Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
George Inness (1825-94), long considered one of America's greatest landscape painters, has yet to receive his full due from scholars and critics. A complicated artist and thinker, Inness painted stunningly beautiful, evocative views of the American countryside. Less interested in representing the details of a particular place than in rendering the "subjective mystery of nature," Inness believed that capturing the spirit or essence of a natural scene could point to a reality beyond the physical or, as Inness put it, "the reality of the unseen." Throughout his career, Inness struggled to make visible what was invisible to the human eye by combining a deep interest in nineteenth-century scientific inquiry-including optics, psychology, physiology, and mathematics-with an idiosyncratic brand of mysticism. Rachael Ziady DeLue's George Inness and the Science of Landscape-the first in-depth examination of Inness's career to appear in several decades-demonstrates how the artistic, spiritual, and scientific aspects of Inness's art found expression in his masterful landscapes. In fact, Inness's practice was not merely shaped by his preoccupation with the nature and limits of human perception; he conceived of his labor as a science in its own right. This lavishly illustrated work reveals Inness as profoundly invested in the science and philosophy of his time and illuminates the complex manner in which the fields of art and science intersected in nineteenth-century America. Long-awaited, this reevaluation of one of the major figures of nineteenth-century American art will prove to be a seminal text in the fields of art history and American studies.
Landscape painting, American --- Spirituality in art. --- Landscape painting --- Inness, George, --- Criticism and interpretation. --- landscape, painting, painter, art, countryside, nature, george inness, mathematics, physiology, psychology, optics, visibility, mysticism, invisibility, spirit, perception, expression, science, labor, vision, memory, unity, allegory, past, nostalgia, spiritual sight, methodology, nonfiction, criticism, god, divinity, religion, christianity.
Choose an application
Choose an application
Environmental planning --- Landscape. --- Arts --- Landscapes --- Landscapes in art --- Landscape in art --- Countryside --- Landscape --- Natural scenery --- Scenery --- Scenic landscapes --- Nature --- Arts, Fine --- Arts, Occidental --- Arts, Western --- Fine arts --- Humanities --- Arts. --- Landscape in art. --- Landscapes in art. --- Landscapes. --- Arts, Primitive
Choose an application
Landscapes in art. --- Arts. --- Landscapes.
Choose an application
Art [American ] --- Art américain --- Beeld (Filosofie) --- Image (Philosophie) --- Image (Philosophy) --- Kunst [Amerikaanse ] --- Art, American. --- Art and society --- ART / History / General. --- Image (Philosophy). --- Art, american. --- Image (philosophy). --- Art / history / general. --- United States
Choose an application
Choose an application
Ce volume présente pour la première fois une série récemment redécouverte de dessins au crayon datant du début des années 1990, à travers lesquels Wyeth a imaginé ses propres funérailles. Les chapitres rédigés par d'éminents historiens de l'art explorent la signification de la représentation de sa propre mort dans le contexte de la fin de carrière de Wyeth et de l'art américain contemporain. L'ouvrage établit un lien entre la série d'enterrements et l'engagement de Wyeth, depuis des décennies, envers la mort en tant que sujet artistique dans la peinture, ses relations avec les modèles représentés et son utilisation du dessin comme moyen d'expression et d'exploration. Elle insère en outre l'œuvre de Wyeth dans une conversation plus large sur la mortalité et l'autoportrait qui s'est développée dans l'art américain depuis les années 1960, et comprend des œuvres de Duane Michals, Andy Warhol, David Wojnarowicz, George Tooker, Janaina Tschäpe et Mario Moore. Si ses contemporains ont posé diverses questions existentielles en illustrant leur propre disparition, celles qui interrogent l'universalité de la mort en tant qu'expérience humaine sont devenues particulièrement urgentes à la suite de la pandémie de coronavirus et de la prise de conscience nationale des inégalités raciales qui a eu lieu en 2020. "Andrew Wyeth : Life and Death" aborde ainsi les idées sur la perte, le deuil, la vulnérabilité et l'(im)mortalité qui imprègnent le moment présent. Le peintre américain Andrew Wyeth (1917-2009) a vécu toute sa vie dans sa ville natale de Chadds Ford, en Pennsylvanie, et dans sa résidence d'été au milieu de la côte du Maine. Il a consacré sept décennies de sa carrière à peindre la terre et les gens qu'il connaissait et auxquels il tenait. Célèbre pour sa peinture à la détrempe Christina's World (1948), Wyeth a navigué entre représentation artistique et abstraction d'une manière très personnelle.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|