Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Christian literature, Early --- History and criticism. --- 226.5 --- 229*411 --- -Early Christian literature --- Patristic literature --- Evangelie volgens Johannes --- Evangelie van Thomas. Koptisch evangelie van Thomas --- History and criticism --- -Evangelie volgens Johannes --- 229*411 Evangelie van Thomas. Koptisch evangelie van Thomas --- -229*411 Evangelie van Thomas. Koptisch evangelie van Thomas --- Early Christian literature --- Bible. --- Jean (Book of the New Testament) --- Johanisi (Book of the New Testament) --- Johannesevangelium --- John (Book of the New Testament) --- Yohan pogŭm --- Yohane den (Book of the New Testament) --- Yūḥannā (Book of the New Testament) --- Criticism, interpretation, etc. --- Ioganaĭ (Book of the New Testament) --- Иоганай (Book of the New Testament) --- Christian literature, Early - History and criticism.
Choose an application
Gospel of Judas --- Criticism, interpretation, etc --- 229*41 --- Apocriefe evangeliën van Barnabas, Bartholomaeus, Philippus, Nicodemus, Matias, Jozef de timmerman, van de Ebionieten, de Hebreeën, de Egyptenaren --- -Bible. --- Gospel of Judas Iscariot --- Peuaggelion Nioudas --- Secret book of Judas of Kerioth --- Secret Gospel of Judas of Kerioth --- Criticism, interpretation, etc. --- -Criticism, interpretation, etc. --- Bible. --- Evangile de Judas
Choose an application
229*411 --- 229*411 Evangelie van Thomas. Koptisch evangelie van Thomas --- Evangelie van Thomas. Koptisch evangelie van Thomas --- Gospel of Thomas (Coptic Gospel) --- Bible. --- Evangelie van Thomas (Coptic Gospel) --- Evangelium Thomae Copticum --- Thomas-Evangelium (Coptic Gospel) --- Toma Pogŭmsŏ (Coptic Gospel) --- Criticism, interpretation, etc. --- Criticism, interpretation, etc
Choose an application
De Geest - als onlosmakelijk deel van de Goddelijke Drieëenheid - was aanvankelijk een vrouwelijk principe, dat echter al snel werd vervangen door een neutrale of een mannelijke Geest. De auteur gaat op zoek naar de redenen waarom dit gebeurd is. Omtrent het vrouwenlichaam bestonden er bij de verschillende vroegchristelijke gemeenschappen uiteenlopende ideeën. Naarmate de tijd vorderde, werd de vrouw gereduceerd tot een louter voorwerp van seksueel verlangen; een verlangen dat bestreden moest worden. Dit was in feite een overblijfsel uit de Oudheid, waar het vrouwelijke lichaam ook al werd beschouwd als ondergeschikt aan het mannelijke, als iets verderfelijk zelfs, als incompleet. Deze dehumanisering gaf de vroegste theologen voldoende reden om de rol van de vrouw te beperken: daar waar ze binnen de vroegchristelijke gemeenschappen aanvankelijk nog belangrijke posities mochten vervullen, werden ze gaandeweg meer en meer geweerd. Een authentieke voorsteling van de vrouw was dus niet langer mogelijk en richtte doorheen de geschiedenis veel schade.
Religious studies --- Christian religion --- Jewish religion --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sexology --- Gender --- Religious texts --- Marriage --- Judaism --- Catholic Church --- Misogyny --- Religion --- Religious practices --- Sexism --- Sexuality --- Images of women --- Book --- Christianity --- Mary Magdalene
Choose an application
Choose an application
Feminist theology --- Women in Christianity --- Women --- History --- Religious aspects --- Christianity --- History of doctrines
Choose an application
Judas Iscariot --- Bible. Apocrypha NT --- Gospel of Judas --- Apocryphal Gospels --- Criticism, interpretation, etc --- GGSB: Gnosis. --- GGSB: Apocrief. --- HT-04 (2008). --- apostelen (x). --- evangelie.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|