Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- Educational sciences --- geweldloze opvoeding --- geweld --- oorlogen --- agressie --- opvoeding --- vredesopvoeding --- Vredesopvoeding --- Geweld --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Jeugd en geweld. --- Kinderen. --- 478.1 --- kinderen --- 433.1 --- agressiviteit --- pedagogiek --- Agressie --- Computerspelletjes --- Kind --- Mediaopvoeding --- Televisie --- Video --- 433.4 --- 454.5 ) Audiovisuele leermiddelen --- audiovisuele media --- computerspelletjes --- mediaopvoeding --- opvoeding : geweld (ler) --- televisie --- video --- videospelletjes --- Jeugd en geweld --- Media --- Onderwijs --- Opvoeding --- Vredeseducatie --- 416.5 --- Geweld: kinderen --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Contains audio-visual material
Choose an application
Ondanks alle aandacht voor pesten in het lager en middelbaar onderwijs, bleef pestgedrag tussen studenten uit het hoger onderwijs tot nu toe onderbelicht. Velen gaan er immers van uit dat pesten na het middelbaar onderwijs als vanzelf ophoudt. De meeste hogescholen en universiteiten beschikken dan ook niet over een consistent preventief (cyber)pestactieplan. Wanneer (cyber)pestproblemen de kop opsteken, vallen scholen vaak terug op het bestaande ondersteuningsaanbod, dat sterk geënt is op een individugericht medisch zorgmodel. Relatie- of groepsgebonden problemen vragen echter om een andere methode. Een verbindende, herstelgerichte aanpak is uitermate geschikt om pestsituaties te helpen rechttrekken.Dit boek belicht het aparte karakter van (cyber)pesterijen en trekt bewust de kaart van een hogeschoolbrede aanpak. Steunend op wetenschappelijk onderzoek en ervaringen uit het lager en middelbaar onderwijs, krijgen hogescholen en universiteiten theoretische en praktische handvatten aangereikt waarmee ze hun huidige anti-pestaanpak in vraag kunnen stellen en versterken. Aan de hand van een begeleidingscontinuüm worden alle verantwoordelijkheden in kaart gebracht en oplossingen geformuleerd. Hoe geef je gevolg aan meldingen door derden? Wie bemiddelt na een incident? Hoe werk je toe naar een herstelgerichte afwikkeling? Wanneer en op welke manier betrek je de omgeving van dader en slachtoffer? Uitgewerkte gespreksscenario?s en praktijkvoorbeelden uit Vlaanderen en Nederland maken het geheel concreet.(Bron : www.pelckmanspro.be)
Pesten ; onderwijs. --- Social problems --- Higher education --- Social psychology --- cyberpesten --- pesten --- 301.15 --- Pesten --- Cyberpesten --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- 455.1 --- hoger onderwijs --- 454.9 --- internet --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Intimidation --- Control --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Central Office 2017 --- pestproblemen --- beleid --- Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- leerlingenbegeleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- klasmanagement
Choose an application
Situering van het probleem - Pesten begrijpen = pesten vermijden - Alle ouders op het voorplan - Een goede begeleiding maakt het verschil. O.a.: profiel van zondebok en pestkop - wat doen als je kind pest of gepest wordt
onderwijs --- Educational sciences --- Social problems --- Personality development --- pesten --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+107.22 --- #PEDA *6.582 --- Pesten --- C6 --- pesterij --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pesten --- jongeren --- kinderen --- preventie --- 454.9 --- 433.4 --- 455.1 --- Basisonderwijs --- Sociale opvoeding --- Vredesopvoeding --- 478.9 --- Agressie --- Anders zijn --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten op school --- Zondebok --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- 467 --- pesten (ler) --- Pesten ; onderwijs --- Pesten : basisonderwijs --- plagen --- 186.4.2 Pesten --- 301.15 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- Onderwijs --- Ouders --- Kinderen --- Preventie --- Slachtofferhulp --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gesprek --- Sport --- Educational sciences. --- Personality development. --- Pesten. --- Social problems. --- onderwijs. --- pesten.
Choose an application
Choose an application
Dit is een publicatie van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, die enkel via een website ter beschikking wordt gesteld. De publicatie wil schoolteams, en in het bijzonder de schoolleiding, ondersteunen bij de uitbouw en het versterken van het schoolbeleid. Dit met het oog op het aanpakken en voorkomen van pesterijen en andere vormen van antisociaal gedrag binnen de school en haar directe omgeving. Er worden hefbomen en bouwstenen aangereikt waarmee de school aan de slag kan gaan om zo stapsgewijs te komen tot een integrale benadering van pesten en geweld op school, de zogenaamde whole school approach. Er wordt zowel aandacht besteed aan het werken in de diepte (mensen en structuren veranderen, versterken, inhoudelijk ondersteunen) als aan het werken in de breedte (aandacht voor alle actoren, participatiekansen en gedeelde verantwoordelijkheid). Door alle elementen te combineren vergroot de kans om te komen tot duurzame oplossingen. Op de website van het Vlaamse Ministerie van Onderwijs en Vorming kunt u de publicatie terugvinden in pdf-formaat. U kunt ze volledig downloaden of enkel die stukken die u interesseren. De publicatie is opgevat als een verzamelwerk, een totaalaanpak, waarin u kan gaan selecteren wat u interesseert en waar uw school het meest nood aan heeft.
Choose an application
Primary education --- onderwijs --- pesten
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|