Listing 1 - 10 of 324 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- tijdsbegrip --- kalenders --- tijdsbesteding --- planmatig werken --- WO (wereldoriëntatie) --- tijdsbesef
Choose an application
Choose an application
Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- tijdsbegrip --- kalenders --- tijdsbesteding --- planmatig werken --- WO (wereldoriëntatie) --- tijdsbesef
Choose an application
Deze pictogrammen zijn bedoeld om het tijd- en symboolbegrip vulling te geven door een combinatie van dag-, week- en weerkalender aan te bieden.
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Kleuter --- Didactiek --- Speelleerkans
Choose an application
Via leuke activiteiten leren de kinderen spelenderwijs en in een kleine groep de elementaire rekenvaardigheden. Daarnaast wordt er ook geknutseld. In de kleuterklas wordt een stevige basis gelegd aan de beheersing van een aantal fundamentele begrippen zoals hoeveelheid, ordening, ruimte,.. inhoudstafel: motivering en doel begripsvorming rekenvoorwaarden: - ruimtelijke oriëntatie - begrippen ivm tijd - getalbegrip - ordeningsbegrippen - rekenbegrippen - tellen - kennis van cijfers en bewerkingssymbolen thema's: - kijk eens in de spiegel - geen katten in zakken! - horen, zien en wijzer worden - we slaan de bal niet mis! - met toeters en trompetten - het rolt en het rijdt - het land waar alles kan - knuffels knijpen - geen doos van Pandora - joepie, ik mag in de hoek! - als een vis in het water - mijn poppenkinderen - moet er geen zand zijn? - veel werk aan de winkel - de kleine architect - keukelen - ruimtelijke
voorbereidend rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 471.42 --- Ballen --- Bouwen --- Bouwhoeken --- Cijfers --- Dieren --- Dozen --- Feesten --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoepels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Lichaamsschema --- Ordenen --- Poppen --- Rekenen --- Rekenvoorwaarden --- Rollen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegels --- Sprookjes --- Tellen --- Tijd --- Verkleden --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Zakken --- Zand --- Zintuigen --- handboek --- kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- 475.4 --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Ruimte ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Tijd ; kleuters --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- spelend rekenen --- wiskundige initiatie
Choose an application
kleuters --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Nederlands --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lezen --- Ontluikend lezen --- Thematisch werken --- Kleuterscholen --- Herfst --- Vieren --- Winter --- Carnaval --- Lente --- Boerderijen --- Vakantie --- Beroepen --- Circus --- Groenten --- Fruit --- Woningen --- Familie --- Verjaardagen --- Kleding --- Knuffels --- Sprookjes --- Verkeer --- Ziek zijn --- talenonderwijs --- taalverwerving --- taalopvoeding
Choose an application
Met volgende thema's : de school, herfst, feesten, winter, carnaval, lente, de boerderij, vakantie, beroepen, circus, groenten en fruit, huis en familie, jarig zijn, kleding, knuffels, sprookjesbos, verkeer en ziek zijn.
Choose an application
Choose an application
Iene Miene Mutte is een taalontwikkelingspakket voor het kleuteronderwijs. Het pakket creërt taalkansen zowel in specifieke taalactiviteiten als geïntegreerd in het dagelijkse aanbod.Iene Miene Mutte focust sterk op taal. Het concept is eenvoudig: per kleuterleeftijd (peuterklas + K1, K2, en K3) bieden we vier uitgewerkte BC's of thema's aan. Daarin vind je leuke activiteiten voor alle ontwikkelingsgebieden die telkens zo uitgewerkt zijn dat de activering van de taal van de kleuter daarin het belangrijkste doel is. Dat is vanzelfsprekend zo in de taalactiviteiten van Iene Miene Mutte maar ook in alle andere activiteiten (de muzische vorming, de motorische ontwikkeling en de andere gebieden van de denkontwikkeling).Waarom?- Een handreiking voor afwisseling in taalaanbod voor kleuters- Een meerwaarde voor taalarme en anderstalige kleuters- Voor taalvaardige kleuters: herhalen onder verschillende vormen- Biedt hulp om aandacht te besteden aan taal in alle facetten van de hele dag- Ideeën om speel- en werkplekken taliger te maken (techniek, hoek, vergelijken, sorteren)Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/iene-miene-mutte
475.2 --- taalontwikkeling --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- leerboeken --- 471.41 --- taalverwerving --- didactiek --- kleuters --- moedertaal --- Taalontwikkeling --- Taalstimulering --- Belangstellingscentra --- kleding --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Spelen(Kinderspelen) --- Voelen --- Stappenplannen --- Taalonderwijs --- 472.1 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Taalverwerving --- Peuters. --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs. --- Taalverwerving ; kleuters --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- 5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- Taalactiveringsprogramma's --- Taalopvoeding --- Kinderliederen --- 4-jarigen --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- 5-jarige --- Kinderlied --- 4-jarige --- 2,5-jarige --- 3-jarige
Listing 1 - 10 of 324 | << page >> |
Sort by
|