Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Multi
Denken Voelen Doen : Sociaal-emotionele ontwikkeling in het basisonderwijs : Leerkrachten en kinderen op de basisschool in sociaal-emotionle kwesties
Author:
ISBN: 9044115480 9789044115482 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden twee methodieken gepresenteerd: de uitsprakenmethodiek en de competentiemethodiek. Hiermee kun je leren wat het verband is tussen het denken, het voelen en het doen van kinderen in probleemsituaties en wat dat betekent voor het effectief omgaan ermee. De beschrijving is voorzien van praktische voorbeelden en een handleiding voor het werken met een sociaal-emotioneel handelingsplan. Bij beide methodieken staat het verhaal dat de leerkracht vertelt over het kind centraal. Daarmee sluit de benadering aan bij de beginselen van de narratieve psychologie, de psychologie van het verhaal. (Bron: covertekst)


Digital
Denken Voelen Doen : sociaal-emotionele ontwikkeling in het basisonderwijs : leerkrachten en kinderen op de basisschool in sociaal-emotionele kwesties [cd-rom]
Author:
ISBN: 9044115480 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Denken Voelen Doen : tien verhalen van leerkrachten over kinderen in sociaal-emotionele kwesties in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9044115693 9044115790 9044115804 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De tien in dit boek gepresenteerde verhalen zijn afkomstig van leerkrachten die zich aanvankelijk niet bij machte voelden vat te krijgen op kinderen met dominant, angstig, weing weerbaar of agressief gedrag. Kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar. In elk verhaal wordt een sociaal-emotionele kwestie diagnostisch onderzocht en geanalyseerd en worden er suggesties voor nadere onderzoek en handelingswijzers voor een effectieve aanpak van de kwestie in de praktijk aangereikt.

Denken voelen doen
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Denken Voelen Doen.
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De tien in dit boek gepresenteerde verhalen zijn afkomstig van leerkrachten die zich aanvankelijk niet bij machte voelden vat te krijgen op kinderen met dominant, angstig, weinig weerbaar of agressief gedrag. In elk verhaal wordt een sociaal-emotionele kwestie diagnostisch onderzocht en geanalyseerd en worden er suggesties voor nader onderzoek en handelingswijzers voor een effectieve aanpak van de kwestie in de praktijk aangereikt. Over een nadere bestudering van 'Denken Voelen Doen' weidt het basisboek 'Sociaal -emotionele ontwikkeling in het basisonderwijs' uit. De verhalen in dit boek zijn echter ook los daarvan te lezen door de informatie die er aan vooraf gaat. Het materialenboek bevat de volledige materialen van de competentiemethodiek: de competentiemethodiek lijst voor kinderen van vier tot zes jaar en de lijst voor kinderen van zes tot twaalf jaar. Elke lijst bestaat uit 42 sociaal-emotionele competenties. Ook zijn korte en lange hulpteksten bijgevoegd en handelingswijzers voor alle competenties. Ook in dit boek zijn opgenomen: het probleemstellingformulier, een formulier om een sociaal-emotionele kwestie kort en bondig in kaart te brengen, en het uitsprakenformulier dat gebruikt wordt bij de uitsprakenmethodiek.


Book
Denken voelen doen
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 7 of 7
Sort by