Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vele basisscholen vragen zich af hoe de speelplaats voor hun kinderen het best wordt ingericht. Een meer dan terechte bekommernis. De scholen zitten vol goede wil, maar weten niet altijd hoe ze één en ander kunnen aanpakken. Dit boek legt uit hoe goede ideeën om de speelsituatie te verbeteren bijeen te brengen zijn, hoe ze in een realistisch plan kunnen worden opgenomen en welke padagogische, groepsdynamische, en technische en praktische aspecten daarbij een rol spelen.
Speelplaatsen --- Onderwijs --- Schoolinrichting --- 796.02 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #PBIB:+110.10 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Schoolspeelplaats --- #KVHB:Speelplaats --- #KVHB:Spel --- 458.2 --- schoolinrichting --- speelplaatsen --- 494.5 ) * SPEELPLEINWERK --- schoolspeelplaats --- 371.625 --- Ontwerpen --- Ruimte --- Scholen --- Speelplaatsen ; scholen --- 458.5 --- speelplaats --- Sportuitrusting. Sportaccomodaties. Sportterreinen --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Inrichting van scholen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 796.02 Sportuitrusting. Sportaccomodaties. Sportterreinen --- School management --- Architecture --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- games --- schoolyards --- Teaching aids --- veiligheid (mensen) --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:recreatie --- SMV:categorie --- Kleuteronderwijs --- Schoolspeelplaats. --- Didactiek. --- Speelplaats --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Methodologie --- Spelen
Choose an application
Choose an application
Dit boek biedt een antwoord op de vraag van basisscholen hoe de schoolspeelsplaats het best kan worden ingericht. Dit boek legt uit hoe goede ideeën om de speelsituatie te verbeteren in een realistisch plan kunnen worden opgenomen,en welke pedagogische, groepsdynamische, technische en praktische aspecten daarbij een rol spelen. Centraal in dit praktijkboek staat de noodzaak om kinderen inspraak te geven bij het ontwikkelen van uw plannen. Het boek staat vol ideeën voor bodembedekking, aanplantingen, speeltuigen en veiligheidstips voor kleine en grote speelruimtes. Vraag de kinderen niet welke 'dingen' ze op de speelplaats willen. Dan loopt u kans dat ze een zwembad of reuzenrad vragen. Vraag welke spellen ze nu reeds op de speelplaats spelen en welke spelvormen ze graag in de toekomst willen. Of laat ze stemmen op een lijst van haalbare mogelijkheden om te komen tot een toptien. Ook ouders, leraren, onderhoudspersoneel en schoolbestuur geeft u best inspraak als u problemen achteraf wil vermijden.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Recensie: Zapkast bevat de resultaten van een onderzoek van het onderzoekscentrum 'Kind en Samenleving'. Aan ongeveer 450 kinderen werden vragen gesteld om te zien hoe kinderen televisie beleven, wat zij leuk of vervelend vinden aan dit medium. De resultaten werden verwerkt in een wetenschappelijke publicatie en in dit kinderboek. Toto en zus Viva beleven dolle avonturen met, rond en in de televisie. Er wordt geknutseld, gezapt en gelachen, en de talloze tips die de tekst larderen, zijn soms erg geestig (bv. de snelheidstest voor tijdens een reclameblok). Toto en Viva leren niet alleen hoe tv technisch in elkaar zit (uitleg over stralen, satellieten, afstandbediening en zo verder), maar kunnen ook een kijkje achter de schermen nemen. Letterlijk, want doordat ze zelf een dubbele televisie hebben gemaakt, kunnen ze in het toestel kruipen en rondlopen in de verschillende programma's. Het fenomeen televisie is natuurlijk vaak een bron van ergernis in families, de n wil dit zien, de ander Dat, van je ouders mag je zeker niet die programma's zien 'terwijl de hele klas er naar kijkt'. Al deze situaties worden uitgebreid besproken en daar wringt het schoentje een beetje. In het nawoord worden er zeer betuttelend suggesties gedaan over 'hoe je als gezin toch leuker met elkaar en de televisie' om kan gaan. De doelgroep (8 tot 12) is nogal ruim, kinderen van 8 vinden het verhaal inderdaad leuk, maar kinderen van 11 vinden het vaak kinderachtig (en doorzien flauwe naamgrapjes zoals 'tovenaar Berlijn' direct). Zoals gezegd bevat het boek een aantal tips en suggesties, die dan telkens onder het kopje 'interactief' worden gezet. De samenstellers vonden blijkbaar dat het uitschuiven van een tekening of het oplichten van een luikje (nauwelijks wonderen der techniek te noemen) interactieve bezigheden zijn. Na het lezen van dit boek kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de samenstellers erg veel moeite hebben gedaan om 'hip en neig' over te komen, maar het is er, zoals n van de kinderen Met wie ik het boek doornam zo mooi zei, 'wel wat over'. Vanaf acht jaar. [Sophie Van de Wouw] Tot en Viva vervelen zich. Dat doen alle kinderen weleens. En dan biedt de televisie vaak een oplossing. Maar omdat papa het wielrennen wil zien, gaan ze zelf aan het knutselen met een oud tv-toestel. En dan gebeurt er iets heel bijzonders; ze komen terecht aan de andere kant van het scherm, in een wondere wereld van ridders, reclame en zappers...
Dutch literature --- Televisie. --- Zappen.
Choose an application
Dit boek brengt de beleidsdomeinen, sport en ruimtelijke planning, dichter bij elkaar. Met ruimtelijke concepten, een ideeënbox en beleidsstrategieën op maat van het thema (buurt)sport vloeien visie, kennis en expertise samen. Dit praktisch instrument voor buurtsportcoördinatoren en lokale sportverantwoordelijken zal hen beter vertrouwd maken met het denken van planners en ontwerpers. Anderzijds worden ruimtelijke planners, ontwerpers en ambtenaren verantwoordelijk voor lokaal woonbeleid geïnspireerd om meer diverse, beweegvriendelijke wijken en publieke ruimtes te ontwerpen. Sporten en bewegen kan ook in een klein hoekje
Environmental planning --- youth [people] --- sports --- Instituut voor Sportbeheer en Recreatiebeleid --- Flanders --- 680 Sport --- 580 Ruimtelijke ordening --- 617.2 --- sport --- bewegingsopvoeding --- Sport --- Ruimtelijke ordening --- Opbouwwerk --- Samenleving --- Beleid --- Planning --- Buurten --- Buurtwerk --- Buurt --- Analyse --- Evaluatie --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
093 --- Reclame --- Televisie --- Zappen --- Radio en televisie --- Jeugd en televisie --- Jeunesse et télévision --- zappen --- Audiovisual methods --- TV (televisie) --- 433.5 --- Kinderen en televisie --- Audiovisuele opvoeding --- Audiovisuele methoden
Choose an application
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|