Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
84
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- nieuwe tijd --- geschiedenis --- anno 1900-1999 --- #BSCH: vak: geschiedenis --- 485.6 --- schoolboeken --- wereldgeschiedenis --- 900.22 --- Geschiedenis --- Twintigste eeuw --- 20ste eeuw --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- 20e eeuw --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Choose an application
Onze samenleving verandert voortdurend. In een Beleidsproject brengt de Gezinsbond nieuwe grote uitdagingen in kaart. Ons nieuw Beleidsproject 2020 draait rond de kindnorm. De komende jaren krijgt de kindnorm prioritaire aandacht binnen onze gezinspolitieke werking. Het is een concrete vertaling van de rechten uit het Kinderrechtenverdrag vanuit de visie: beleid moet rekening houden met wat kinderen maximaal aankunnen of minimaal nodig hebben. In de komende edities gaan wij telkens dieper in op één specifiek thema waarvoor wij een kindnorm vragen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Ouders hebben maar één bekommernis: ervoor zorgen dat hun kinderen gelukkig zijn. Ze willen hen zien opgroeien tot sterke en zelfstandige volwassenen. Maar soms hebben kinderen het moeilijk. Vandaag wordt afwijkend gedrag al snel als een stoornis bestempeld. Het lijstje van de etiketjes' is lang. Iedereen kent intussen wel begrippen als ADHD, autisme, hoogbegaafdheid... Problemen worden nu sneller gedetecteerd en bespreekbaar gemaakt. Dat is positief. Maar het toenemend aantal diagnoses heeft ook een keerzijde. Er wordt vaak geschreven en gesproken over labeling van kinderen. Vooral het stijgend aantal labels en het toenemend medicatiegebruik worden in vraag gesteld. Dikwijls wordt ook beschuldigend gewezen naar de falende rol van ouders in de opvoeding, zonder rekening te houden met hun ervaringen. Daarom is de Gezinsbond op zoek gegaan naar de beleving van ouders van speciale kinderen' en laten ze hen zelf aan het woord. Wat betekent het voor hen om een eigenaardig' kind te hebben? Hoe voelen ouders en hun kinderen zich bij het opgeplakte etiketje? Wat zijn de gevolgen voor de school, de vrije tijd, de familie?
Kind --- Afwijkend gedrag --- Onderwijs --- Orthopedagogiek --- ADHD --- Hoogbegaafdheid --- Hoogsensitiviteit --- Developmental Coordination Disorder --- Stoornis --- Leerstoornis --- Talentontwikkeling --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Opvoeding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit Kinderrechtenforum is het achtste in de reeks en bundelt het standpunt en de aanbevelingen van de Kinderrechtencoalitie met bijdragen van sprekers op de Open Fora van 19 mei (toegang tot de gezondheidszorg en kinderrechten en ziekenhuis) en 15 juni 2011 (kinderen en jongeren: geestelijke gezondheid en psychiatrie). Met dit Kinderrechtenforum wil de Kinderrechtencoalitie de constructieve dialoog met alle betrokkenen verder verdiepen, belangrijke thema's blijvend in de aandacht brengen en de discussies die hieromtrent worden gevoerd, stimuleren. Het Kinderrechtenforum zal als bronnenmateriaal worden gebruikt bij het alternatief rapport dat door de Kinderrechtencoalitie en haar Franstalige zusterorganisatie CODE wordt samengesteld. (Bron: voorwoord publicatie)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|