderwijs --- Volwassenonderwijs --- Leren --- Leerprocessen --- Onderwijs --- Onderwijs; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O329 --- 120204.jpg --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Vlaanderen. --- Learning --- Evaluation
Choose an application
Educational technology --- Evaluation --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Scholengemeenschappen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Evaluatie --- Scholengemeenschap (Vlaanderen)
Choose an application
Sinds 2007 worden scholen van het secundair onderwijs geacht hun leerkrachten te evalueren. Dit maakt deel uit van een cyclus van functionerings- en evaluatiegesprekken, naar analogie met wat in de bedrijfswereld gebruikelijk is. Voor het eerst is wetenschappelijk onderzoek beschikbaar over hoe dit in het secundair onderwijs, maar ook in de Centra voor Volwasseneneducatie en de Centra voor Leerlingenbegeleiding effectief gebeurt, en wat de bedoelde en onbedoelde effecten zijn. Het onderzoek geeft aanleiding tot een aantal duidelijke aanbevelingen met betrekking tot het evaluatiesysteem voor het onderwijzend personeel. (Bron: covertekst)
Secondary education --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Research on teaching --- Flanders --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Teachers --- Rating of --- Education and state --- PXL-Central Office 2014 --- onderwijzend personeel --- secundair onderwijs --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- Personeel --- Personeelsevaluatie --- Secundair onderwijs --- CLB --- Volwasseneneducatie --- 750 Onderwijspersoneel --- personeelsbeleid --- onderwijs --- onderwijspersoneel --- evaluatie --- Personeelsbeleid ; onderwijs ; Vlaanderen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Training --- Sport --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Choose an application
De overgang van het secundair onderwijs naar het hoger onderwijs is voor vele jongeren niet vanzelfsprekend. Slechts 40% van de studenten slaagt volledig voor het eerste jaar hoger onderwijs. En na 1 jaar heeft ongeveer 1/10 schoolverlaters nog geen job. Deze studie beschrijft voor het eerst deze overgang en volgt een groep van meer dan 3000 leerlingen uit 32 secundaire scholen gedurende twee jaar. Het onderzoek beschrijft het proces van studie- of arbeidskeuze. Bij de groep die verder studeert, komen de veranderingen in leerstrategieën (hoe leren leerlingen gewoonlijk) en in motivatie aan bod. Tevens wordt nagegaan hoe de aansluiting tussen het secundair en het hoger onderwijs wordt ervaren. Uiteraard wordt ook het studiesucces bestudeerd. Bij de groep die overstapt naar de arbeidsmarkt, krijgt onder meer de match tussen de gevolgde opleiding en de job ruime aandacht, net als aspecten van werkplekleren en van jobmotivatie.
Beroepskeuze --- Business [Choice of ] --- Career counseling --- Career patterns --- Career planning --- Careers --- Choice of profession --- Guidance [Student ] --- Guidance [Vocational ] --- Occupation [Choice of ] --- Orientation professionnelle --- Student guidance --- Vocation [Choice of ] --- Vocational guidance --- Vocational opportunities --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- #KVHB:Studiekeuze --- #KVHB:Hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- studiekeuze --- overgang secundair onderwijs-hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Secondary education --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- HO (hoger onderwijs) --- Labour market --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Education --- Curricula --- Teaching --- #KVHB:Hoger onderwijs. --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering. --- #KVHB:Studiekeuze. --- hoger onderwijs. --- overgang secundair onderwijs-hoger onderwijs. --- studiebegeleiding. --- studiekeuze.
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|