Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden twee methodieken gepresenteerd: de uitsprakenmethodiek en de competentiemethodiek. Hiermee kun je leren wat het verband is tussen het denken, het voelen en het doen van kinderen in probleemsituaties en wat dat betekent voor het effectief omgaan ermee. De beschrijving is voorzien van praktische voorbeelden en een handleiding voor het werken met een sociaal-emotioneel handelingsplan. Bij beide methodieken staat het verhaal dat de leerkracht vertelt over het kind centraal. Daarmee sluit de benadering aan bij de beginselen van de narratieve psychologie, de psychologie van het verhaal. (Bron: covertekst)
Primary education --- socio-emotionele ontwikkeling --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Personality development --- socio-emotionele opvoeding --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Sociaal-emotionele ontwikkeling --- #KVHB:Zorgverbreding --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- zorgverbreding --- 433.4 --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- 471.44 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material --- 467 --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Sociale ontwikkeling --- Zorgverbreding --- Emotionele intelligentie --- 37.032 --- Begeleiding --- Emoties --- Methodiek --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactische principes --- 050924.jpg --- Sociaal-emotionele ontwikkeling: lagere school --- Lagere school --- Buitengewoon basisonderwijs --- Emotionele ontwikkeling --- Gedragsproblemen ; basisonderwijs --- Gedragsproblemen ; kleuteronderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- 050925.jpg
Choose an application
Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Basisonderwijs
Choose an application
De tien in dit boek gepresenteerde verhalen zijn afkomstig van leerkrachten die zich aanvankelijk niet bij machte voelden vat te krijgen op kinderen met dominant, angstig, weing weerbaar of agressief gedrag. Kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar. In elk verhaal wordt een sociaal-emotionele kwestie diagnostisch onderzocht en geanalyseerd en worden er suggesties voor nadere onderzoek en handelingswijzers voor een effectieve aanpak van de kwestie in de praktijk aangereikt.
Developmental psychology --- socio-emotionele ontwikkeling --- socio-emotionele opvoeding --- Ondernemen --- Veranderingsmanagement --- Emotionele stoornissen ; basisonderwijs --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Zorgverbreding --- #KVHB:Sociaal-emotionele ontwikkeling --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale opvoeding --- 433.4 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Emotionele intelligentie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 37.032 --- Begeleiding --- Emoties --- Methodiek --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- 050926.jpg --- Sociaal-emotionele ontwikkeling: lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- zorgverbreding --- 467 --- basisschool --- competenties --- emotionele problemen --- gedragsstoornissen --- materialenboek --- sociaal emotionele competenties --- sociale vaardigheden --- Literatuur --- Materialen --- 050904.jpg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 050927.jpg --- Contains audio-visual material --- Kleuters --- Kleuter
Choose an application
Choose an application
De tien in dit boek gepresenteerde verhalen zijn afkomstig van leerkrachten die zich aanvankelijk niet bij machte voelden vat te krijgen op kinderen met dominant, angstig, weinig weerbaar of agressief gedrag. In elk verhaal wordt een sociaal-emotionele kwestie diagnostisch onderzocht en geanalyseerd en worden er suggesties voor nader onderzoek en handelingswijzers voor een effectieve aanpak van de kwestie in de praktijk aangereikt. Over een nadere bestudering van 'Denken Voelen Doen' weidt het basisboek 'Sociaal -emotionele ontwikkeling in het basisonderwijs' uit. De verhalen in dit boek zijn echter ook los daarvan te lezen door de informatie die er aan vooraf gaat. Het materialenboek bevat de volledige materialen van de competentiemethodiek: de competentiemethodiek lijst voor kinderen van vier tot zes jaar en de lijst voor kinderen van zes tot twaalf jaar. Elke lijst bestaat uit 42 sociaal-emotionele competenties. Ook zijn korte en lange hulpteksten bijgevoegd en handelingswijzers voor alle competenties. Ook in dit boek zijn opgenomen: het probleemstellingformulier, een formulier om een sociaal-emotionele kwestie kort en bondig in kaart te brengen, en het uitsprakenformulier dat gebruikt wordt bij de uitsprakenmethodiek.
Didactics --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Comportement --- Gedragswetenschap --- Migraine (hoofdpijn) --- 050947.jpg --- Chronische hoofdpijn --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Secondary education --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- onderwijs --- Personality development --- opvoeding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Autisme --- 467 --- ADHD --- Autisme --- Gedrag --- Probleemgedrag --- Sociale vaardigheden --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Zieke kinderen (pediatrie) --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Personen met autisme (autisme) --- Schoolproblemen --- 376.4 --- Gedragsstoornissen --- Gezin --- Hulpverlening --- Opvoeding --- gedrag --- hulpverlening --- 464 --- Autistische kinderen --- Gezinsproblemen --- Hoofdpijn --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|