Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit tweede deel: Veranderen van organisaties ligt de klemtoon op het oplossen van organisatieproblemen door op een verantwoorde wijze aan de organisatie zelf te sleutelen. Dank zij de zorgvuldige dosering van 'theorie' en 'praktijk' is deze uitgave tegelijk een studie- en een handboek. Vele voorbeelden zorgen voor de onmiddellijke herkenbaarheid in de dagelijkse praktijk.
Organisatieleer. --- bedrijfskunde --- Sociology of organization --- bedrijfsleer --- psychologie --- organisatietheorie --- organisatiecultuur --- organisatieontwikkeling --- #SBIB:35H302 --- Academic collection --- Z++95/07 --- Z374.7 --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- 65.01 --- Bedrijfsorganisatie --- Sociaal-agogische organisatieleer --- 65 --- 65.012.3 --- Organisatieleer: processen --- management --- Agologie (andragogie) --- Management --- 65.012.4 --- 304 --- agologie (gez) --- Organisatieleer --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-agogische vaardigheid
Choose an application
4-0
strategisch handelen --- Adult education. Lifelong learning --- vormingswerk --- vorming --- sociaal-cultureel werk --- cultuur --- agologie --- 374.7 --- Z374.7 --- Z++90/02 --- #A9106A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 374 --- 008 --- 37.013 --- Sociaal-cultureel werk --- SCW --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults
Choose an application
1. Leren en ontwikkelen van interpersoonlijke vaardigheden 2. Klasmanagement: beter voorkomen dan genezen 3. Communicatie: get the basics right 4. Groepsdynamica: gras groeit ook niet door eraan te trekken 5. Leerkrachtenteams: you never walk alone 6. Een krachtige leeromgeving: investeren in de klasgroep
Mass psychology --- Psychologie [Sociale ] --- Psychologie sociale --- Psychology [Social ] --- Social psychology --- Sociale psychologie --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- # BIBC : Academic collection --- Klasmanagement --- Communicatie --- Krachtige leeromgeving --- Groepsdynamiek --- Leeromgeving --- 454.22 --- groepsdynamica --- Onderwijsstijlen --- Klassenmanagement. --- Teacher education. Teacher's profession --- klassenmanagement --- Teaching --- leraren --- Didactic strategies --- didactiek --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
'Sociaal-agogische organisatieleer' geeft een overzicht van wat iedereen die in of met organisaties werkt, zou moeten weten. Dit tweede deel gaat over het leren veranderen van organisaties. Een belangrijk aspect van dit boek is de toenadering tussen de profit en de non-profit sector. De hier gepresenteerde concepten kunnen dan ook in beide sectoren worden toegepast. De bijhorende voorbeelden zijn in dat kader gekozen. Uiteraard blijven theoretische concepten de basis van de sociaal-agogische organisatieleer, maar doelbewust werden een aantal praktische voorbeelden ingelast na elk hoofdstuk. Daardoor kan de lezer gemakkelijker de 'theorie' toetsen en toepassen in zijn eigen organisatie. Ook zijn een twaalftal 'instrumenten' besproken waarmee specifieke situaties kunnen worden aangepakt, in werkelijkheid of als 'oefening'. Dit boek is ook uitdrukkelijk geschreven voor iedereen dit in een hogere opleiding 'organisatieproblemen' in het studiepakket heeft. Inhoudsopgave : Strategieën voor organisatieverandering (Theoretische onderbouwing -De uitbouw van een classificatieschema voor organisatieverandering) -Organisatie-ontwikkelingsbenadering (Visie op organisatie-ontwikkeling -Samenwerkingsen besluitvormingsprocessen -Interventiemodel voor de aanpak van zingevingsen batenproblemen in een organisatie) -Managementbenadering (Visie -Situering van de beleidsverantwoordelijke als manager: domein van management-development -Beleidsvoering als het plannen, realiseren en evalueren van gewenst beleid) -Sociaalagogische benadering (Visie op sociaal-agogische organisatieleer -Een zicht op hedendaagse organisaties en organisatieverandering -Een model voor systematische sociaal-agogische organisatieverandering).
E99014.jpg --- Organisatieleer --- 366 --- kwaliteitszorg --- management --- non-profit sector --- organisatieleer --- bedrijfsorganisatie, methoden --- human resources management --- integrale kwaliteitszorg --- leiding geven --- maatschappelijk werk --- non-profitsector --- organisaties, verandering --- Organisatieleer. --- Sociale agogiek --- Handboeken en inleidingen. --- Music --- Madonna --- United States --- Sociology of organization --- bedrijfsleer --- Organization theory --- organisatieontwikkeling --- functioneringsgesprekken --- E99015.jpg --- 65.012.3 --- 65.012.4 --- innovaties --- Veranderingsmanagement.
Choose an application
Dit boek biedt (toekomstige) leerkrachten uit het primair, secundair en tertiair onderwijs een antwoord op de vraag hoe je van een diverse klasgroep een krachtige leeromgeving maakt.Deze vraag is cruciaal omdat uit onderzoek naar effectiviteit van leraren blijkt dat zowel didactische als organisatorische factoren de kwaliteit van leren en onderwijzen bepalen. Didactische factoren betreffen de doelen die de leraar nastreeft, de gekozen leerstof, de didactische werkvormen, de gebruikte leermiddelen en de wijze van evalueren. De organisatorische factoren verwijzen naar het klasmanagement, het creëren van de noodzakelijke voorwaarden voor individuen en groepen om de beoogde leeruitkomsten mogelijk te maken. De wijze waarop een klas of leergroep wordt georganiseerd, bepaalt immers onrechtstreeks de leeruitkomsten.Klasmanagement heeft het grootste effect op de prestaties van leerlingen. Klasorganisatie is een complex gebeuren. Daarom moet elke leraar een grondig inzicht verwerven in de klas of groep als omgeving, met daaraan gekoppeld de vaardigheid om die te beïnvloeden in de richting van de gestelde doelen.Luc Dekeyser is sociaal pedagoog en heeft vele jaren ervaring als docent in het hoger onderwijs. Aan de KU Leuven, waar hij ook promoveerde, doceert hij onder meer 'Doelgerichte communicatie en taakgericht werken met groepen in het onderwijs'.(Bron: gompel-svacina.eu)
Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Didactics --- Didactic strategies --- #SBIB:316.334.1O252 --- Klassenmanagement --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: leraars --- Relatie leraar - leerling --- Groepsdynamiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- klasmanagement
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sociology of social care --- Business policy --- Organization theory --- veranderingsmanagement --- management --- organisatiecultuur
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|